וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחשוף את הבייבי ברשתות החברתיות - בעד ונגד

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

15.7.2022 / 7:22

איפה אתן ממקמות את עצמכן בסקאלה של להעלות תמונה של התינוק עם אימוג'י על הפנים ועד לחשוף אותו לגמרי כבר בתיעוד מחדר הלידה?

שיתוף רגעים בחיים, בעיקר רגעים מרגשים כמו לידה והחיים עם תינוק חדש, הם חלק לא מבוטל מהחיים של כולנו, כמעט. הרשתות החברתיות הן המקום לחשוף, לבשר חדשות, לקבל תגובות ויחס וגם לנצור זיכרונות. אבל מה קורה כשתינוק חדש מגיע? יש אמהות שרגילות לחשוף את עצמן בלי חשבון, שתיעדו כל רגע מההריון שלהן, אבל פתאום, עם הגעתו של הבייבי לעולם, מחליטות שזה מוקדם או לא מתאים לחשוף את הפנים שלו. במקרים כאלה הן מצלמות אותו מאחור או פשוט מוסיפות אימוג'י שיסתיר את הפנים. ויש, כמובן, את אלה שלא רואות בחשיפה כל בעיה. כדי שתוכלו להחליט באופן השקול ביותר, הכנו לכן סעיפי בעד ונגד חשיפת התינוק ברשתות החברתיות:

בעד לחשוף

● כי אתן גם ככה חושפות הכל, אז זה יכול להיראות מעט צבוע מבחינת העוקבים שלכן להסתיר את הדבר החשוב ביותר שקורה לכן בחיים עכשיו.
● כי תמיד אפשר למחוק אם תשנו את דעתכן.
● כי אתן יכולות לבחור בהגדרות פרטיות שרק חברים קרובים רואים את התכנים שאתן מעלות, וכמובן לסנן את העוקבים שלכן מלכתחילה.
● כי התמונות האלה של הבייבי הם מזכרת נפלאה, שלא בטוח שתוכלו לזקק מתוך אינספור התמונות שתצלמו אותו וימלאו את האלבום שלכן בטלפון.

נגד לחשוף

● כי אלו החיים שלו! נכון שאתן בפועל נוטלות באחריות ומחליטות על רבדים רבים בחיים של התינוק (כי הוא לא מסוגל לעשות זאת בעצמו), אבל המשמעות של לחשוף אותו לכל כך הרבה אנשים היא פגיעה מסוימת בפרטיות שלו.
● כי התגובות ברשתות החברתיות יכולות לפגוע, בעיקר בך כרגע, ולא חסרות "נשמות טובות" שירגישו חופשי להעביר ביקורת על הבייבי שלך.
● מהחשש שתמונות שהן תמימות ופרטיות יזלגו למקומות לא נכונים ברשת.
כמובן שאין נכון או לא נכון, כל אמא עושה מה שמרגיש לה ולבייבי שלה נכון. אם הייתן בעיצומה של התלבטות, נקווה שהנקודות שציינו כאן יעזרו לכן להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורכן.

אמא מצלמת תינוק. ShutterStock
אמא מצלמת תינוק/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully