וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעוט בעודף משקל? זה מה שצריך לדעת

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

26.5.2022 / 7:22

האם בגילאים צעירים צריך לדאוג מענייני משקל? ואם כן, מתי? אפרת אברהמי, יועצת בריאות ותזונה טבעית מסבירה את כל מה שצריך לדעת (ולמה אין שום סיבה להילחץ)

התינוק שלכן הפך לפעוט. הוא כבר אוכל להנאתו, נהנה ממגוון מזונות ומגלה העדפות ברורות לחלקם. אמהות לילדים שאוהבים לאכול מוצאות את עצמן, לא פעם, מוטרדות מהמראה ה"בריא" של הילד, מכך שהוא נראה מלא יותר מרוב ילדי הגן או כי הבגדים במידה שלו בקושי עולים עליו.

האם בגילאים צעירים צריך לדאוג מענייני משקל? ואם כן, מתי? אפרת אברהמי, יועצת בריאות ותזונה טבעית בכירה מוסמכת, מנחת סדנאות והרצאות, מסבירה כי עד גיל 3 זה לא צריך להוות מטרד, אלא אם כן היחס בין הגובה למשקל הוא מעל 95%, כפי שבודקים אצל הרופא או בטיפת חלב. לדבריה, חשוב להתייחס למבנה גוף ההורים כיום ובילדות, ולקחת בחשבון כי נטייה של ההורים לעודף משקל עלולה לעבור באופן גנטי גם לילד, אך השינוי של זה הוא הרבה יותר מאפשרי בעזרת הבחירות שתעשו. הנה כמה נקודות שכדאי שתשימו לב אליהן:

האם אתן מציעות אוכל כנחמה?

כדאי לכן לשים לב לנשנושים מיותרים, מעבר להנקה או תמ"ל (אם קיימים), וכן האם אתן מציעות אוכל להרגעת הילד בזמן שהוא מתוסכל, כועס או עצוב. כמו כן, חשוב לשמור על תנועה ופעילות של הילד בהתאם לגילו. בכל מקרה, אל תעשו שינוי דרסטי על דעת עצמכן בתזונת הילד ואם אתן משוכנעות שקיימת בעיה מסוימת, התייעצו עם מומחה תזונה, מאחר וילדים זקוקים לרכיבי מזון מסוימים להתפתחות בריאה ותקינה.

מה לעשות אם הילד טוען שהוא רעב בין הארוחות?

הילד אוכל מסודר אבל הרבה פעמים לאורך היום אומר שבא לו לאכול? תמיד תציעו לו משהו ואל תגבילו אותו. אם ילד אומר שהוא רעב זאת יכולה להיות בהחלט האמת, לכן הציעו לו משהו בריא ומזין. לצד זאת, אם אתן בטוחות שהילד משועמם או עייף אך אומר שהוא רעב, עליכן לשיים את מה שהוא מרגיש, להגיד לו שאתן רואות שהוא דווקא עייף והוא מפרש את זה כרעב, או להסיח את דעתו אם אתן משוכנעות שהוא פשוט מחפש עניין ופחות רעב.

האם אתן מונעות נשנושים אחה"צ מילד שאתן מודאגות מהמשקל שלו?

אל תמנעו נשנושים בגינות אחרי הגן, אך דאגו לזה שתמיד יהיו אלה נשנושים בריאים. עם זאת, אפשרו לילד גם חטיף אם חבר מציע לו, תוך הגבלה מסוימת של הכמות. למשל - חטיף אחד ביום זה לגמרי מותר.

באופן כללי כדאי לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת לילדים בכל גיל. אם אתן חוששות שהפעוט שלכן סובל מעודף משקל אך אין אצלו יחס של מעל 95% בין הגובה והמשקל או שלא קיימת במשפחה נטייה להשמנה - מוטב שתורידו את מפלס הלחץ אצלכן. אנרגיה לחוצה ודרוכה סביב נושא המשקל עלול לפתח בעיות אצל הילד. במקביל חשוב לזכור כי גוף עגלגל של פעוטות משתנה בסביבות גיל 4-5 לגוף של ילד, ואז יכול להיות שהכל ייראה לכן הרבה פחות מטריד.

תינוק על משקל. ShutterStock
תינוק על משקל/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully