וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקלת לצאת לחופשה ראשונה בלי התינוק? זה מה שכדאי לדעת

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 10:32

חייבות פסק זמן מהחיים ורוצות להתפנק בחופשה? אספנו את כל השיקולים שיעזרו לכן להחליט אם לצרף אליה את התינוק או לנסוע בלעדיו

אם אתן מתכננות כמה ימים של כיף, בין אם בארץ או בחו"ל, ויש לכן תינוק בבית, סביר להניח שאתן מכירות את ההתלבטות הבאה: האם לנסוע עם הבייבי או להשאיר אותו עם אבא, או עם סבא וסבתא אם יש אפשרות כזאת. על מנת שתוכלו להחליט ממקום שקול ואחראי, עליכן לשאול את עצמכן קודם כל האם אתן מניקות (ואז נסיעה בלי התינוק יכולה להיות בעייתית יותר), האם לדעתכן הילד שלכן יתמודד טוב עם הפרידה מכן לכמה ימים והאם אתן תתמודדו איתה.

במידה והתינוק לא יונק ואתן מאמינות שכל הצדדים יוכלו לשרוד את הפרידה, אך בכל זאת לא בטוחות אם לנסוע בלעדיו או לא - הנה כמה נקודות שעשויות לעזור לכן להגיע להחלטה החשובה: האם לנסוע עם התינוק או בלעדיו לחופשה?

בעד לנסוע עם התינוק

● כי אתן הולכות להתגעגע אליו - התינוק שלכן כנראה יחסר לכן בימים הללו, ואפילו אם כמה ימים של חופש יעברו מהר, יכול להיות שתעדיפו שהוא יהיה אתכן, בכל זאת. אם אתן מרגישות שהגעגוע יגבר על מידת ההנאה שלכן - קחו אותו אתכן.

● ככל שהתינוק קטן כך הוא פחות "מכביד" על החופשה - אם אתן שותפות לקביעה הזאת, קחו איתכן אתכן את הקטנטן לחופשה. בגילאים קטנים יותר אולי תצטרכו להתעסק יותר בהרדמות במהלך היום, אבל לא תצטרכו למצוא אטרקציות, שחשובות בהחלט ככל שהגיל עולה. רק תדאגו למרחב נוח עבורו בכל מקום שתהיו ואתן מסודרות.

● כי החופשה תעשה טוב לתינוק - איך אומרים, משנה מקום משנה מזל? יכול להיות ששינוי הלוקיישן והאווירה ייטיבו עם התינוק שלכן והוא יישן יותר טוב ויהיה נינוח יותר מאשר בבית, בדיוק כמו שלכן יהיה כיף בכמה ימים של הפוגה מהיומיום.

נגד לנסוע עם התינוק

● כי זאת לא באמת חופשה - אם אתן מרגישות שתשעבדו לתינוק ולא תוכלו ליהנות תוך כדי הטיפול בו, אף לא לרגע (כי בן הזוג פחות משתף פעולה כי אתן לא תהיו מסוגלות לשחרר), ותרו על עניין.

● כי נראה לכן שהאופי של התינוק שלכן לא יאפשר לו ולכן ליהנות - אם נראה לכן שהתינוק קשור לסביבה המוכרת שלו ולא יגיב טוב אם תזיזו אותו ממנה, או אם ברור לכן שהוא לא יצליח לישון במיטה שהיא לא המיטה שלו - כנראה שהחופשה המשותפת לא מתאימה בשלב זה.

● כי אתן מתכננות לו"ז שלא יסתדר עם תינוק - וזה לגמרי בסדר. אם בא לכן לצאת עד מאוחר, ליהנות מחוויות אקסטרימיות או פשוט להיות עם דרינק ביד 24/7, כנראה שהתינוק פחות ישתלב בחופשה שאתן מתכננות.

בסופו של דבר, אתן יודעות מה טוב לכן ולבייבי שלכן ומה הצרכים והאפשרויות העומדות בפניכן. עשו את הבחירה המושכלת וזכרו כי יהיו עוד הרבה חופשות, ומה שלא בחרתן עכשיו - תוכלו לעשות בדיוק ההפך בפעם הבאה.

אמא ותינוק בחופשה בים. ShutterStock
בסופו של דבר, אתן יודעות מה טוב לכן ולבייבי שלכן/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully