וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר למיטת מעבר: איך להקל על השינוי ומתי מומלץ לעשות אותו?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 26.6.2022 / 10:19

רגע לפני שאתן נפרדות ממיטת התינוק, כדאי להיות מוכנות לקראת השלב הבא - מיטת מעבר. דנה לב, מנחת הורים לגיל הרך, עם כל הטיפים הכי חשובים

החששות הגדולים של אמהות השוקלות להעביר את הילד שלהן למיטת מעבר הוא שכעת הוא יוכל לצאת מהמיטה ולהסתובב חופשי בבית או שהשינוי ישפיע על השינה שלו או אופן ההרדמה. דנה לב, מנחת הורים לגיל הרך, מסבירה כי תינוקות וילדים אכן רגישים לשינויים, לכן חשוב לעשות את התהליך בצורה נכונה והדרגתית כדי שהמעבר יהיה חלק. אז איך עושים זאת? הנה כמה טיפים:

מתי מומלץ להעביר?

זה תלוי בכן ובשיקולים שלכן. הטווח נע בין גילאי שנה וחצי ל-3. כמובן, כאשר יש סכנת בטיחות והילד מטפס או יוצא ממיטת התינוק - יש להעבירו.

על מה חשוב להקפיד?

הכנה - כמו בכל תהליך שנעשה עם ילדים, חשוב לשתף את הילד ולספר לו על העומד לבוא. הוא מבין הכל! הכנה טובה מורידה לחץ ויוצרת בסיס לשינוי.

תיאום ציפיות - הסבירו לילד בצורה עניינית וברורה שבמיטה ישנים בדיוק כמו המיטה הקודמת. תארו לו לפרטי פרטים את טקס השינה שלו ושכעת ההרדמה תתבצע במיטה החדשה. הדגישו בפניו שבמידה ומתעורר בלילה ממשיכים לישון במיטה עד הבוקר. כשהוא מתעורר באמצע הלילה - הסבירו לו שתבואו להיות לצידו ושהוא ימשיך לישון במיטה.

טקס שינה - המשיכו בטקס השינה הקבוע שלכם. שגרה היא מילת המפתח לביטחון עבור הילד.

מה ניתן לעשות כדי להקל ולעשות את המעבר נעים יותר?

שתפו בתהליך בחירת המיטה והרכבתה - אם זה מתאפשר, לכו ביחד עם הילד לחנות לקנות את המיטה וצרו שיח שילהיב אותו על העניין. אפשר, למשל, להציע לו לבחור את המצעים. אחרי הרכישה, שתפו את הילד בהרכבת המיטה כדי ליצור אצלו מוטיבציה.

צרו חוויה חיובית כלפי המיטה - שחקו ביחד במיטה במהלך כמה ימים ואפשרו לילד לתרגל עליה אליה - למדו אותו מהיכן עליו לעלות ולרדת כדי לחזק את עצמאותו. ניתן להניח במיטה בובה שהילד אוהב כדי שתישן איתו ויהיה לו נעים. אתן יכולות להציע לו "להרדים" את הבובות שלו במיטה החדשה בתור משחק. אפשר גם ליצור שיח עם האהובים על הילד (סבא, סבתא, הגננת וכו') ולספר שהילד בקרוב עובר למיטה חדשה ולהעצים אותו על כך. בנוסף, ניתן לפרוש חיתול בד או שמיכה קטנה עם הריח שלכן.

עשו את המעבר בהדרגה - קודם הרדימו את הפעוט במיטה החדשה בצהריים ורק לאחר מכן בלילה.

כיצד להגיב אם הילד יוצא מהמיטה?

קבלו בהבנה כי יתכן והילד ירצה לחקור את הסביבה ולצאת מהמיטה ופשוט הגיבו בצורה הבאה: שמרו על קור רוח והגיבו בצורה עניינית וברורה. אין להיכנס להסברים מיותרים ולשיחות ותחנונים שיחזור למיטה. אמרו משפט קצר - "עכשיו חוזרים לישון במיטה" ועמדו על הדברים. לוו את הילד בחזרה למיטה כדי שהמסר יהיה ברור.

חשוב שלא תישברו אחרת זה יהיה פתח לילד להמשיך לעשות זאת, ואז בפעם הבאה שתנסו להחזירו למיטה - יהיה לכן קשה אף יותר כי מבחינתו זה כבר קרה ואפשרי. למעשה, הרעיון הוא להעביר לילד בצורה פשוטה את המסר שהולכים לישון, שהמיטה נועדה כדי לישון בה בלילה ולהישאר בה וזה הכל.

ללא משחקים, ללא יחס מיותר וללא מאבקי כוחות ושליטה כי אחרת תיכנסו ללופ ערב אחר ערב. גם אם באמצע הלילה הילד מגיע למיטתכן, לוו אותו בחזרה, חבקו, חכו שייכנס למיטתו בחזרה ואמרו לילה טוב.

תינוק ישן בעריסה. ShutterStock
תינוק ישן בעריסה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully