חם בשביל שניים: המדריך להיריונית בחודשי הקיץ

הלחות המוגזמת, הטמפרטורות הבלתי אפשריות, הצמא התמידי והבטן הכבדה? כך תשרדו את ההיריון בעונה החמה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA
15/05/2022

ישנן אמהות שמוכנות להתחייב כי גם אם ישלמו להן - אין סיכוי שימצאו אותן בהיריון מתקדם בחודשי הקיץ הלוהטים, ואפשר להבין אותן, לא? גם מבלי להיות בהיריון, התמודדות עם הקיץ הישראלי היא לא פשוטה. קשה לצאת מהמזגן, השמש הקופחת ואחוזי הלחות הגבוהים הופכים את השהות מחוץ לבית לבלתי אפשרית, והזיעה...כמה עוד אפשר? אז מסתבר שאפשר, וכל תופעות הקיץ הופכות למורכבות ומעיקות הרבה יותר כשמוסיפים להן היריון מתקדם.

אז איך תוכלו להקל על עצמכן בתקופת ההיריון כשכל כך חם בחוץ? הכנו לכן מדריך הישרדות חשוב מאין כמוהו:

שתו מים, ועכשיו שתו עוד

ההמלצה הרווחת היא לשתות שני ליטר מים ביום בתקופת הקיץ, שזה כ-10 כוסות מים, ואתן כהיריוניות לא פשוט לא יכולות לרדת מהכמות הזאת. אחוזי הלחות הגבוהים גורמים לכן להזיע יותר, ולכן אתן מאבדות יותר נוזלים, מה שעלול לגרום להתייבשות ומשם - לצירים מוקדמים. לא כדאי, נכון? קחו איתכן בקבוק מים לכל מקום ודאגו למלא אותו שוב ושוב.

"תופעת לוואי" שיש לציין במקרה הזה: שתייה מרובה וגם עובר שלוחץ על שלפוחית השתן יובילו אתכן לא מעט אל השירותים. קבלו זאת בהבנה.

לבשו רק מה שנוח (רמז: שמלה וכפכפים)

הנה יתרון בולט של היריוניות הקיץ על פני היריוניות החורף: אפשר ללבוש מינימום בגדים שיהיו מקסימום נוחים. בזמן שבחורף צריך ללבוש סריגים, מעילים ובכלל - מכנסיים (!), בקיץ אפשר פשוט להסתובב בשמלה רחבה מבד דק וכפכפים שיכילו את כפות הרגליים המתרחבות. שחררו ממכנסיים, שחררו מנעליים. זה הזמן להתלבש הכי לייט.

מותר לוותר על הטבעות

השילוב של קיץ ושל ההיריון עלול לגרום לאצבעות הידיים שלכן להתנפח, לכן זה בסדר לוותר על הטבעות בתקופה הזאת כדי להימנע מניסיונות כואבים ולא מוצלחים של הסרתן.

הקפידו יותר על מה שאתן אוכלות

גבינות, דגים, בשר - כל אלה ועוד עלולים להתקלקל בחום של הקיץ הרבה יותר מהר מבדרך כלל, ולכן עליכן להקפיד על כל דבר שאתן אוכלות. בדקו תאריכים של דברים שעומדים אצלכן במקרר, הריחו לפני שאתן טועמות, וצמצמו אכילה בחוץ למעט מקומות שאתן סומכות עליהם בעיניים עצומות. הנזק שיכול להיות לכן ולעובר מחיידקים במזון לא שווה את זה.

הימנעו מספורט בחוץ כשחם מדי

שיהיה ברור, זה לא תירוץ להימנע מספורט. רק מאימון מחוץ לבית בשעות שחם מדי עד בלתי אפשרי. אתן לגמרי יכולות להמשיך להתאמן באופן מבוקר בסטודיו ממוזג או במכון הכושר.

היו חכמות בשמש

אחת מתופעות הלוואי של ההיריון אצל נשים רבות היא הפיגמנטציה, ולצערנו היא מופיעה בעיקר בפנים. כדי להקטין את הסיכוי לסבול מפיגמנטציה, כדאי להסתובב עם כובע או לפחות למרוח על עור הפנים קרם שיגן עליו מנזקי השמש.

טוב לדעת (מקודם)

האם בי קיור לייזר מתאים לכם? ככה תדעו למי המכשיר מתאים ולמי לא

מוגש מטעם בי קיור לייזר
אישה בהיריון בחודשי הקיץ. ShutterStock
מסתבר שכל תופעות הקיץ הופכות למורכבות ומעיקות הרבה יותר כשמוסיפים להן היריון מתקדם(צילום: ShutterStock)

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

  • ילדים
  • הורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully