וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שחשוב לדעת על תהליך ההתיישבות של התינוק שלכם

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 5.7.2022 / 10:12

לא מעט הורים תוהים מהו הזמן ה"נכון" לישיבה ומה כדאי לעשות אם התינוק לא מראה שהוא בדרך להתיישבות עצמאית ויציבה. הנה התשובות

אמהות רבות מחכות בקוצר רוח ליום בו התינוק שלהן יתיישב. מאותו רגע הוא ייראה להן יותר ילד ויותר עצמאי ונראה שעולם חדש של אפשרויות נפתח בפניו. מאחר ולתינוקות יש קצב התפתחות שונה, לא מעט אמהות תוהות מהו הזמן ה"נכון" לישיבה ומה כדאי לעשות אם הבייבי לא מראה שהוא בדרך להתיישבות עצמאית ויציבה.

דורית בן מאיר, מלווה התפתחותית בתנועה, מבקשת לשתף אתכן בכמה נקודות חשובות בנוגע להתיישבות ולהתפתחות המוטורית של התינוק: הראשונה שבהן היא הציפייה. אנו מצפים מתינוק להגיע לישיבה עצמאית בכוחות עצמו בסביבות גיל 7-9 חודשים. תינוק שעדיין לא התיישב עצמאית כנראה אינו בשל לכך ויתכן שהשרירים שלו עדיין לא חזקים מספיק או שהוא לא מרגיש מספיק ביטחון להפרדת איברים.

התיישבות עצמאית מתפתחת לרוב מעמידה על שש וזחילה, לכן חשוב לא להושיב את התינוק טרם הוא מוכן לכך, כדי שלא ידלג על תהליך הזחילה. למרות שיש מי שטוען כי מגיל 9 חודשים ניתן להושיב את התינוק לפרקי זמן קצרים כדי שיתרגל את שרירי הבטן (מה שיעודד ישיבה עצמאית בהמשך), חשוב מאוד שתדעו כי במקרה כזה לתינוק שלכן יהיה קשה לצאת ממצב זה לאורך זמן. התוצאה שעלולה להתקבל היא תינוק שיושב, אפילו זקוף, אך לא יידע להתקדם מהישיבה למצב אחר. תוכלו לראות, למשל, תינוק שינסה להתקדם עם הישבן קדימה או במעין קפיצת אגן.

אז איך כן ניתן לעזור לבייבי להיות עצמאי ולשבת בכוחות עצמו?

ראשית, בצעו רוטציות של פלג הגוף העליון. תוכלו להגיש לתינוק צעצוע מהצד כדי שהגוף יבצע סיבוב והפרדה של תנועה, למשל כשהוא שוכב על הבטן. הרימו צעצוע למעלה ומהצד כדי שהוא יושיט אליו את היד וכך חצי מגופו יהיה באוויר. במקביל, עודדו עמידה על 6 ונענוע הגוף קדימה ואחורה וזחילה. כאשר התינוק יידע להעביר משקל אחורה וקדימה גם לצדדים כשהוא עומד על 6, או כאשר יישען על המרפק בשכיבה צידית - הוא יהיה מוכן לישיבה. התיישבות נכונה תתבצע בצורה הדרגתית, דרך הצד.

מתי צריך לפנות לייעוץ מקצועי?

אם התינוק לא יושב באופן עצמאי לקראת גיל שנה ולא מצליח להגיע לשלבי ההתפתחות הבאים, זה הזמן לפנות לייעוץ מקצועי כדי לאתר את הבעיה וללמוד כיצד ניתן לסייע לבייבי להתפתח מוטורית באופן תקין.

תינוק. ShutterStock
אם התינוק לא יושב באופן עצמאי לקראת גיל שנה ולא מצליח להגיע לשלבי ההתפתחות הבאים, זה הזמן לפנות לייעוץ מקצועי/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully