4 טיפים פשוטים שיגרמו לילדים שלכם לאכול מגוון יותר

מתוסכלים שהילדים רוצים לאכול את אותו הדבר בכל ארוחה? הם לא אוכלים מספיק ירקות? מרחיקים את הקציצות כי הן לא נראות כמו בצהרון? הנה כמה טיפים שיהפכו את הארוחות למגוונות ומהנות יותר

בשיתוף דנונה "היוגורט הראשון שלי"
14/06/2022
שטראוס יוגורט. יח"צ,
שטראוס יוגורט(צילום: יח"צ)

כמעט כל הורה רוצה שהילד שלו יהיה מהילדים שאוכלים הכל, שלא נרתעים מירקות, שמנסים דברים חדשים בארוחות משפחתיות, ואם אפשר גם כאלה שמזמינים לא רק מתפריט הילדים במסעדות. אבל כמעט כל הורה גם יודע שכשזה מגיע לאוכל, לילדים שלנו יש רצונות משלהם - ואולי זה הזמן להקשיב גם להם.

למרבה המזל, תזונה מגוונת ונכונה היא דבר שאפשר לבנות בהדרגה (ובסבלנות), כך שהילדים שלנו יבחרו עם הזמן לנסות עוד ועוד דברים, ויבחרו (כי זו בסוף בחירה שלהם) להעשיר את התפריט שלהם במאכלים שיעשו להם טוב. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לשם:

1. ארוחות משפחתיות: הילדים שלנו לומדים יותר מהכול מההתנהגות שלנו. לכן, אתם יכולים לנאום לילדים שלכם במשך שעות על תזונה נכונה, אבל זה יהיה הרבה פחות אפקטיבי מלשבת לצידם ופשוט לאכול בתיאבון ארוחה מגוונת ומזינה. מודלינג של ארוחה מגוונת הוא הבסיס, ורצוי להתחיל מגיע צעיר, ובאופן עקבי ככל שאילוצי הזמן מאפשרים, לשבת לארוחה משפחתית ולאכול יחד. אכילה משותפת תורמת לאכילה בריאה יותר לכל בני הבית (כן, גם לכם ההורים), מגוון המאכלים המזינים גדל, וכך גם הסיכוי שהארוחה תכיל ירקות.

2. חשיפה חוזרת למזון מגוון: לא מעט הורים מפסיקים להציע לילדים מאכלים אחרי שהם דחו אותם בפעם הראשונה. אבל האמת היא שהטעם של הילדים שלנו נבנה לאורך זמן, וחשיפה חוזרת לאותם המאכלים מעלה מאוד את הסיכוי שהם יבחרו בהם בעתיד. זו גם הסיבה שכדאי לתת לילדים לאכול את המאכלים בצורה טבעית שקרובה לטעמם האמיתי, כך שהם יוכלו להתרגל לטעמים חדשים.

דוגמא מצוינת למאכל כזה היא יוגורט. "מומלץ להתחיל לצרוך יוגורט לבן כבר מגיל צעיר כדי להיחשף לטעם היוגורט, ולהרוויח רכיבים תזונתיים גבוהים", הסבירה לנו שני ארד, הדיאטנית של שטראוס, "היוגורט ימשיך וילווה אותנו בכל מעגלי החיים, מהרגע שאנחנו מתחילים לצרוך מוצרי חלב ממש מהטעימות הראשונות ועד הגיל השלישי" .

כדי להקל על ילדים להתחבר לטעם הטבעי של יוגורט, פיתחו בדנונה את "היוגורט הראשון שלי". היוגורט מגיע בגביע קטן יחסית, שמתאים לגודל היד של ילדים, וגם משאיר מקום בבטן לעוד רכיבים בארוחה. המרקם שלו סמיך יותר כדי לאפשר לילדים לאכול באופן עצמאי. ובנוסף - הוא מכיל תוספת ויטמין D וסידן.

3. הנגשת מזון בריא: כאשר ילדים רעבים, הם אוכלים. וכשהם ממש רעבים - הם פונים למזונות שהכי נגישים להם. אם תהיה חבילת עוגיות על השיש - זו תהיה הבחירה שלהם, ואם על השיש תהיה קערה של פירות, הם יפנו אליה. לא משנה בני כמה הילדים שלכם, אנחנו ממליצים שהמזון הנגיש יהיה בריא. ניתן להכין ירקות חתוכים במגוון צבעים, כריכונים מלחם מחיטה מלאה, קערה של פירות, מאפינס עם תוספת שיבולת שועל או יוגורטים זמינים במקרר.

4. השקיעו במיתוג: ילדים הם אולי בררנים לפעמים, אבל הם גם לקוחות די קלים לשכנוע. אם תסתדרו את הירקות בצורה של פרצוף מגניב, תשימו לחביתה עיניים מעגבניות שרי ואף מגזר, או אפילו אם רק תמציאו שמות מגניבים לאוכל של הילדים, כמו חביתת כוח, פשטידת סופרמן או ספגטי ספיידרמן, הסיכוי שהם יאכלו אותם גדל מאוד. אם הילדים שלכם גדולים מספיק, אתם יכולים להזמין אותם ליצר או להמציא אתכם, ואז זו בכלל תהפוך להיות חוויה מעוררת תיאבון.

  • שטראוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully