וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרה - למצוא טיפול": ביקרנו בכנס הפרקינסון הישראלי

בשיתוף עמותת פרקינסון

13.4.2022 / 12:37

ביום הפרקינסון הבינלאומי נערך כנס הפרקינסון הישראלי השני בהשתתפות מתמודדים ובני משפחותיהם, במטרה להעלות את המודעות למחלה: "ההתמודדות עם פרקינסון היא אתגר לא רק לחולה עצמו אלא לכל מי שסובב אותו"

בווידאו: כנס הפרקינסון הישראלי/עריכה: גלעד מן מנהיים

כנס הפרקינסון הישראלי נערך ביום הפרקינסון הבינלאומי (11.4), בהשתתפות מתמודדים עם המחלה ובני משפחותיהם. במהלך הכנס שהתקיים תחת הכותרת "מתחברים לטכנולוגיה", נערכו הרצאות בנושא, קבוצות דיון, תערוכה ועוד.

גם אנחנו הגענו לכנס כדי לשמוע את הדברים החשובים האלה מקרוב, ועל הדרך תפסנו את פרופ' שרון חסין, מנהלת המכון להפרעות תנועה בבית החולים שיבא, ראשת החוג לנוירולוגיה באוניברסיטת ת"א, חברת הנהלה בקרן אופזיין וחברת הוועדה הרפואית המייעצת לעמותת פרקינסון בישראל, לשיחה מרתקת.

כנס הפרקינסון הישראלי. צילום מסך, צילום מסך
מתמודדים עם המחלה ובני משפחותיהם במהלך הכנס/צילום מסך, צילום מסך

"התמודדות עם פרקינסון היא אתגר לא רק לחולה עצמו אלא לכל מי שסובב אותו", אמרה פרופ' חסין. "אדם שחולה בפרקינסון מרגיש את הסימפטומים לאורך כל היום. ברוב המקרים אנחנו לא יודעים מה הסיבה שגרמה לפרקינסון, אבל עם הזמן אנחנו מבינים יותר את התהליכים של הנזק המוחי והמטרה העיקרית שלנו בשנים הקרובות היא להגיע לטיפול שישנה את מהלך המחלה".

"התחלואה בישראל דומה לעולם", הוסיפה פרופ' חסין. "יש בישראל כנראה קרוב ל-30 אלף אנשים עם פרקינסון וכל אדם יכול לחלות. גורם הסיכון העיקרי הוא גיל מתקדם אבל יש גם אנשים צעירים שחולים במחלה. גורמי סיכון נוספים הם אם יש עוד בן משפחה שיש לו פרקינסון. חשוב לציין שלפעילות גופנית יש השפעות מעולות על איכות החיים והתפקוד של החולה, וייתכן שגם לעצם התקדמות המחלה המוחית".

"החלטנו לקיים את כנס הפרקינסון הישראלי בשביל לגייס את כל תחום הטכנולוגיה. בהרצאות וקבוצות הדיון אנחנו מדברים על הטכנולוגיות הרפואיות שהולכות לשנות לחלוטין את מערכת הבריאות, לדוגמה טלמדיסין. זאת כדי ללמד את החולים איך אפשר לנצל את הטכנולוגיה לטובתם", ציינה פרופ' חסין.

לתרומה לעמותה לחצו כאן>>

כנס הפרקינסון הישראלי. צילום מסך, צילום מסך
פרופ' שרון חסין במהלך הכנס/צילום מסך, צילום מסך

עוד אמרה פרופ' חסין: "לא מעט מתמודדים עם המחלה חוששים להיחשף, אך למזלנו יש בישראל את עמותת פרקינסון בישראל שמקדמת את כל ההיבטים של הטיפול ומעניקה מסגרת חברתית שמעצימה את החולים שכוללת חוגים והעשרה. כל דבר שכל אדם היה מאחל לעצמו, העמותה מצליחה לספק להם. עצת הזהב שלי למתמודדים עם המחלה היא התמודדות מפוקחת. אני חולה במחלה, אבל היא לא מנהלת אותי. בנוסף צריך לשלב פעילות גופנית וחברתית וכך איכות החיים תשתפר וגם אריכות הימים".

לתרומה לעמותה לחצו כאן>>

בשיתוף עמותת פרקינסון
  • עוד באותו נושא:
  • פרקינסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully