וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להיפרד ברגישות: איך לגשת לתהליך הגמילה מהמוצץ?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 10:58

אם החלטתן שהגיע הזמן להיפרד מהמוצץ, אלו השלבים שכדאי לכן לנקוט בהם כדי ליהנות מתהליך משותף ומוצלח

בעבר, אתן הייתן אלה שהרגילו את התינוק למוצץ ואם כעת החלטתן שהגיע הזמן להיפרד ממנו, עליכן להרגיל את הילד אחרת - בהדרגה וברגישות. נגה יהודאי, מאמנת בגישת אמא מאמנת ומרצה על הורות מונטסורית, מאמינה כי קיימים מספר שלבים שיקלו על התהליך, אצל הילד ואצלכן, שייעשו מתוך דיאלוג, קודם כל בשעות הערות. מוכנות לצאת לדרך? הכירו את שלבי הפרידה:

פתחו בשיח ודיאלוג

התחילו קודם כל בלדבר ולהטרים על התהליך שהילד עומד לעבור. השיח על הפרידה מהמוצץ צריך להתקיים באופן גלוי והדרגתי. בשיחות תסבירו לילד מהן הסיבות לפרידה הקרובה מהמוצץ. כדאי להתמקד בשתי סיבות עיקריות לפי דעתכן ובהתאם לסולם הערכים שלכן.

תנו לילד מרחב ועצמאות

שמרו, תחילה, על המוצצים במקום נגיש, כדי שהילד יידע איפה הם נמצאים ויוכל לקחת אותם אם יזדקק להם, אך עודדו זמן בלעדיהם. המטרה של שלב זה היא שהילד לא יהיה בפחד שיום אחד המוצץ ייעלם ללא ידיעתו.

הציעו חלופה למוצץ

מכיוון שהילד התרגל למציצה של מוצץ, יכול להיות לו מאוד קשה להיפרד ממנו ביום אחד ולכן יש לחשוב מראש על דברים שיכולים לעזור לו. אתן יכולות להציע חפץ פיזי או לנקוט בפעולות שתוכלו לעשות עבורו כדי להקל על תהליך הפרידה.

הקפידו על העצמה

באופן כללי, ובתקופה זו באופן מיוחד, חשוב להעצים את הילד כדי שירגיש שאתן רואות את הצרכים שלו ומאמינות כי הוא מסוגל ויכול. לכן, שימו לב שאתן מתחילות את תהליך הפרידה מהמוצץ כשהילד בשל ומוכן אליו אך גם אתן. בחרו בתקופה רגועה יחסית ללא שינויים משמעותיים (מעבר לדירה חדשה, הולדת אח ועוד) שעלולים לייצר בלבול כפול.

צרו פרידה סמלית

בהרבה מקומות בארץ ישנו "עץ מוצצים" עליו תולים את המוצצים אחרי שנפרדים מהם. כשתחליטו שזהו, נפרדים, הוציאו את כ-ל המוצצים מהבית וגשו לתלות אותם על העץ. אפשר גם להפריח את המוצץ עם בלון הליום לשמים, או לארוז ולתת "מתנה" לתינוק של חברים שנולד - כל דרך יצירתית שתסמל את הפרידה תתקבל בברכה.

תנו שם לרגשות

יכול להיות שעם הפרידה יהיה לילד מאתגר גם מבחינה רגשית. בתקופה הזאת עליכן לתת לו מענה מדויק שמתחיל עם שיום ריגשי - לתת שם לרגש אותו הוא חווה. געגוע? תסכול? כל רגש הוא לגיטימי וחשוב שהילד שלכן יכיר את שמות הרגשות שהוא חווה בשביל שיוכל לדבר אותם ומשם לראות מה ניתן לעשות כדי להקל עליו.

לסיכום, לכל אורך התהליך חשוב להיות רגישות לצורך של הילד ולתת לו מענה. יכול להיות, למשל, שבתקופה זו הוא יזדקק ליותר זמן איכות אתכן או יתעורר יותר בלילה. קחו זאת בחשבון ונשמו עמוק. זכרו כי המטרה שלכן היא ילד עצמאי שמדבר ברור ומתפתח וזה עוד צעד בדרך לשם.

ילדה עם מוצץ. ShutterStock
ילדה עם מוצץ/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully