וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חו"ל עם הבייבי: כל מה שצריך לדעת לקראת הטיסה הראשונה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

31.5.2022 / 7:22

התינוק עומד להחתים דרכון בפעם הראשונה? כך תיערכי נכון לחו"ל הראשון ביחד כמשפחה

איזה מרגש! הבייבי הולך להצטרף אלייך לטיול בחו"ל, אבל שלא כמו לארוז עבור עצמך, מקסימום גם עבור בן הזוג, ולתכנן טיול של "מבוגרים", הפעם מדובר בטיול מסוג אחר. בשעה שכל יציאה מהבית עם התינוק כרוכה בתיק מפוצץ צעצועים, מוצצים, מוצץ ספייר, חיתולים, טטרות ועוד - טיול לחו"ל מעלה את האריזה וההצטיידות לדרגה אחרת לגמרי.

גם הפעילויות וכל מה שאת רגילה לתכנן כשאת בחו"ל מקבלים כעת טוויסט מסוים, ועכשיו כשמצטרף תינוק צריך להתאים את הלו"ז גם אליו. וזה מתחיל כבר בטיסה.

אז איך שורדים את החו"ל הראשון עם הבייבי? איזה דברים חשוב לקחת בחשבון ומה אסור לך לשכוח בארץ? הנה המדריך המלא לקראת הטיסה הראשונה שלך כאמא:

להצטייד בתרופות ומוצרי פארם

לכל מקרה שלא יהיה, עדיף שתהיי מכוסה עם תרופות לבייבי במידה ויחלה במהלך הטיול (חס וחלילה, טפו טפו טפו). מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים על אילו תרופות הוא ממליץ, ולקחת בחשבון שתינוקות נוטים לסבול בהמראות ונחיתות מלחץ באוזניים לכן כדאי לקחת איתך למטוס טיפות אוזניים.

במה עוד כדאי להצטייד? בחיתולים ומגבונים אליהם התינוק רגיל. למרות שייתכן ותוכלי למצוא אותם גם בחו"ל, לא כדאי לקחת את הסיכון, נכון? הדבר תקף גם לגבי תמ"ל, אם התינוק ניזון ממנו וגם לגבי מחיות של ירקות ופירות אם אתם כבר בשלב הטעימות. בכל מקרה - נסי בארץ לראות שהבייבי אוהב ואין אלרגיה כלשהי.

חובה (!) לקחת מנשא

גם לשדה התעופה, גם לטיסה וגם לטיול עצמו - מנשא הוא החיים. התינוק מתקשה להירגע או להירדם בתוך הלו"ז שהשתנה? מנשא. הדרך לא נוחה לעגלה? מנשא. תחבורה ציבורית? מנשא. צרחות בטיסה? מנשא. כנראה שהבנת את העיקרון. מנשא הוא פתרון קסם להרבה מצבים, ובמיוחד כאלה שלא ממש צפויים. רוב התינוקות נרגעים במנשא כשהם קרובים-קרובים לאמא, ואת תזכי לידיים פנויות (לסחוב קניות, מישהי?).

להביא צעצועים ותעסוקה לטיסה

מומלץ לבחור בטיסת לילה, אם יש אפשרות, כדי להגדיל את הסיכויים שהתינוק יישן בכולה או לפחות ברובה, אבל אם זה לא המקרה - צריך לחשוב איך להעסיק אותו בכמה שעות טובות באוויר. כדי למנוע מינימום נפגעים בטיסה (את, הבייבי ושאר הנוסעים במטוס), קחי איתך מלאי צעצועים מהבית שהבייבי אוהב, שתוכלי להציע לו אחד על חשבון השני ברגע שיתחיל להראות סימני שעמום. טיפ קטן: ותרי על צעצועים מנגנים או מרעישים, כדי לשמור על שלום בית עם שאר הנוכחים במטוס.

להשכיר ציוד לטיול

שמעת על הקבוצה להשכרה חברתית של ציוד לטיולים עבור ילדים ותינוקות? אם לא, כדאי שתכירי כאן. שם תוכלי לבחור עגלות, מתנפחים למושב למטוס, מנשאי טיולים ועוד ועוד - רק תבחרי מהקטלוג. ולמה לך להשכיר ציוד ולא לקחת, למשל, את העגלה שלך מהבית? משלל סיבות. יכול להיות שהעגלה שלך, היומיומית, יקרה לך,

ולא תרצי להסתכן בנזק שייגרם לה בחו"ל או כבר בטיסה (הסבלים בשדות התעופה לא ידועים בעדינותם ויעידו על כך המזוודות שלך...).

בנוסף, בחו"ל עדיף להיות כמה שיותר Light, וישנן עגלות בדיוק כאלה לשכרה, ואפילו כאלה שעולות איתך לבטן המטוס אם תרצי. המחירים הוגנים, ההיצע גדול ואפילו תוכלי לתרום ציוד שלך שכבר לא בשימוש.

להבין שהתינוק מכתיב את הקצב (רמז: הוא איטי יותר מבדרך כלל)

אם בעבר נהגת לתכנן פעילויות בחו"ל מבוקר עד ערב, התינוק החדש שהצטרף ככל הנראה יקרא תיגר על כך. כפי שאת כבר יודעת, לתינוקות יש לו"ז משלהם. הם צריכים לאכול ולישון כמה פעמים ביום, לעשות פעילויות בהתאם לגיל ולשלב ההתפתחותי שלהם ובעיקר דורשים תשומת לב סביב השעון. גם אם התינוק הפרטי שלך הוא ממש זורם באופי שלו, עדיין תצטרכי לעשות כמה שינויים בסגנון הטיול שלך כפי שהיית רגילה עד כה.

יתכן ותקומי מאוד מוקדם (וזה עוד בלי לדבר על ג'ט לג), סביר להניח שלא תוכלי לצאת למסיבה רועשת בערב ביחד עם התינוק וכל מני מסלולים לא נגישים גם הם לא באים בחשבון. אז מה כן תוכלי לעשות? תתכנני דברים אבל פחות, שמרי זמן ל"בלת"מים" ותשתדלי לזרום עם הבייבי.

לשלב פעילויות גם בשביל הבייבי

בין ים התכנונים שלך לחופשה כדאי לשלב לפחות פעם ביום משהו עבור הבייבי. זה יכול להיות פארק רחב ידיים בו התינוק יוכל לזחול או לשכב על שמיכה ואפילו להתרוצץ, ג'ימוברי, בריכות ילדים - כל פעילות שתסב אושר והנאה עבור הבייבי הרי היא משובחת.

לקבל את העובדה שזה יהיה טיול קצת אחר

אם כל הסעיפים הקודמים לא הביאו אותך להבנה הזאת, אז עכשיו זה הזמן לשנן: זה יהיה טיול אחר, זה לא יהיה כמו מה שהיית רגילה אליו עד היום אבל (!) זה לא אומר שיהיה פחות כיף. להיפך. טיול עם תינוק שרואה דברים בפעם הראשונה ומתרגש, או שלכם כהורים מסתכלים עליו בגאווה איך הוא שרד טיסה ואיך הוא מתמזג עם הלו"ז יוסיף ממד חדש לאושר שלך. רק אל תשכחי לצלם ולתעד את הרגעים האלה.

חופשה נעימה ושיהיה חו"ל משפחתי ראשון לא פחות ממושלם!

אמא עם תינוק בטיסה. ShutterStock
תתכנני דברים אבל פחות, שמרי זמן ל"בלת"מים" ותשתדלי לזרום עם הבייבי/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully