וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תניחו שיש לכם קורונה אם אתם סובלים משני התסמינים האלה"

עודכן לאחרונה: 25.7.2022 / 13:56

פרופסור מבריטניה שעוסק במעקב אחרי הקורונה טוען כי לזנים החדשים של הנגיף יש שני מאפיינים שיכולים לבלבל, ואם קמתם איתם בבוקר כנראה שגם אתם נדבקתם. אז במה מדובר?

אישה עם כאב גרון. ShutterStock
קמתם עם כאב גרון? סיכוי גבוה שיש לכם קורונה/ShutterStock

המון אנשים חולים עכשיו בקורונה, ויש עוד מלא שחולים אבל כנראה לא יודעים. מומחה קורונה מבריטניה טוען כי יש שני סימנים ברורים שיכולים להעיד אם נדבקתם בווירוס, אבל הם כאלה שיכולים בקלות להתפרש כמו מחלות ויראליות אחרות.

פרופסור טים ספקטור, חוקר ראשי של אפליקציית מחקר הקורונה ZOE, הזהיר כי אנשים צריכים להניח שנדבקו בקורונה אם הם מתעוררים עם עייפות בבוקר, גם לאחר שנת לילה טובה, ועם כאב גרון. לדבריו, כאב גרון מדווח יותר בקרב אנשים עם קורונה מאשר הצטננות רגילה. "אם אתה מזהה את שני התסמינים האלה אתה צריך "להניח" שזה קורונה", הוא כתב.

פרופסור ספקטור, מומחה מאוניברסיטת קינג'ס קולג' בבריטניה, צייץ בטוויטר: "פי שניים מקרי קוביד מאשר הצטננות כיום - היחס מעולם לא היה כה גבוה. התסמינים כמעט זהים למעט יותר עייפות וכאב גרון בדרך כלל - אז הכי טוב להניח שזה קוביד! אני מקווה שהגל הזה יסתיים בקרוב".

פרופ' ספקטור הוסיף כי "נסו להיבדק אם אתם יכולים. אם אתם לא יכולים להיבדק, תניחו שחליתם והתרחקו מאנשים אחרים עד שתרגישו טוב יותר".

אישה שמה יד על הפנים. ShutterStock
עייפים למרות שישנתם טוב? אישה עייפה/ShutterStock

הזנים החדשים BA.4 ו-BA.5 זוהו לראשונה בדרום אפריקה בינואר ובפברואר 2022, בהתאמה, ומאז הם הפכו לגרסאות הדומיננטיות בחלקים שונים של העולם. רק קומץ מחקרים מדעיים פורסמו על BA.4 ו-BA.5 עד כה, אף אחד מהם לא עבר ביקורת עמיתים, כלומר הידע עליהם נותר מוגבל. חוקרים בטוקיו אמרו כי ייתכן שהגרסאות החדשות של אומיקרון יגרמו למחלה יותר מהקודמת, לפי מחקר ראשוני שפורסם עד כה רק בפלטפורמות מקדמיות (וטרם עבר ביקורת עמיתים). הם מצאו כי בבדיקות מעבדה, כאשר אנשים לא מחוסנים החלימו מזיהומים של BA.1 או BA.2, לא היו להם מספיק נוגדנים להגנה מפני BA.4 ו-BA.5.

מהם התסמינים של זן הקורונה החדש?

על פי משרד הבריאות הישראלי התסמינים השכיחים ביותר בקרב מי שחלו בקורונה מזכירים שפעת, וסביר שאחד או יותר מהם יופיעו במהלך המחלה:

  • חום של 38 מעלות ומעלה
  • שיעול
  • קושי בנשימה
  • עייפות
  • חולשה
  • כאב גרון
  • כאבי שרירים
  • כאב ראש
  • אובדן חוש טעם או ריח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully