וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שמטרידים אמהות לקראת לידה שנייה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

17.5.2022 / 7:22

נכון שזאת לא הפעם הראשונה שתינוק חדש מגיע הביתה, אבל עכשיו מחכה לך התמודדות שונה לגמרי ממה שאת מכירה

אולי יש דברים שכבר הספקת לשכוח מהלידה הראשונה, אבל התמונה הכללית מוכרת לך: טיפול אינטנסיבי בתינוק קטן, מחסור בשעות שינה וקסם ששמור רק לשניכם בתקופה המיוחדת הזאת. כשמדובר בלידה שנייה, זה הולך להיות דומה אך שונה, מוכר אך חדש ומלא באתגרים חדשים. הנה כמה מהחששות שבטוח מציפים אותך לפני שמצטרף בייבי מספר 2 אל המשפחה:

איך אצליח לתפקד כאמא לשניים בלי לישון בלילה?

בעייפות ובנחישות. וברצינות, בדיוק כמו שצלחת את המחסור בשעות שינה והטיפול (בפעם הראשונה) בתינוק קטנטן מבלי לדעת ממש מה מצפה לך, כך תעשי זאת גם הפעם. החיסרון ברור - יש לך שני ילדים תחת אחריותך, אך היתרון גם הוא בולט - את כבר יודעת איך זה מרגיש וכבר התנסית בזה. יכול להיות שעכשיו תדעי טוב יותר איך לארגן את הזמן במהלך היום, לישון בכל רגע פנוי ולא לנצל את הזמן השקט לדברים אחרים וכן, גם לבקש עזרה.

כמה שונה תהיה חופשת הלידה שלי בהשוואה לראשונה?

סביר להניח שהיא תהיה שונה בעיקר בשני היבטים: הראשון, זאת לא הפעם הראשונה שאת חווה כל מני דברים הקשורים לטיפול בתינוק ולכן כנראה שפחות תילחצי ותגיבי יותר ברוגע. בנוסף, יש לך תמונה כוללת של חופשת הלידה הקודמת שלך, על הצלחותיה וכשלונותיה, ותדעי לנווט את חופשת הלידה השנייה לאן שאת רוצה. השני, כמובן, הוא העובדה שיש עוד ילד שמצטרף אל חופשת הלידה, אפילו אם זה רק החל מארבע אחר הצהריים. הזמן עם התינוק החדש יהיה מתוכנן יותר, ספונטני פחות ולמעשה תרגישי שאת בחופשת לידה נטו רק עד שהגדול מסיים את הגן. כמובן שאת יכולה להיעזר במשפחה או בייביסיטר עם אחד הילדים בשעות המשותפות כדי להקל עלייך.

איך אצליח לסנכרן בין שעות השינה של שניהם במהלך היום?

בהנחה והגדול הולך לגן, מדובר בעיקר בסופי שבוע. אמהות רבות מעידות כי הצטרפותו של לילד שני למשפחה כבר לא משנה סדרי עולם, אלא שהוא פשוט מתלווה אל הלו"ז של כולם (ולא הלו"ז מתנהל סביבו). לכן, יכול להיות שההקפדה היתרה על שעות השינה של התינוק, כפי שאת זוכרת מהראשון, כבר לא תהיה אותו דבר והוא יתאים את עצמו לגדול וללו"ז של כל המשפחה. האופציה השנייה היא שתמצאו את עצמכן לתקופה מסוימת עובדות קשה בהרדמות של מי שצריך, אבל זכרו כי זה זמני ויעבור.

איך אצליח למנוע התקפי קנאה של הגדול?

אם יהיו כאלה, כנראה שלא תצליחי למנוע אותם וזה גם לא כדאי. אל תבטלי את הרגשות שלו אלא קראי להם בשמם, ביחד איתו, ונסי להעצים אותו ולהיעזר בו בכל האפשר בטיפול בתינוק (אם הוא אכן מעוניין בכך). חשוב גם למצוא זמן רק לך ולגדול כדי שזה לא ירגיש שהקטן גזל את אמא ושהוא איבד אותך.

איך אסתדר עם שניהם לבד בשעות הקשות של הערב?

כמה אימה מטילות שעות הערב הקשות, הכוללת ארוחת ערב ואמבטיות, על אמהות טריות לשניים. איך מקלחים את הגדול כשהקטן בדיוק אמור לישון? איך מרדימים את הקטן כשהגדול בכלל לא מראה סימני עייפות? ואיך, לעזאזל, עושים את כל זה כשאת לבד בבית? הרי לא תמיד בן/בת הזוג יהיו איתך והסנריו הזה הוא בהחלט משהו שצפוי לקרות. התשובות לשאלה הזאת הן רבות: את יכולה, שוב, להיעזר בבייביסיטר או בני משפחה בצליחת השעות הללו, או שאת יכולה פשוט לג'נגל וללמוד עם הזמן איך נוח לך להתנהל בסיטואציה. יתכן שתעדיפי לקלח את הגדול כשהקטן בטרמפולינה לידכם, לקלח את הקטן בצהריים לפני שהגדול חוזר מהגן, או לאפשר לגדול קצת זמן טלוויזיה כדי שתוכלי להרדים את הקטן בשקט. את בוחרת, את מחליטה, ואת תדעי מה מתאים לך עם הזמן.

אישה בהיריון עם ילדה. ShutterStock
כשמדובר בלידה שנייה, זה הולך להיות דומה אך שונה, מוכר אך חדש ומלא באתגרים חדשים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully