וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאתגר אך אפשרי: איך אוספים את הגדול מהגן עם אח קטן שזה עתה נולד?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 7:27

המשימה לא פשוטה, אבל עם תושייה (ולפעמים גם קצת עזרה) היא יכולה להסתיים בהצלחה. אז איך עושים את זה?

אם את אמא לניובורן עם אח גדול בבית את בוודאי כבר יודעת ששעת האיסוף של הגדול מהמסגרת אחר הצהריים עשויה להיות מאתגרת במיוחד. שלא כמו לפני שהוא הצטרף אל המשפחה, התינוק הקטנטן והחדש צריך להתלוות אלייך לאיסוף, ולא תמיד הוא כל כך בעניין, או שלפעמים כל הקונסטרוקציה פשוט מסובכת. הקושי מתבטא, לרוב, בהתמודדות שלך עם שני הילדים, שלכל אחד הצורך שלו וכל אחד מהם צריך אותך, אמא, בדרך שלו. אז איך, פיזית, עושים את זה? לפנייך כמה אפשרויות:

עגלת תאומים

אם הקטנים שלך צמודים ויש לך עגלת תאומים - את מסודרת. אף אחד לא ירגיש מקופח, לכל אחד יש את המקום שלו, ובזמן שהתינוק הקטן שוכב בעגלה, אחיו הגדול יכול לשבת לידו, צמוד צמוד.

מנשא וטיולון

התינוק - במנשא, הגדול - בעגלה. לכאורה אופציה נוחה, אך תלויה מאוד במידת ההסכמה של הילד הגדול לשבת בעגלה. ישנם ילדים שיסרבו בכל תוקף להתנייד בעגלה ורוצים ללכת בעצמם (או גרוע מכך - על הידיים שלך), ולהם האפשרות הזאת ככל הנראה פחות תתאים. אבל יש מה לעשות - חכי לסעיף הבא.

עגלה או מנשא לקטן - בימבה או קורקינט לגדול

כאן יש לך יותר אפשרויות לשחק עם לקיחת התינוק לאיסוף הגדול. אם מתחשק לו להיות קרוב אלייך - שימי במנשא, ואם הוא בכלל ישן או שוכב להנאתו בעגלה - תוכלי להשאיר אותו שם. הילד הגדול שלך שבוודאי נהנה מכל רגע של עצמאות ישמח לחזור הביתה (או לכל מקום אחר) על הבימבה/קורקינט האהובים שלו.

עזרה בשמירה על התינוק בבית

זו לא בושה בכלל להיעזר בבייביסיטר, סבתא, או כל אחד אחר. אם את מרגישה שמלאכת האיסוף מסובכת מדי עם שני ילדים, את יכולה לדאוג למישהו שאת סומכת עליו שישמור על התינוק הקטן בבית עד שאת חוזרת עם הגדול.

עזרה באיסוף הגדול מהגן

גם כאן, תוכלי להיעזר בבייביסיטר בתשלום או בסבתא שתיקח את הילד מהגן, או אפילו לבקש מהורה אחר להקפיץ את הילד שלך הביתה, כמובן אם זה בדרך שלו ונוח לו. כך את תשיגי התחלה נטולת לחץ לאחר הצהריים עם שני הילדים. אופציה נוספת היא שמי שיאסוף את הילד לא יחזיר אותו מיד הביתה אלא ידאג לו לבילוי של כיף וכך תוכלי להרוויח עוד זמן עם הקטן.

חשוב לזכור כי התינוק הקטן גדל והעדפותיו יכולות להשתנות, וכן גם העדפותייך. את יכולה להחליט שאת בוחרת באופציה אחת בימים מסוימים, ובאופציות אחרות בימים האחרים. בפעמים הראשונות זה באמת יכול להרגיש מסורבל ומלחיץ, אבל ככל ש"תצללי" לתוך זה, זה כבר יהיה קטן עלייך.

אמא עם עגלה. ShutterStock
חשוב לזכור כי התינוק הקטן גדל והעדפותיו יכולות להשתנות, וכן גם העדפותייך/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully