וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייבי קיץ: כל מה שצריך לדעת על התנהלות עם תינוק שנולד בעונה החמה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

19.5.2022 / 6:22

ריכזנו לכן את הנקודות החשובות בשגרת היום עם תינוקות שנולדו בקיץ (ולא פסחנו גם על היתרונות שבדבר)

אז מה עדיף - תינוק שנולד בשיא החורף או דווקא בחודשים החמים? נעמי כהן, מנחת סדנאות עיסוי ויוגה התפתחותית ומעגלי אמהות, מאמינה שלגידול תינוק קטנטן בקיץ יש יתרונות רבים. ראשית, לא צריך להלביש אותו בשכבות (מה שמאוד מסרבל את האמהות לתינוקות החורף), לבייבי קל יותר להתנועע בבגדי הקיץ הקלילים וההתפתחות המוטורית שלו מואצת, ולכן לאמהות נוח יותר להתנייד איתו בחוץ.

עם זאת, בקיץ חם מאוד ולכן חשוב להקדיש תשומת לב לנקודות הבאות:

הלבישו בהתאם לטמפרטורה בבית ובחוץ

תינוקות שזה עתה נולדו אינם מווסתים את טמפרטורת הגוף שלהם וזה עובד לשני הצדדים - כפי שתינוק שקר לו אינו מצליח לחמם את עצמו, תינוק שחם לו אינו מצליח לקרר את עצמו. שימו לב שהוא לא לבוש יתר על המידה ואפשרו לו להיות עם חיתול בלבד לפעמים, אך אם המזגן דולק - הלבישו אותו בהתאם.

צאו לסיבוב בחוץ בשעות הנכונות

בימים חמים במיוחד, השתדלו לא לצאת בשעות השיא. ההתאווררות הכי נעימה לכן ולתינוק תהיה בשעות הבוקר המוקדמות מאוד או בשעות בין הערביים.

הניקו לפי דרישה או הציעו ארוחות תמ"ל תכופות

עד גיל חצי שנה לפחות לא מוסיפים מים לתזונת התינוק, לכן אם אתן מניקות - הניקו לפי דרישה וכך תמלאו את הצורך של התינוק בנוזלים. אם הוא ניזון מתמ"ל - העדיפו ארוחות קטנות ותכופות. היו קשובות לצרכים שלו בימים חמים והניחו כי הוא צמא יותר בהם.

שלבו פעילות עם מים בימים חמים

לא רק הגדולים נהנים לשכשך במים אלא גם הקטנטנים. אם אתן מרגישות שחם לבייבי, עשו לו אמבטיה פושרת קצרה או אפילו תפתחו בריכת תינוקות קטנטנה וטבלו בה את התינוק בזהירות תוך הקפדה על כללי הביטחות.

למניקות: אל תשכחו את עצמכן

אמהות מניקות מאבדות בימים חמים הרבה נוזלים בנוסף להנקה, לכן חשוב לשתות הרבה מים. אתן יכולות ליהנות גם מקרטיבים קפואים או פירות וכשהבייבי יגדל תוכלו לתת לו לטעום גם וליהנות מכל הטוב הזה.

אמא עם תינוק. ShutterStock
לגידול תינוק קטנטן בקיץ יש יתרונות רבים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully