וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בטן מתעגלת והתרגשות: 5 תופעות פחות נעימות של ההריון

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 28.6.2022 / 8:01

חודשי ההריון מלאים בציפייה אך גם בתחושות שלעתים יכולות להיות בלתי נסבלות ומשתנות מאישה לאישה. במה את "התברכת"?

אם נקלטת להריון ואת נמצאת בשבועות הראשונים שלו, סביר להניח שאת מרגישה מאוד "בהריון". לא מעט תופעות מלוות נשים בשליש הראשון, כאשר רובן עוברות עם הכניסה לשליש השני, אך יש כאלה שזוכות להעביר איתן גם אותו, ואפילו את השליש האחרון. אז מהן תופעות ההריון שהיית שמחה לוותר עליהן? בטוח תמצאי אחת או יותר ברשימה הבאה:

עייפות קיצונית

זה לא קורה לכולן, ואפילו יכולים להיות הבדלים אצל אותה אישה בין הריון להריון, אך עייפות הריונית היא תופעת לוואי המוכרת מאוד לנשים בשבועות הראשונים של ההריון. זה לא רק הרצון לשים את הראש ולנוח, אלא פשוט חוסר יכולת לפקוח את העיניים ולעבור בכלל למצב ישיבה, שלא לדבר על עמידה. עייפות השליש הראשון מביאה הריוניות רבות לישון שעות רבות, הרבה יותר ממה שהן רגילות, אבל כמעט כולן מעידות שהיא עוברת לגמרי עם הכניסה לשליש השני.

בחילות

לפעמים זאת בחילה של ממש, לפעמים זאת פשוט תחושת רתיעה מהכל - ריחות, טעמים או מזג אוויר. ישנן מי ש"מגדילות" ואף מקיאות, אבל הרוב פשוט סובלות מבחילות בשבועות הראשונים ואף אחריהם. מי שממש מתקשה לשרוד את היום יכולה לבקש מהרופא מרשם לכדורים שמקלים על הבחילות ומותרים לשימוש בהריון.

הטלת שתן בלתי פוסקת

השינויים בגוף בתקופת ההריון, ובעיקר העלייה בנפח הדם וגדילת הכליות, מביאים לגדילה בקצב ייצור השתן. דמייני את הרגעים בהם את חושבת שאת הולכת להירדם, אבל מרגישה שיש לך פיפי. אז את הולכת לעשות ואז אחרי חצי שעה - כאילו לא היה ושוב את צריכה. תוסיפי לכך את העובדה שבשליש הראשון הרחם לוחץ על השלפוחית ויעברו כמה שבועות עד שיעלה לכיוון הבטן וקיבלת חגיגת פיפי שלמה. אם חשבת שזה ייפסק אז, טעות בידייך. גם בשבועות ההריון האחרונים את עשויה לרוץ לשירותים לא מעט, שכן אז מי שילחץ על השלפוחית הוא לא הרחם אלא ראשו של התינוק.

רגישות בשדיים

לפעמים נשים מעידות כי הכאב והרגישות בשדיים הוא זה שבישר להן על ההריון, עוד לפני הבדיקה. אם כן, השדיים משתנים בהריון, מתמלאים ומייצרים חלב ואת עלולה לחוש ברגישות וגם בשינוי בצורתם או בצבע הפטמות. אם מאוד לא נעים לך, נסי ללבוש חזיות ללא ברזלים או גוזיות שיתפסו היטב את החזה.

דימומים

לא מרבים לדבר על כך, אך בהריון יכולים להיות דימומים, בעיקר בתחילתו. לא תמיד יודעים מה הביא לדימום, אולי ההשתרשות, אולי המטומה ברחם ואולי סיבות אחרות. לא כל דימום מבשר רעות, אך כן יש ללכת להיבדק אצל הרופא אם זיהית דימום. בשלבי ההריון הסופיים, דימום עשוי להעיד אל התקרבות הלידה ויציאת הפקק הרירי.

ישנן עוד תופעות רבות להריון כמו קוצר נשימה, בצקות, כאבי גב או כאבי שיניים, אך נתנו כאן טעימה של הנפוצות ביותר ובינינו, גם המטרידות ביותר. חשוב לציין כי יש נשים שאינן סובלות כלל מאף תופעה בהריון, וכל מה שנותר הוא פשוט לקנא בהן ולקוות שההריון הבא יהיה נעים יותר.

אישה בהריון. ShutterStock
אישה בהריון/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully