וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הפנים קדימה: מתי נכון להעביר את התינוק מהאמבטיה לטיולון?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 3.5.2022 / 7:27

מרגישות שהבייבי סקרן לראות את העולם שבחוץ? או שאולי האמבטיה של העגלה כבר "קטנה" עליו? הכתבה הבאה היא בשבילכן

בחודשים הראשונים לחייו, התינוק יבלה הרבה משעות היום שלו בעגלה, או יותר נכון - באמבטיה של העגלה. זוהי סביבה בטוחה בשבילו, מוגנת, נעימה ועוטפת וגם משטח מתאים לתרגול שכיבה על הבטן והרמת הראש. מיכל אלון, מומחית להתפתחות תינוקות, ממליצה להשאיר את התינוק באמבטיה לפחות בשלושת החודשים הראשונים ואם אפשר עדיף אפילו עד חמישה ושישה חודשים.

מהם הסימנים לכך שהתינוק בשל לעבור לטיולון?

האמבטיה קטנה מדי - יכול להיות שתבחינו שלתינוק שלכן מתחיל להיות קצת צפוף באמבטיה. כמובן שזה תלוי גם בגודל האמבטיה שרכשתן וגם במידותיו של התינוק שלכן.

התינוק מתרומם ויש סיכון שייפול מהעגלה - יכול להיות שהבייבי מתחיל לעלות על שש, מסתקרן לראות את הנוף והסביבה בחוץ, ואתן חוששות שהוא יצנח מהעגלה למטה.

על אף הסימנים הללו, מומלץ למשוך את התינוק באמבטיה כמה שיותר, לפחות עד גיל 5 חודשים. עם זאת, לכן יש את ההיכרות הטובה ביותר עם התינוק שלכן אז היו קשובות לאינסטינקטים שלכן.

מה כדאי לוודא לפני שמעבירים לטיולון?

מצב שכיבה מלא - כדאי לרכוש טיולון שניתן להשכיב אותו ב-180 מעלות. כך תוכלו להציע לתינוק שלכן לישון בשכיבה גם כשהוא כבר בטיולון. כמובן שלא מומלץ להושיב בטיולון תינוק שעדיין לא יושב באופן עצמאי ולא ישב עדיין.

אפשרות לסובב עם הפנים אלכן - רצוי לבחור בטיולון שמאפשר להרכיב אותו עם הפנים אליכן לפי הצורך. לפחות בהתחלה, עם המעבר מהאמבטיה, התינוק יהיה עם הפנים כלפיכן וזה יאפשר לו מעבר רך יותר - הוא עדיין יראה את הסביבה אך גם פנים מוכרות ומרגיעות.

מה צריך לדעת עם המעבר לטיולון?

הקפידו לחגור את התינוק בטיולון בכל גיל ובכל ישיבה בעגלה, גם אם היא קצרה. כמו כן, זכרו כי בטיולון התינוק חשוף יותר מאשר באמבטיה, לכן בחורף קר לו יותר ובקיץ - חם. כשקר, הקפידו לגרוב לו גרביים ולעטוף בשמיכה ולהצטייד גם במגן גשם, וכשחם, מרחו קרם הגנה על כפות הרגליים החשופות שמבצבצות להן מהטיולון ופתחו את הגגון להצללה מירבית.

ילדה יושבת בטיולון. ShutterStock
הקפידו לחגור את התינוק בטיולון בכל גיל ובכל ישיבה בעגלה, גם אם היא קצרה/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully