וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דברים שכל אמא מתחילה הייתה רוצה להגיד לתינוק שלה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 10:14

ילדתן לאחרונה? הנה המחשבות שללא ספק חלק מהם עברו בראש שלכן מאז שהפכתן לאמהות ואם זה היה אפשרי הייתן חולקות אותן עם התינוק שלכן

חופשת הלידה מלאה ברגעים שלכן לבד עם התינוק הקטן, וסביר להניח שמצאתן את עצמכן חושבות מחשבות ורוצות לחלוק אותן איתו. אם הוא היה אדם מבוגר, הייתן מסבירות לו כמה דברים מעבר לשיח הקבוע שלכם ומילות האהבה שאתן חולקות איתו, שייתכן והיו גורמות לו להכיר אתכן יותר טוב או פשוט להבין אתכן. אז אלו המחשבות שללא ספק חלק מהם עברו בראש שלכן מאז שהפכתן לאמהות ואם זה היה אפשרי הייתן חולקות אותן עם הבייבי:

אני הכי אוהבת אותך בעולם, אבל אני פשוט עייפה

אמהות בתחילת דרכן הן עייפות. נדרש מהן מאמץ פיזי ונפשי, הסתגלות לחיים חדשים ותפקיד חדש עם הרבה אחריות המוטלת על כתפיהן. תוסיפו לכך לילות ללא שינה וימים ארוכים וקיבלתן עייפות עמוקה, מובנית וקבועה שלעתים קרובות משפיעה על מצב הרוח והאנרגיה הכללית.

אני רק רוצה לשתות את הקפה שלי חם

בהמשך לסעיף הקודם, אחד הפתרונות לעייפות (מלבד שינה, כמובן) הוא שתיית קפה. אבל אמהות רבות מספרות כי הן לא זוכרות מתי הן שתו בפעם האחרונה את הקפה שלהן בנחת, כשהוא חם, כי איך שהן התיישבו התינוק התחיל לבכות.

כשאתה ישן אני מסתכלת על התמונות שצילמתי אותך

אומרים "תשני כשהתינוק ישן"? אז אומרים. הרבה אמהות לא באמת מצליחות לשים את הראש כשהבייבי נרדם ולבסוף מוצאות את עצמן מדפדפות בתמונות שצילמו, מתמלאות אהבה ומתגעגעות אליו.

כל דבר שאתה עושה מרגש אותי

כשהבייבי מביט בכן - אתן מתרגשות, כשהוא רוצה להיות רק עליכן - אתן מתרגשות, כשהוא נהנה באמבטיה - אתן מתרגשות, בקיצור - אפשר לומר שהוא לא צריך לעשות יותר מדי כדי שתתמלאו רגש שעשוי להביא אתכן לידי דמעות.

אם אני עוזבת אותך לשעה אני כבר מתגעגעת

אתן מבקשות רגע לעצמכן, יוצאות עם חברה לשתות משהו או הולכות למרוח לק אצל קוסמטיקאית וכל אותו הזמן מחשבות את הדקות עד שתחזרו הביתה לתינוק? אתן לא לבד. גם אם הזמן שלכן בנפרד חשוב לכן, הדאגה והגעגוע עושים את שלהם ואתן מוצאות את עצמכן פשוט רוצות לחזור הביתה, אליו.

גם אם לפעמים נראה לך שאני עצובה, שתדע שאני הכי מאושרת שנכנסת לחיי

ההורות הראשונית אינה פשוטה, ולפעמים כרוכה בבדידות ואתגרים. אמהות מוצאות את עצמכן מתמודדות עם הקשיים ובו בזמן גם אוהבות עד כלות את היצור הקטנטן שהצטרף לחייהן. יש מי שמתאבלות על החיים שהיו ועכשיו משתנים ויש מי שלוקח להן יותר זמן להסתגל, אין לכך קשר לרגשות העמוקים כלפי התינוק.

אם זיהיתן את עצמכן באחד או יותר מהמשפטים הללו - אתן בחברה טובה. כל מה שאתן מרגישות הוא לגיטימי, ותמיד מקל לדעת שגם אמהות אחרות, כמוכן, נמצאות באותה הסירה. קבלו בעצמכן את המחשבות הטובות וגם הפחות טובות והיו סלחניות כלפי עצמכן במיוחד בתקופה זו של האמהות הטרייה.

תינוק עטוף במגבת. ShutterStock
תינוק עטוף במגבת/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully