וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צינון, נפיחויות, עקיצות: תרופות סבתא למצבים נפוצים

מוגש מטעם AIG

עודכן לאחרונה: 16.5.2022 / 16:11

אילו תרופות סבתא יעזרו להתקררות, מה כדאי לעשות אם כואבת הבטן ואיך חומץ תפוחים עוזר לעקיצות יתושים?

נכון להיום, לכולנו יש כרטיס חבר בקופת חולים, ורובנו גם חברים במסלולים אשר מציעים מגוון רחב של טיפולים מתקדמים נוספים. מעבר לכך, לרבים מאתנו יש גם ביטוח בריאות פרטי - אשר מאפשר לנו ליהנות משירותי רפואה נוספים על אלו הניתנים על ידי קופות החולים.

יחד עם זאת, גם בתקופה בה הטכנולוגיה הגיעה לעולם הרפואה, לא מעט אנשים מעדיפים דווקא לחזור אחורה ולפנות אל אותן תרופות סבתא, אשר נמצאות איתנו כבר שנים.

תרופות סבתא. pexels,
תרופות סבתא/pexels

אז להלן מספר תרופות סבתא המיועדות למצבים שונים:

צינון או התקררות

קשה מאוד לצלוח את החורף בלי להתקרר או להצטנן וזה נכון שהרפואה הקונבנציונאלית מספקת לא מעט תרופות ופתרונות שונים - אשר את חלקם גם ניתן לרכוש ללא מרשם מרופא. יחד עם זאת, יש כאלו, אשר מחפשים דווקא את הפתרונות באותן תרופות סבתא ותיקות.

בין תרופות הסבתא הנפוצות ביותר למצבים אלו:

• דבש - כידוע, דבש מהווה את אחד מתרופות הסבתא הנפוצות והפופולאריות ביותר. כאשר, ברוב המקרים ההמלצה תהיה לצרוך דבש לפני השינה וכמובן, גם לשלב אותו בתה עם לימון.
• מרק עוף - מרק עוף, הוא עוד תרופת סבתא להתקררות אשר נמצאת איתנו ומיושמת בפועל על ידי מספר דורות.
• ג'ינג'ר וקינמון - ג'ינג'ר ידוע כבעל תכונות אנטי דלקתיות ואילו לקינמון יש תכונות מחממות, כך ששילוב בין שניהם, יכול להוות כתרופת סבתא מנצחת בהתקררות.
• אדים - אז כיום ישנם מכשירי אדים ייעודיים, אבל בעבר לא מעט ילדים מצאו את עצמם עם מגבת על הראש מול הכיור, שואפים אדים ממים חמים.

נפיחות בבטן

לא מעט אנשים מכירים את התחושה הלא נעימה של נפיחות בבטן. אז החדשות הטובות הן שבעולם תרופות הסבתא, לקחו בחשבון גם את תופעה נפוצה זו וניתן למצוא לא מעט פתרונות (יעילים יותר ופחות לתופעה) ובין היתר: תה מנטה, אשר יכול לסייע להתמודדות עם תסמונת המעי הרגיז. תה נוסף אשר יכול לסייע במטרה הוא תה קמומיל, אשר יעיל להקלה על כאבי בטן. ג'ינג'ר יכול לסייע גם הוא להתמודד עם נפיחות בבטן, כאשר, הג'ינג'ר מסייע בהרגעת שרירי המעיים ומונע מצבים של הצטברות גזים במעיים.

עקיצות של יתושים

נעקצתם מיתושים? התחושה אשר מקורה באותה עקיצה יכולה לבוא לידי ביטוי בעקיצה מגרדת ולא נעימה. בכדי להקל ולו במקצת על התחושה הלא נעימה, ניתן לעשות שימוש באחת מאותן תרופות סבתא, אשר בין האפשרויות המוצעות: הכנת משחה אשר מתבססת על סודה לשתייה ומים פושרים או משחה מקורנפלור וחומץ תפוחים. על פי "תרופה" אחרת, בשביל להשיג את ההקלה ה מבוקשת, תוכלו לשפשף את העקיצה עם בצל, תפוח אדמה לא מבושל או שום.

פתרונות נוספים אשר אולי יסייעו לכם בגירוד ובתחושה לא נעימה, הם מריחה אלכוהול, משחת שיניים או אפילו מי פה על העקיצה.

אלו הם רק חלק קטן ממגוון רחב של מצבים רפואיים, איתם כולנו מתמודדים. זה אומנם נכון שלא כל התרופות סבתא באמת עובדות - ובחלק מהמקרים, גם חשוב לוודא שהן לא יכולות להסב נזק. יחד עם זאת, רוב התרופות הטבעיות בהחלט לא יכולות להזיק, אז אם המצב הוא לא חמור מדי ואתם רק מחפשים פתרון אשר יקל ולו במקצת על הסימפטומים עמם אתם מתמודדים, שימוש בתרופות סבתא בהחלט יכול להפתיע אתכם לטובה.

מוגש מטעם AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully