וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחנו את עצמכם: האם אתם סובלים מהתמכרות?

בשיתוף ICA

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 9:26

1 מתוך 7 ישראלים מתמודד עם התמכרות, בין אם מדובר באלכוהול, מסכים או פורנו. מד התמכרות ראשוני שפותח על ידי המרכז הישראלי להתמכרויות יכול להיות הצעד הראשון בדרך לאבחנה עצמית שלכם

קבוצת תמיכה אנשים יושבים במעגל. ShutterStock
1 מתוך 7 ישראלים מתמודד עם התמכרות, ובניגוד למה שרבים חושבים זה יכול לקרות לכל אחד/ShutterStock

התמכרות היא מצב שכיח מאוד, הרבה מעבר למה שמקובל לחשוב. למעשה, 1 מתוך 7 ישראלים מתמודד עם התמכרות, ובניגוד למה שרבים חושבים זה יכול לקרות לכל אחד - לא משנה איפה הוא נולד או מה המצב הסוציו אקונומי שלו.

דוח ההתמכרויות של מדינת ישראל לשנת 2022 שפורסם בסוף החודש שעבר על ידי המרכז הישראלי להתמכרויות (ICA), הראה כי המספרים צריכים להדאיג כל אחד: על פי הדוח קיימת עליה של 34% בהתמכרות למין ופורנוגרפיה, עלייה של 15% בהתמכרות לסמים ותרופות מרשם, הבולט מבניהם התמכרות לקנאביס ועלייה בהתמכרויות להימורים לעומת שנת 2018. ובאופן למדאיג לא פחות - הדוח הראה כי מעל 90% מהסובלים מהתמכרות לא פונים לקבלת טיפול.

מזהים בזמן

חלק מהטיפול בהתמכרות ובסיכון אליה הוא זיהוי המצב והבנה של מתי ההנאה עוברת את הגבול. לשם כך יצרו במרכז הישראלי להתמכרויות שאלון ראשוני - או מד התמכרות אם תרצו - המורכב משבע שאלות שיעזרו לזיהוי הבעיה. השאלון בוחן התמכרות אפשרית לפורנו, מין, הימורים, גיימינג, סמים, אלכוהול ותרופות מרשם.

השאלון כולל שאלות כמו האם ההתנהגות פוגעת במהלך החיים שלך ובתפקוד בתחומים שונים- בלימודים, בעבודה או במערכות היחסים? או האם הרגשת תסמיני גמילה (למשל עצבנות, כאבים פיזיים, חרדה או קשיי שינה) כשניסית להפסיק או לצמצם את הזמן שאתה מקדיש להתנהגות הזו?

האם גם אתם סובלים מהתמכרות? בואו לבחון את עצמכם

מד התמכרויות. יח"צ,
מד התמכרויות/יח"צ

התמכרות מוגדרת כהמשך שימוש כפייתי בחומר או התנהגות גם כאשר יש לכך השלכות שליליות - מצוקה נפשית או פגיעה בתפקוד משפחתי, חברתי או תעסוקתי-כלכלי - עם קושי לשלוט ולהפסיק. חשוב להבהיר כי בכל מקרה של סיכון להתמכרות - כדאי לפנות לרופא, פסיכולוג או כל גורם טיפולי מוסמך אחר.

למד ההתמכרויות>>

בשיתוף ICA
  • עוד באותו נושא:
  • התמכרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully