וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ מגיע: על מה צריך להקפיד כשהטמפרטורות עולות?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 8.5.2022 / 10:47

איך מלבישים ניובורן בקיץ וכמה מים תינוקות צריכים לשתות? כל מה שצריך לדעת לקראת בואו של הקיץ

בואו נודה בזה: בכל הקשור לארגון תינוק, הרבה יותר קל בקיץ. אין סרבול ועודף שכבות, אין דאגה מגשם שהולך לרדת וכל ההתנהלות הרבה יותר פשוטה ומהירה. עם זאת, הקיץ דורש התייחסות אחרת מבחינתכן כאמהות בכל הקשור לדאגה לתינוק והקפדה על בטיחות בים או בבריכה, מניעת התייבשות ועוד ועוד.

אז כדי לוודא שאתן מודעות לכל הדברים החשובים ונותנות להם תשומת לב מיוחדת, הנה כמה דגשים של מדריכת ההורים מאיה סופר להתנהלות נכונה עם תינוקות בעונת הקיץ:

איך מלבישים ניובורן?

תינוק שרק נולד לא מסוגל לווסת את חום גופו. זה תקף גם כלפי חימום הגוף - ומכאן ההמלצה להלביש אותו בשכבה נוספת, אך גם כלפי קירורו. התינוק אינו מסוגל לקרר את עצמו, לכן חשוב לא להלביש אותו יתר על המידה בימים חמים. העיקרון אומר שכבה אחת מעל מה שאנחנו לובשות, כך שאם את עם שרוול קצר - תינוק שרק נולד יכול להיות עם שרוול ארוך ודק.

דין מנשא או שמיכה כדין שכבת בגד

יכול להיות שאתן לא חושבות על זה, אבל מנשא או שמיכת עיטוף שאתן משתמשות בהם באופן תדיר ביומיום מתפקדים כשכבת בגד לכל דבר ועניין. קחו זאת בחשבון כשאתן מלבישות את הבייבי, ואם הוא מבלה הרבה במנשא, שימו לב שהוא לבוש בהתאם.

מים מים מים

לפי הנחיות משרד הבריאות, תינוק אינו זקוק לתוספת מים עד לגיל חצי שנה, כל עוד מזונו העיקרי הוא חלב אם או תמ"ל. בגיל חצי שנה, עם המעבר למוצקים, יש להוסיף מים לתזונת התינוק. ההנחיה הזאת תקפה ביתר שאת בימים חמים, ויש לשים לב שהוא שותה מספיק. אם התינוק מסרב לשתות מים, תדאגו "להשלים" לו את הנוזלים בהנקה או בבקבוק תמ"ל נוסף - ועל כך שני הדגשים הבאים.

להניק יותר בימים חמים

הרכב החלב שלנו משתנה ומתאים את עצמו כל הזמן לצרכי התינוק, ולכן בימים חמים החלב יהפוך לדליל יותר ויכיל יותר מים על מנת לספק לתינוק את כמות הנוזלים שדרושה לו. בין אם התינוק על הנקה מלאה ובין אם בשילוב מוצקים, יתכן שהוא יבקש לינוק יותר בימים חמים ויש לאפשר לו.

כדאי גם להציע יותר בקבוקים

על אף שזה נראה הגיוני, אל תדללו את התמ"ל בימים חמים ותציעו יותר מים מאבקת התרכובת הנחוצה. מה כן אפשר לעשות? הציעו עוד בקבוק כדי לספק עוד מקור לנוזלים. כאשר אנו מכניסים לקיבתו הקטנטנה של התינוק מים, הם ממלאים אותה ויוצרים תחושת מלאות לטווח הקצר, מה שישפיע על צריכת המזון. הקפידו על כך שהתינוק לא יאכל פחות/תמ"ל מדולל כדי שצריכת המזון שלו לא תיפגע.

אל תכסו את העגלה בחיתול טטרה

נכון שהמטרה שלכן היא טובה, ואתן רוצות להצל על התינוק מפני השמש, אבל האפקט המתקבל מכיסוי העגלה בחיתול טטרה זהה לאפקט של רכב סגור המתחמם בשמש. אתן יכולות לקנות שמשיה, או להניח על העגלה חיתול בד שמעט יסוכך מהשמש, אך לא לכסות בשום אופן את כולה.

גלו אקסטרה ערנות בים ובבריכה

הולכות לרבוץ בים או בבריכה? איזה כיף! אבל אל תשכחו לשמור על כללי הבטיחות במיוחד במקומות האלה ואל תסירו את עיניכן מהקטנטנים אפילו לא לרגע. במקביל, דאגו לכובע, קרם הגנה וכמובן שתייה מרובה של מים, הנקה או תמ"ל.

תינוק משחק בחול בחודשי הקיץ. ShutterStock
הקיץ דורש התייחסות אחרת בכל הקשור לדאגה לתינוק והקפדה על בטיחות/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully