וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהשדה לכפית - מה חשוב לדעת על אוכל תינוקות?

בשיתוף גרבר

4.7.2022 / 7:45

מותג מזון התינוקות גרבר הוא אחד המוצרים הכי מוכרים ופופולריים בעולם. אבל מה מסתתר בצנצנת (והיום גם בפאוץ')? זרקור על חברה בת יותר מ-90 שכולה חדשנות

גרבר. יח"צ,
"אצלנו בגרבר אנחנו עושים הכל כדי לוודא שהתינוקות והילדים מקבלים את המחיות הכי איכותיות שאפשר"/יח"צ

בזמן שבעולם מדברים על חשיבות המגמה של farm to table ועל חשיבות האדמה ושיטות הגידול על איכות האוכל שלנו, יש חברה שכבר עושה זאת יותר מ-90 שנה. חברת מזון התינוקות גרבר דואגת באופן חדשני ואיכותי לירקות ולפירות שמגיעים למחיות של התינוקות והילדים שלנו, ובכן, כבר 90 שנה. גרבר עלתה שוב לאחרונה לכותרות בזכות הפרזנטורית שאולי הכי מזוהה עם עולם הפרסום והמיתוג - התינוקת אן טרנר קוק שפניה המאוירים מככבים מראשית המותג על האריזה - שהלכה לעולמה בגיל 95 בתחילת יוני 2022.

אז מה הופך את המחיות של גרבר לחדשניות כבר יותר מתשעה עשורים? צאלה קוסטיקה, מנהלת השיווק בחטיבת מזון תינוקות וילדים באסם-נסטלה מסבירה כי הפירות והירקות שמגיעים לצנצנות ולפאוצ'ים (צורת ההגשה החדשה של המותג, שעליה נרחיב בהמשך) עוברים מסע מבוקר ומפוקח היטב, משלב בחירת הקרקע ובחירת החקלאי, דרך הפקת האוכל ועד להצבה על המדפים ברשתות השיווק בכל רחבי העולם.

"לתינוקות שלנו יש צרכים תזונתיים ייחודיים וחשוב שהמזון שנותנים להם יתאים להם", אומרת קוסטיקה, "אצלנו בגרבר אנחנו עושים הכל כדי לוודא שהתינוקות והילדים מקבלים את המחיות הכי איכותיות שאפשר. חשוב להדגיש כי בזכות שיטת הגידול והטיפול אין במחיות של גרבר תוספות של חומרי טעם וריח, צבעי מאכל, סוכר ומלח. זה נטו פירות וירקות".

תחרות תינוק השנה של גרבר. יח"צ,
"תפוח בננה הכי פופולרי והכי אהוב על ישראלים רבים"/יח"צ

מה כולל התהליך?

"המסע מהשדה לכפית מתחיל בבחירת הקרקע והשדות לגידול במסגרת מתודולוגיית 'חקלאות השדות הנקיים' שלנו", מסבירה קוסטיקה, "אנחנובגרבר בוחרים אישית את השדות הייעודיים לגידול הירקות והפירות תוך הקפדה על הפרמטרים הכי מחמירים בכל הנוגע לאיכות האדמה. יש שדות ומטעים שכבר שלושה דורות מעבדים אותם עבור גרבר בבלעדיות. אנחנו רואים בחקלאים שותפים מלאים שלנו ומכירים אותם אישית, כמו גם את האגרונומים. בשלב הבא בוחרים את הזרעים ואת אופן הטיפול בהם, דואגים לקטיף בעיתוי המדויק ביותר לאיכות וטעם מיטביים, תוך שמירה על כל הערכים התזונתיים הטמונים בפירות ובירקות שיזינו את התינוקות שלנו. גם לאחר מכן, מההובלה והאריזה ועד לכפית, כל התהליך מתבצע תחת בקרת איכות קפדנית בהתאם להנחיות המקומיות וגם לפי התקנים והסטנדרטים הכי מחמירים של נסטלה עולמית.

הכוונה זה שתהליך הייצור, הכולל תהליך פסטור ואירוז באריזות אטומות, שומר על טריות הפירות והירקות לאורך זמן. (זה בעצם מה שמאפשר את חיי המדף של המוצרים). ואכן כל המחיות שלנו הן ללא תוספת של חומרים משמרים או חומרי טעם וריח וגם לא תוספת של סוכר או של מלח. אפשר גם לדבר על תהליך הייצור הקפדני שמטרתו להבטיח שהתינוקות שלנו יקבלו את מחיות הפרי והירק האיכותיות ביותר. או על כך שהמחיות שלנו מוכרות בזכות ההקפדה היתרה והבטיחות שבייצורן. ושאנחנו בגרבר מבינים כמה התזונה חשובה להתפתחותו של התינוק, לכן אנו מחויבים לתת לקטנטנים אוכל מזין וטעים העשוי מרכיבים איכותיים, ומחויבים לכך שהתינוקות יקבלו פירות וירקות שהינם מזינים, מלאים בטעמים ובטוחים לגופם המתפתח".

לדבריה, החקלאות של גרבר היא חקלאות אחראית. "אנחנו פועלים לשמירת חומרי ההזנה בקרקע באופן טבעי על ידי ניסיון מוכח מחקרית של רוטציה בגידולים ומתן מנוחה לאדמה ביניהם. כל ירק או פרי שלנו גדלים ללא הנדסה גנטית, כך תמיד היה וכך תמיד יהיה", היא אומרת בגאווה.

תחרות תינוק השנה של גרבר. יח"צ,
עד מתי מתאימות מחיות גרבר? "השמיים הם הגבול"/יח"צ

מה קורה אם יש בצורת או פגיעה אחרת בשדה או במטע?

"אנחנו עובדים כך שיש מגוון חקלאים ומגוון שדות בכל העולם, בעיקר באירופה עבור השוק האירופאי והישראלי, כך שאם יש בעיה באזור מסוים - יש לנו מענה מדויק ממקור אחר, מפוקח ומבוקר אף הוא באותם סטנדרטים, מבלי להתפשר. אומרת קוסטיקה.

מי הצרכן של מחיות גרבר?

"ההמלצה היא לשלב אוכל מוצק בתזונת התינוקות מגיל שישה חודשים ובהתאם לסימני המוכנות של התינוק. כאשר מתחילים את שלב הטעימות ההמלצה היא ראשית לחשוף את התינוק לירק או פרי בודד כדי לבחון את התגובה של הצאצא, ורק אחר כך להתקדם לשילובים של כמה פירות וירקות", מסבירה קוסטיקה. "המחיות בצנצנת או בפאוץ' יכולות להתאים לשלב זה כגיוון או כפתרון נוח ליציאה מהבית".

עד מתי מתאימות מחיות גרבר?

"השמיים הם הגבול. יש ילדים בני ארבע-חמש שעדיין אוהבים ואוכלים גרבר, ויש אפילו מבוגרים שאוהבים לאכול גרבר", היא אומרת בחיוך.

מהו הטעם הכי פופולרי בארץ?

"תפוח בננה הכי פופולרי והכי אהוב על ישראלים רבים. בגזרת הירקות המחית של מרק ירקות אהובה מאוד. גם מחית סלט פירות אהובה מאוד. לצד הטעמים הוותיקים יש חידושים כמו מחית מנגו; מחית תפוח, גזר ומנגו; תפוח משמש; ואחרים", אומרת קוסטיקה, "לצד מגוון הטעמים יש חידוש בצורת ההגשה - לצד צנצנות הזכוכית המוכרות יש את הפאוץ' שזוכה לפופולריות רבה. הוא נוח יותר ליציאה מהבית (פיקניק, גינה, טיול, חוף הים) ומאפשר לילדים לאכול באופן עצמאי או עם כפית".

רוצים לדעת עוד?

בשיתוף גרבר
  • עוד באותו נושא:
  • גרבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully