וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעימות מעולם המבוגרים: נקודות מעניינות על המעבר למוצקים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 7.7.2022 / 11:35

שלב המעבר למוצקים לא רק קשור לאוכל אלא מספק לתינוק טעימה מהחיים שלכן. כיצד תדעו שהוא מוכן?

אחרי חודשים של הנקה או האכלה מבקבוק, הגיע הרגע לעשות את המעבר המרגש לטעימות ומשם לביסוס ארוחות שישתלבו בתזונה היומיומית של התינוק. נכון שמדובר באוכל ובבשלות פיזית והתפתחותית שתאפשר את המעבר הזה, אך לשלב הטעימות יש גם משמעות רגשית - התינוק מקבל טעימה מהחיים שלכן.

נעה מאירי, מנחת התנהגות מוסמכות ומדריכת הורים, מסבירה כי בשלב הזה העולם נפתח בפני התינוק, ואחרי כמה חודשים של חקר העולם יש לו כעת את הרצון לקחת בו חלק. הוא לא רק רואה, אלא רוצה להיות שותף בעולם המבוגרים ואחד הביטויים לכך הוא באוכל.

אז איך תדעו שהתינוק שלכן מוכן לשלב הטעימות?

משרד הבריאות ממליץ להתחיל את שלב הטעימות בגיל 6 חודשים, אך יש גישות שמאמינות שגם לפני כן התינוק עשוי להיות בשל לכך. אם החלטתן להתחיל בטעימות, שימו לב אם מתקיימים הדברים הבאים:

1.התינוק מחזיק את הראש והצוואר בצורה יציבה.
2. יש לו יכולת ישיבה עם תמיכת מבוגר בגב.
3. הוא מתעניין באוכל, התבוננות בכן אוכלות או בכל אחד שאוכול סביבו. לרוב, התינוק יחקה את תנועותיו של המבוגר סביב האוכל, יניע את הלשון וירייר ולפעמים אפילו יבקש לטעום. זהו כנראה הסימן המובהק ביותר שכדאי להתחיל.

אז מתחילים, אבל איך?

מומלץ להתחיל טעימות בשעות הבוקר אחרי ארוחת בוקר. לא כדאי להציע מאכלים חדשים כאשר התינוק רעב מאוד או עייף. על פי המדריך להזנת התינוק הבריא של משרד הבריאות, המזונות הראשונים המומלצים לתינוק הם מגוונים וכוללים פירות, ירקות, קטניות, בשר, עוף, הודו ודייסות דגנים ייעודיות לתינוקות המועשרות בברזל.

כדאי להתחיל עם ירקות ופחמימות כמו תפוח אדמה ובטטה, קישוא, דלעת וגזר. אפשר להמשיך משם לירקות כמו אפונה וברוקולי. את טעימות הפירות כדאי להתחיל אחרי שלב הירקות עם תפוח, בננה, אגס או אפרסק. אחרי שהוספתן גם קטניות ובשר, מומלץ להוסיף גם שמנים בריאים לתוך הארוחות כמו טחינה, שמן זית ואבוקדו.

אם התחלתן את הטעימות וראיתן שהתינוק זורם - מצוין. אם הוא לא כל כך מרוצה, נראה שכדאי לחכות קצת ולנסות שוב כעבור זמן מה. תמללו עבורו את מה שקורה סביב האוכל - "אתה רוצה גם?", "מעניין אותך להשתתף?" וקחו את התהליך כלמידה עבור עצמכן: זוהי הזדמנות לקבל הצצה למה התינוק אוהב, מה הוא לא, וכמה הוא לומד בשלב הזה.

תינוק אוכל. ShutterStock
איך תדעו שהתינוק שלכן מוכן לשלב הטעימות?/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully