וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי אוסטאופתיה - והאם היא בכלל בריאה לתינוקות?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 17.7.2022 / 11:06

באילו מצבים כדאי לפנות לאוסטאופת וכיצד מתבצע הטיפול? דנה לב, מנחת הורים לגיל הרך, מציגה את כל המידע על שיטת הטיפול שפותחה כבר בשנת 1874

כמה פעמים יצא לכן לשמוע את המושג אוסטאופתיה אבל לא הבנתן במה מדובר? דנה לב, מנחת הורים לגיל הרך, חושבת שמגיע לכן להכיר את השיטה מאחר והיא מסייעת רבות לתינוקות, וגם למבוגרים. אוסטאופתיה היא שיטת טיפול שפותחה בשנת 1874 בארה"ב, במרכזה ההנחה שהגוף יכול לרפא את עצמו, והטיפול באמצעותה שואף לאינטגרציה בין מערכות הגוף. למעשה, למבנה הגוף יש השפעה על תפקודו, ולתפקוד יש השפעה על המבנה. בשל כך, הטיפול מתמקד בשלד, בגולגולת, בשרירים ובמערכת העיכול.

איך זה עובד?

האוסטאופתים מאתרים את מוקד הבעיה או הכאב ופותרים אותם מהשורש. בטיפול הם משתמשים בלחיצות עדינות בעצמות הגולגולת ובכך יש השפעה על מערכת העצבים והנוזלים של עמוד השדרה והמוח, ובמידה ויש חסימה או תקיעות בתנועה שלהם - הטיפול משחרר ומסייע באיזונם. הטיפול עדין ואינו כואב.

מדוע כדאי לפנות לטיפול אוסטאופתי עבור התינוק?

בזמן ההריון והלידה התינוק נמצא תחת לחצים ועומסים רבים על הראש והגולגולת, על העצמות ועל אזורים נוספים. הלחצים הללו גורמים לתקיעות בגוף ועלולים לפגוע בתפקוד התקין של הגוף ולגרום לבעיות רבות.

מתי מומלץ במיוחד לפנות לטיפול אוסטאופתי?

מומלץ לפנות, כמובן, לאחר לידה, אך במיוחד במקרים של לידה לא טבעית, לידה קיסרית, שימוש בוואקום או בכל לידה מכשירנית, וכן לאחר אחד או יותר מהמקרים הבאים: מקרים של מצוקה עוברית, לידה שלחצו על בטן האם, מצבים של סוכרת/רעלת הריון, הריון של יותר מעובר אחד, פגות, לידה ארוכה מדי או קצרה מדי, ריפלוקס, נוזלים ודלקות באזניים, בעיות עיכול, העדפת צד, טונוס שרירים גבוה או נמוך, ראש עם שקע, בעיות בהנקה ועוד.

כמה טיפולים צריך?

חשוב להבין שככל שתקדימו לטפל - סביר להניח שיהיה צורך בפחות טיפולים (ככל שעצמות הגולגולת רכות ניתן להשפיע ולעזור בצורה מהירה יותר). לעיתים טיפול אחד יספיק, במידה ולא, לרוב 3-4 טיפולים יעזרו ואולי יהיה צורך "לתחזק" פעם בתקופה.

בארץ האוסטאופתיה נחשבת לתחום ברפואה המשלימה בעוד בארה"ב ישנם אזורים שהיא נחשבת לרפואה לכל דבר. באזורים אלו כל אישה ותינוק לאחר לידה מטופלים ע"י אוסטאופת עוד בבית החולים. בישראל תוכלו למצוא אוסטאופתים המקבלים כחלק מהסדרי קופות החולים וכמובן אוסטאופתים העובדים באופן פרטי. יש לציין שלא כל אוסטאופת הוא בעל הכשרה והתמחות בתינוקות, לכן חשוב לוודא שהאוסטאופת אותו תבחרו יהיה בעל התמחות בקרניו-סקראל.

תינוק במהלך אוסטאופתיה. ShutterStock
בישראל תוכלו למצוא אוסטאופתים המקבלים כחלק מהסדרי קופות החולים וכמובן אוסטאופתים העובדים באופן פרטי/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully