וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 טיפים לפליידייט מושלם לאמא המתחילה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 9.6.2022 / 10:54

הגיע הזמן להפגיש את הילד עם חברים? נילי מולד פורטיס, מדריכת התפתחות ותנועה מגיל לידה, עם כמה טיפים לקביעת פליידייט מוצלח שיהיה מהנה עבור כל הנוכחים

אחת הדרכים להעביר אחר הצהריים מהנים עם הילד היא לקבוע עם ילד נוסף לזמן משחק יחד. הפליידייט הוא הזדמנות ליצירת או הרחבת קשרים חברתיים, והוא מאפשר לכן לצפות בילד נהנה, לתרגל איתו מצבים חברתיים ולפעמים גם קצת לנוח כאשר הוא והחבר מעסיקים את עצמם. נילי מולד פורטיס, מדריכת התפתחות ותנועה מגיל לידה, מלווה ותומכת באמהות לאחר לידה, עם כמה טיפים לקביעת פליידייט מוצלח שיהיה מהנה עבור כל הנוכחים:

קבעי עם אמא שאת מחוברת אליה

מומלץ לתאם עם אמא שאת קרובה אליה ויהיה לכן כיף יחד. הפליידייט הוא לא רק לילדים, אלא גם לאמהות שימצאו את עצמכן מדברות ומבלות זמן אחה"צ. כמו כן, רצוי שהילדים יהיו בטווח גילאים קרוב על מנת שיהיו לכן נושאי שיחה משותפים. ככל שהילד גדל התחשבי, כמובן, ברצונות שלו וקבעו עם ילד שיש לו חיבור איתו. בשלבים מאוחרים יותר הילד אף יבקש להיפגש עם חבר ספציפי שהוא אוהב.

העדיפי מפגש בגינה בשלבים הראשונים

כדאי לקבוע מפגש ראשוני בגינה הקרובה לגן של הילד. זהו מקום ניטרלי. ילדים לא תמיד ירגישו בנוח בבית אחר או יגלו רכושנות כלפי המשחקים שלהם בבית שלהם, לכן הגינה היא פתרון אידיאלי. בפעם הראשונה לקבוע בגינה מוכרת ליד הגן. אל תשכחי להצטייד בנשנושים, פירות חתוכים ומים (גם בשבילך). אם את מרגישה בנוח, אפשר לתאם עם האמא הנוספת חלוקה של מי מביאה מה למפגש המשותף בגינה.

נסי לא להתערב ישר אם מתחיל ויכוח בין הילדים

ככל שהילדים קטנים יותר יש לתווך להם את הסיטואציה ולהתערב, אבל במידה, על מנת שילמדו להתמודד בעצמם בסיטואציות חברתיות. כאשר הם גדולים יותר, וכל עוד מדובר בוויכוח ולא בגילויי אלימות, העדיפי להמתין ולא להתערב מיד.

זכרי שלא כל פליידייט יהיה מוצלח

יש לא מעט גורמים שיכולים להשפיע על הצלחת המפגש: מצב הרוח של הפעוט, רעב, עייפות ואולי העדיף היום לבלות רק איתך? כל אלה חלים כמובן גם על הילד השני, לכן כדאי להגיע סלחנית וזורמת ולא לכפות את הסיטואציה על הילד. אם המפגש לא היה מוצלח, אין זה אומר שלא צריך לנסות שוב בהמשך.

לסיכום, מומלץ לפעול לפי העדפותייך והעדפות הילד אך יחד עם זאת להגיע בראש פתוח ובלי הרבה ציפיות. המטרה היא זמן של הנאה ובילוי ואם תהיי מתוחה זה עלול להתפספס. היי ערוכה אך לא דרוכה ואל תשכחי ליהנות גם את.

ילדים משחקים. ShutterStock
ילדים משחקים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully