וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה ההבדל בין קפיצת התפתחות לקפיצת גדילה?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 10.7.2022 / 11:09

משהו עובר על התינוק שלך ואת לא יודעת למה לשייך את זה? לשלומית שוסטר, מומחית להתפתחות תינוקות, יועצת משפחתית ומדריכת הורים, עושה סדר

כשאת הופכת לאמא בפעם הראשונה, הרבה מושגים חדשים הקשורים לבייבי הופכים להיות חלק בלתי נפרד מחייך. שניים מהם קשורים לשינוי התנהגותי של התינוק בו בוודאי לא תתקשי להבחין והם: קפיצת התפתחות וקפיצת גדילה. על אף שמדובר בשתי קפיצות, הן שונות אחת מהשנייה באופן הביטוי שלהן, במועדים בהם הן מתרחשות וגם באופן התגובה שלך אליהן. כדי שתביני לעומק את הדברים, פנינו לשלומית שוסטר, מומחית להתפתחות תינוקות, יועצת משפחתית ומדריכת הורים:

קפיצת גדילה

מתי מתרחשת? בגיל 10 ימים, 3 שבועות, 6 שבועות, 3 חודשים ו-6 חודשים.

איך תזהי אותה? תרגישי שהתינוק רוצה לינוק ממך יותר או דורש מנה גדולה יותר בבקבוק אם הוא ניזון מפורמולה. כך התינוק, למעשה, מסמן לך שהוא זקוק ליותר מזון ואנרגיה.

כיצד תגיבי אליה? אם את מניקה, דעי כי באופן טבעי, כאשר התינוק ירצה לינוק יותר - הרכב החלב שלך ישתנה בהתאם. אם את מאכילה את הבייבי בתמ"ל - כנראה שהגיע הזמן להציע מנה יותר גדולה בבקבוק.

קפיצת התפתחות

מתי מתרחשת? בגיל 5 שבועות, 8 שבועות, 12 שבועות - לפי התאריך המשוער. ההתפתחות הקוגניטיבית של התינוק מחושבת לפי גילו מרגע ההתעברות ולא מיום הגעתו לעולם (הוא הרי יכול להגיע קצת לפני או אחרי שבוע 40).

איך תזהי אותה? הבייבי יבכה יותר, ייצמד אלייך יותר ושום דבר לא ממש ינחם אותו ופתאום, כמה ימים אחר כך, תזהי אצלו יכולת חדשה שלא הייתה שם קודם. אז מה הקשר לימים הקשים שהיו לו? עדכון הגרסה שלו, שכלל פיתוח של "פיצ'רים" חדשים, דרש ממנו את כל האנרגיות שלו ולכן לא היה לו קל.
כיצד תגיבי אליה? קודם כל, עלייך להבין שהתינוק שלך זקוק לך עכשיו ולהכיל את הקושי שלו. אפשרי לו יותר ידיים, גם מנשא יכול להקל עלייך ועליו. הוא לומד יכולות חדשות ומדהימות ואת צריכה להיות שם עבורו ברגעים הללו.

אלו שלוש הקפיצות בשלושת החודשים הראשונים, יהיו סה"כ 10 קפיצות בשנתיים הראשונות

תינוק בתוך אריזת מתנה. ShutterStock
תינוק בתוך אריזת מתנה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully