וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הדברים הפחות נחמדים שמביא איתו הגן של הילד שלכם

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 6:48

עם כל הרגשות החיוביים כלפי הגן של הילד, יש כמה דברים שלעיתים יכולים להטריד או להיות אפילו מעט מעיקים. אז מה הדברים הפחות סימפטיים שמביא איתו הגן? הנה כמה מהם

סביר להניח שהשקעתן לא מעט זמן ומחשבה במציאת המסגרת המתאימה לבייבי שלכן. ביקשתן המלצות, ביקרתן, התרשמתן ולבסוף החלטתן שאתן מרגישות מספיק בנוח להחליט שזה המקום בו הוא ילווה את הימים שלו לתקופה הקרובה.

אבל, עם כל הרגשות החיוביים כלפי המקום, יש כמה דברים שהגן מביא איתו שלעיתים יכולים להטריד או להיות אפילו מעט מעיקים. זה כמובן משתנה בין גן לגן, ואין כל קשר לחינוך ולמידת האהבה שהצוות מעניק לילדים. אז מה הדברים הפחות סימפטיים שמביא איתו הגן? הנה כמה מהם:

מחלות

נתחיל במה שהכי ברור לכולם. כשמכניסים ילד למסגרת, הוא חשוף יותר לילדים אחרים, במיוחד במקום סגור ובמיוחד בעונת החורף אך לא רק. וירוסים, שיעולים, דלקות עיניים, צינון ועוד הם רק חלק מהרעות החולות שהכניסה לגן מביאה איתה. אין הרבה מה לעשות מלבד לקוות שההורים האחרים לא שולחים ילד לא בריא ב-100% לגן, וכמובן להתנהג כך בעצמכן.

כינים

עוד "מכה" שמתחילה בגן היא הכינים. הילדים לא בדיוק שומרים מרחק אחד מהשני, הראשים נוגעים ו...הופ - הכינים מקפצות מראש לראש, מטילות ביצים והחגיגה מתחילה. לרוב, כאשר אצל ילד אחד מתגלות כינים, שאר הילדים צריכים להתחיל ב"מבצע חפיף" כדי למגר את הטפילות המגרדות, אך בשל התעצלות הורים זה יכול להימשך זמן רב מהצפוי. אם גיליתן כינים אצל הילד שלכן - עדכנו את הגננת מיד וטפלו בשיער הילד שלכן, ויפה שעה אחת קודם.

כתמים על הבגדים, חול בנעליים

מכיוון שבגן יש כמה ילדים והעיניים לא נמצאות באופן מוחלט על הילד שלכן, אין מה לעשות - תשומת הלב לפרטים הקטנים לעתים לא תהיה בשיאה. הילדים יושבים לאכול את הארוחות שלהם בגן במהלך היום, במקרים רבים גם מנשנשים פירות בין לבין והחולצות? מתלכלכות. קחו נשימה עמוקה וזכרו כי ילדים לא צריכים להיות איסטניסטים וכי אתן לא רוצות שהגננת תרדוף אחריהם עם סינר ומגבון כל היום. בחרו לגן בגדים כהים או פחות יקרים ללבכן ואפשרו לילד להתלכלך.

בגנים רבים ישנו ארגז חול ולכן לא פעם הילדים חוזרים עם חול בנעליים על אף הניסיון של הגננות להשתלט על כך. קבלו זאת באהבה וברגע שאתן מגיעות הביתה עם הילד - סורו לחדר האמבטיה לשטיפה מהירה וניעור החול מהנעליים.

נשיכות

יש ילדים שנושכים. זה קורה כמעט בכל גן וזה יכול לבטא תוקפנות מצד אחד, או חוסר יכולת לבטא במילים את מה שהילד מרגיש מהצד השני. בין אם הילד שלכן ננשך או נושך, הסיטואציה לא נעימה כלל. הגננות אמורות לדעת להתנהל עם התופעה וכמובן לא "להלשין" להורים מי נשך את מי כדי שלא תיווצר אווירה רעה בין ההורים והילדים.

קבוצת ווטסאפ פעילה מדי

כמעט לכל גן יש קבוצת ווטסאפ עם הגננת, בה שולחים תמונות ועדכונים ולרוב נפתחת קבוצה להורים בלבד לריכולים, תיאומים לקניית מתנות לגננות בחג ועוד. אם התמזל מזלכן וההורים בגן שלכן פחות נהנים מהקשקשת, אולי לא תבינו במה מדובר. אך הורים רבים מוצאים את עצמם גוללים אינסוף הודעות בקבוצה כשכל מה שמתחשק להם, בשעות שהילד לא איתם, הוא פשוט קצת להתנתק. כדי לשמור על השפיות שלכן אתן יכולות פשוט לשים את הקבוצה על השתק ומדי פעם לראות אם לא פספסתן עדכון חשוב על המתנה לפסח עבור הגננות.

ילדה משחקת בארגז חול. ShutterStock
יש כמה דברים שהגן מביא איתו שלעיתים יכולים להטריד או להיות אפילו מעט מעיקים/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully