וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי גאון של אמא? על נקודות חוזק אצל פעוטות ואיך נוכל לקדם אותן

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 11:11

לכולם יש נקודות חוזק, גם לילדים, והתפקיד של ההורים הוא להעצים אותן. איך עושים זאת? נועה מאירי, מנתחת התנהגות מוסמכת ומדריכת הורים, מסבירה

אמהות יקרות, עצרו וחשבו רגע על עצמכן. נסו להיזכר בכישרון שיש לכן, ביכולת מיוחדת, בחוזקות. ההערכה העצמית שלכן בוודאי גבוהה בזכות היכולות הללו, ואם לא, עליכן להרים לעצמכן ומהר. ועכשיו - בחזרה לילדים. לכולם יש נקודות חוזק, גם לילדים, והתפקיד שלכן הוא להעצים אותן. איך עושים זאת? נועה מאירי, מנתחת התנהגות מוסמכת ומדריכת הורים, מסבירה כי נקודות חוזק יצוצו אצל פעוטות בסביבות גיל שנה, פחות או יותר, כשתוכלו לזהות אותן יחד עם התפתחות כישורי החיים וההתפתחות הקוגניטיבית שלהם.

בכדי למצוא נקודות חוזק אצל הילד שלכן, אתן צריכות קודם כל לצפות בו. זיהיתן נקודה חזקה? סמנו לעצמכן אותה בראש, ואם תראו כי היא חוזרת על עצמה, עשו את הדברים הבאים:

בשלב הראשון - פרגנו לילד שלכן, שבחו והעצימו אותו. יידעו אותו ששמתן לב. אולי הוא חיכה לזה? יכול להיות שהוא בעצמו לא יודע כי יש לו נקודת חוזק שכזאת וכעת, בזכותכן, הערך העצמי שלו ימריא לשמים.

בשלב השני - תוכלו ממש למצוא זמן בו תוכלו לפעול ולשחק יחד ולצרף את נקודות החוזק של הילד. כך הוא יוכל ללמוד להשתמש בה בכל מני דרכים. למשל, שמתן לב שהפעוט שלכן מצייר יפה במיוחד? מקסים. תמיד תוכלו לשלב ציור במשחק, לצייר יער גדול ועליו להניח חיות משחק.

האם כדאי לרשום לחוג?

האינסטינקט של אמהות רבות הוא לרשום את הילד לחוג כשהן מזהות אצלו כישרון או חוזק מסוים, אך לא תמיד הדבר נכון עבורו. לעתים זה עלול דווקא להפעיל עליו לחץ. מומלץ לשלב חוגים מגיל 3 כדי לא לעורר חרדות אצל הילד (למשל, הפרידה מכן בזמן החוג). בינתיים, כדאי להעצים את הכישרון בבית על ידי משחק.

לסיכום, זיהיתן כישרון או נקודת חוזק אצל הילד? אל תחסכו ממנו עידוד, העצמה ופרגון. עם זאת, כדאי לחכות מעט עם מסגרות שיפתחו אותו ולהשקיע בזה, לעת עתה, בבית.

תינוקת בטרמפולינה. ShutterStock
תינוקת בטרמפולינה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully