וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה אפשר לעשות אם התינוק החליט להצטרף למועדון ה-5:00 בבוקר?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 7.6.2022 / 7:36

כמה צעדים פשוטים עשויים לאחר את היקיצה המוקדמת מדי, ולפעמים...גם הם לא בהכרח יעזרו

התינוק שלכן הצטרף למועדון ה-5:00 בבוקר ואתן קצת פחות בעניין? מובן לגמרי. מה שאמהות רבות חוששות מפניו התגשם אצלכן, השמש עדיין לא ממש זרחה והבייבי שלכן החליט לקום ליום חדש בשיא האנרגיות. נעם פרל, יועצת שינה מוסמכת ומלווה תהליכי פרידה מחיתולים, מציעה לנסות כמה צעדים לפני שאתן מוותרות מראש ומתחילות גם אתן את הבוקר שלכן לפני ציוץ הציפורים:

שימו לב לשעת ההשכבה

תינוק שמתעורר מוקדם מדי מנסה לרמוז לכן, לעתים, שהשכבתן אותו לישון מאוחר אתמול כשהיה בעייפות יתר. לכן, אל תיגררו לעייפות יתר בערב, אפילו אם נראה שהוא נהנה ומשחק. הקפידו על שעת שינה הגיונית כדי למנוע יקיצה מוקדמת מדי בבוקר שלמחרת.

נסו למנוע אטרקציות מוקדם בבוקר

אם אתן דואגות להשכיב אותו בזמן ובכל זאת התינוק מתעורר ב-5:00, נסו להרחיק ממנו בחצי שנה הראשונה של הבוקר (אפשר גם רבע שעה אם הבייבי מתקרב לגיל שנה) אטרקציות מעניינות כמו בקבוק, הנקה, מים, מסכים או העברה למיטה שלכן. נכון שככל הנראה הדברים הללו יחזירו את התינוק לישון ואתן תרוויחו עוד זמן להתפנק במיטה, אבל בעיניים שלו יהיו אלו אטרקציות מעניינות להתעורר בשבילן. תתפלאו, לפעמים זה יעזור והתינוק יבין שלא "שווה" לו להקדים את היקיצה.

הקפידו על חושך מוחלט בחדר

מכיוון שלקראת השעה 5:00 המלטונין בגוף צונח ו"עוזר" לתינוקות להתעורר, ודאו שהחדר של הבייבי חשוך, התריסים מוגפים ושום קרן אור לא תחדור מהם פנימה ותעודד את ההשכמה המוקדמת.

ניסיתן הכל והיקיצות עדיין מוקדמות מדי?

אם כל זה לא עבד, לא נותר לכן אלא להשלים עם העובדה שהתינוק שלכן פשוט אוהב להקיץ מוקדם. אם זה עוזר במשהו - זכרו שאתן ממש לא לבד ושהכל עוד יכול להשתנות ולהשתפר ככל שהוא יגדל.

הורים עייפים עם תינוק. ShutterStock
יש כמה צעדים שכדאי לנסות לפני שאתן מוותרות מראש ומתחילות גם אתן את הבוקר שלכן לפני ציוץ הציפורים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully