וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיור מוגן בהתאמה אישית: מה הופך את הבית ברמת השרון לכל כך מיוחד?

בשיתוף בית בלב

עודכן לאחרונה: 27.7.2022 / 17:17

חשיבה מחוץ למסגרת, אווירה של מלון בוטיק, פעילויות מגוונות ואפילו יריד קיץ: בדיור המוגן "בית בלב" ברמת השרון עושים דברים בצורה קצת אחרת, והדיירים מאושרים: "לא האמנתי שארגיש בבית אחרי תקופה כל כך קצרה"

בית בלב ברמת השרון. טל גבעוני,
דיור מוגן אינטימי באווירה בוטיקית/טל גבעוני

"לא האמנתי שאצליח להתחבר לקונספט או לאנשים כל כך מהר. לא האמנתי שארגיש בבית בתקופה כל כך קצרה. הצוות ליווה אותי מהרגע הראשון והתאקלמתי במהירות, כולם קיבלו אותי בידיים פתוחות. מהרגע הראשון ידעתי שזה המקום בשבילי, ואני מאושרת שהגעתי לפה", חנה רימר, דיירת "בית בלב" ברמת השרון.

מה הדבר הראשון שקופץ לכם לראש כשאתם נתקלים בצמד המילים "דיור מוגן"? סביר להניח שחיי קהילה, חוגים, אנשים חביבים ומסגרת קבועה למדי, פעילויות ידועות מראש וקבועות וחוגים שמשתנים רק לעתים רחוקות. אלא שכפי שבטח כבר הבנתם מהציטוט בפתיחת הכתבה, בדיור המוגן "בית בלב" ברמת השרון חושבים בצורה אחרת. ככה זה כשהמוטו שלך הוא "יותר מדיור מוגן, דיור מאושר".

האווירה בבית ברמת השרון שונה לגמרי; מדובר בדיור מוגן ואינטימי באווירה בוטיקית, שנמצא בלב לבה של שכונה פסטורלית, יוקרתית, שקטה, ירוקה ומרכזית מאוד. דיירי הבית נהנים משני העולמות; מחד - משכונה שקטה ונעימה, ומצד שני ממיקום מרכזי, בקרבת מקום לכל התיאטראות במרכז, מרכזי מסחר וקניות ועוד. "מדובר בדיור מוגן בוטיקי", אומרת מנהלת הבית נורית בר-עוז פחימה, שחתומה על השינוי הגדול. "ישנן עשרות דירות בסך הכול, וזה מאפשר לי להכיר את כל הדיירים ברמה האישית, שזה יתרון עצום. אני מכירה את כולם, יודעת את ההיסטוריה המשפחתית שלהם, את קורות החיים שלהם מא' ועד ת', מה הצרכים, התחביבים ועוד".

בית בלב ברמת השרון. טל גבעוני,
"אין דייר שלא מכיר דייר אחר, שזה לא מובן מאליו"/טל גבעוני
בית בלב ברמת השרון. טל גבעוני,
לשמור על התחביבים והפעילויות גם בדיור המוגן/טל גבעוני

לבית ברמת השרון יתרונות רבים; הדיירים נהנים ממגורים עצמאיים בדירות מעוצבות ומרווחות, אירועים וחוגים, חיי חברה, פעילויות ספורטיביות ויחס אישי מהצוות, שקשה למצוא במקומות אחרים.

מעבר לכך, כדי להבטיח שהדיירים באמת ירגישו בבית, בדיור המוגן מתאימים חוויות לדיירים בהתאמה אישית. כלומר, הדיירים יכולים להמשיך לעסוק בתחביבים שלהם גם בביתם החדש. "יש לנו דיירת שהגיעה אלינו מרעננה, שם היה לה מנוי בקאנטרי קלאב המקומי", מציינת נורית. "היא הצטערה נורא על כך שהיא נאלצה לבטל את המנוי, אז החלטנו ליצור קשר עם הקאנטרי הסמוך לבית ברמת השרון ועשינו לה מנוי, כדי שתוכל להמשיך לעסוק בפעילות שהיא כל כך אוהבת. אנחנו רוצים שאנשים ישמרו על התחביבים שלהם; העובדה שהם עברו דירה לא אומרת שהם צריכים לוותר עליהם. אותה דיירת לא לבד. היה לי דייר שעסק בגננות לפני שהגיע לכאן, אז קנינו לו אדניות ענק שהוצבו מחוץ לדירתו".

בית בלב ברמת השרון. טל גבעוני,
ב"בית בלב" רמת השרון מגוון רחב של דירות, כך שכל אחד ואחת ימצא את מבוקשו/טל גבעוני
ד"ר גלית קאופמן. טל גבעוני,
ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית רשת בית בלב/טל גבעוני

מיוגה דרך צ'י קונג ועד הרצאות מיוחדות

גם הדייר שמואל רוזן המשיך לעסוק בדברים שעושים אותו מאושר אחרי המעבר לדיור המוגן ברמת השרון. "עבדתי בעבר במכון פוירשטיין אז אני שמח שיוצא לי להעביר שיעורים בנושא לדיירים", ציין רוזן. "אני מלמד ביחד עם מדריכה שאיתה עבדתי במכון השיקום בכפר סבא. התחלנו ב-2018, והשבוע ייערך המפגש ה-169 שזה לא עניין של מה בכך. מדובר באימון קוגניטיבי למוח שמשפיע על הזיכרון בו לוקחים חלק רבים מהדיירים".

בשל היחס החם והאישי של כלל אנשי הצוות במקום, בבית ברמת השרון אין דייר שלא מכיר דייר אחר, וזה כלל לא מובן מאליו. "מדובר במקום קטן ואינטימי, אומר רוזן. "מה שמייחד את הבית הוא הצוות הקסום שיש פה, ולא רואים את זה בביקור הראשון או השני. כל אחד ואחת מחברי הצוות מיוחד - מצוות משק הבית ועד למנהל. כולם מסבירי פנים, נחמדים ורוצים לעזור ואני מאוד מרוצה פה. אני זוכר שכשחיפשתי מקום, הייתי בשמונה בתים שונים ואפילו עברתי ועדת קבלה בשני מקומות, אבל לבסוף החלטתי לגור כאן ואני מאוד שמח מההחלטה. האווירה פה נעימה מאוד, החוויה טובה והאוכל מזין. משמח אותי שהילדים שלי לא צריכים לדאוג לי, כי הם יודעים שאני נמצא במקום טוב. בנוסף, אני מרוצה מאוד מהפעילות המגוונת שיש כאן, כמו יוגה, פילאטיס, צ'י קונג והרצאות ברמה גבוהה".

"העובדה שלא מדובר במקום גדול הופכת אותו לאינטימי ויש פה סצינה ממש מגניבה", מסבירה נורית. "פעמיים ביום כלל הדיירים נפגשים בבית הקפה שלנו, יושבים יחד ושותים קפה. זה מקסים. בנוסף, אנחנו דואגים להתאים את החוגים והפעילויות לפי הצרכים של הדיירים. לדוגמה, בנוסף לחוג התעמלות 'רגיל' אצלנו עושים התעמלות משולבת עם פיזיותרפיה".

בית בלב ברמת השרון. טל גבעוני,
בקיץ הקרוב מתכננים בבית ברמת השרון פעילות מיוחדת/טל גבעוני

מנכ"לית בית בלב: "המטרה שלנו היא שדיירי הבית ירגישו מוגנים ובטוחים"

"בתפיסה שלי, דיור מוגן הוא משהו שהוא הרבה מעבר לביטחון", מציינת המנכ"לית ד"ר גלית קאופמן. "אנחנו מציעים הרבה יותר מדיור מוגן - אנחנו מציעים דיור שהוא מאושר. מבחינתי, אחד הדברים החשבים ביותר הוא העצמה אישית, ולכן אנחנו משתדלים לעשות כל מה שאפשר כדי לאפשר לדיירים להמשיך לעסוק בתחביבים שלהם. בסופו של דבר, המטרה היא שדיירי הבית ירגישו מוגנים ובטוחים גם ברמה של מעטפת בריאות אבל לא פחות ברמת המעטפת החברתית והשירותית. יש לנו צוות ותיק שיודע לגעת באושר של הדיירים ולמצוא פתרונות יצירתיים לכל סיטואציה".

פעילות רב דורית והפנינג צבעוני: קיץ חם מתוכנן בבית ברמת השרון

בקיץ הקרוב מתכננים בבית ברמת השרון פעילות מיוחדת, שתשלב גם את משפחות הדיירים. "הפעילות הרב דורית חשובה לי מאוד", אומרת נורית. "לכן אני נוהגת לערוך ירידים שונים, כמו יריד הקיץ שמתוכנן בקרוב. מדובר על הפנינג בתחילת הקיץ, עם מגוון פעילויות רחב שמתאימות לנכדים והנינים של הדיירים, כמו ג'ימבורי, קעקועי חינה, תיפוף על כדורים ועוד".

קצת על רשת "בית בלב"

ב"בית בלב" רמת השרון מגוון רחב של דירות, כך שכל אחד ואחת ימצא את מבוקשו. ישנן דירות חדר וחצי, שני חדרים ושלושה חדרים, כולן מעוצבות, מאובזרות ובנויות בסטנדרט גבוה. בנוסף, בניגוד למחירי הנדל"ן שממשיכים לטפס משנה לשנה, בדיור המוגן המחירים נותרו בעינם, מה שהופך את חלום המגורים ברשת "בית בלב" לאפשרי ונגיש יותר מתמיד.

רשת "בית בלב" היא החברה הגדולה והמובילה בתחום הטיפול והשירות לאזרחים בני הגיל השלישי. הרשת, מקבוצת מכבי שירותי בריאות, היא בעלת ותק של 30 שנה והיא וכוללת חמישה בתי דיור מוגן איכותיים ומטופחים, בפריסה ארצית ועם גמישות מרבית במסלולי ההצטרפות.

בשיתוף בית בלב
  • עוד באותו נושא:
  • דיור מוגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully