וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנאביס רפואי: מה ההבדל בין שאיפה ממאייד לשאיפה ממשאף?

בשיתוף SyqeAir

עודכן לאחרונה: 30.8.2022 / 11:18

תחום הטיפול עם קנביס רפואי משתנה כל העת ועימו משתנה טכנולוגיית הצריכה. משאף רפואי מדיד, שפותח בארץ, מאפשר לשאוף THC באופן מדויק, מדיד ועקבי, יחד עם כל שאר מרכיבי צמח הקנביס, להפחתת עוצמת הכאב העצבי הכרוני במינימום תופעות לוואי פסיכואקטיביות (עד בכלל לא)

סאיקי קנאביס רפואי. יח"צ,
הטכנולוגיה במשאף מבוססת כולה על עיקרון המינון המדיד, המדויק והחזרתי, ממש כפי שמצופה מטיפול תרופתי/יח"צ

נכון לפברואר 2022, ישנם בישראל כ-110 אלף בעלי רישיון לקנאביס רפואי, שמשתמשים בקנאביס מסיבות רפואיות שונות, בהתאם לאישור משרד הבריאות. מספרם עולה משנה לשנה. כ-90% מהמטופלים נוטלים אותו בשאיפה. הספיגה בתוך הריאות מהירה (יותר מאשר טיפות מיצוי שמן) ומביאה להפחתה מהירה בעוצמת הכאב.

לצד התרחבות הטיפול באמצעות הקנאביס הרפואי, גם טכנולוגיית צריכת הצמח השתנתה והתפתחה פלאים. היום כבר ברור, שההבדלים בין תצורות השאיפה השונות יוצרות הבדלים גם בסטנדרט הטיפול וגם באופן שבו הגוף מגיב אליו.

הטבע פוגש את הטכנולוגיה

"כולם כבר מכירים את צמח הקנאביס, את התכונות שלו ואת התפתחות השוק העולמי. לחלק מהאנשים הוא עוזר להפחית כאב ובעצם מה שהמשאף המדיד עושה זה להנגיש את הקנאביס הרפואי בסטנדרט רפואי", מסביר בני שוורץ, סמנכ"ל טכנולוגיות בסאיקי, חברת המד-טק שפיתחה ומייצרת את משאףSyqeAir - המשאף הרפואי המדיד הייחודי בעולם. "כשפיתחנו את המשאף, דמיינו את הילדה הקטנה שעוברת טיפולים קשים, הסבתא או האמא שלא עישנו סיגריה מעולם ובטח לא ג'וינט, וביקשנו להנגיש את הטיפול עם הקנאביס הרפואי בדרך שעומדת בסטנדרטים הקפדניים של עולם התרופות".

בני מספר שהרעיון העיקרי מאחורי המשאף המדיד היה לא להתערב בטבע ולמקסם את תכונות הצמח עצמו. "היה לנו מאוד חשוב לא להתרחק מהפרח ולהנגיש אותו למטופלים בצורתו הגולמית", מסביר שוורץ. "אנחנו לא מערבים בתהליך חומרים סינתטיים, אלא לוקחים פרח איכותי מגידול הדוק, הן באופן הגידול והן מבחינה טכנולוגית ואותו אנחנו מנסים להכניס למשאף בצורה הכי קרובה לטבע".

סאיקי קנאביס רפואי בני שוורץ. יח"צ,
"היה לנו מאוד חשוב לא להתרחק מהפרח ולהנגיש אותו למטופלים בצורתו הגולמית"/יח"צ

מה ההבדל בין שאיפה ממאייד ושאיפה ממשאף מדיד?

גם מאייד וגם משאף מספקים קנאביס רפואי בשאיפה (כלומר, יכולים להביא להפחתה מהירה בתסמינים) ומבוססים על טכנולוגיית חימום. מכאן ואילך, יש שאיפה ויש שאיפה. החלטנו לערוך את הבדיקה עבורכם:

ההבדל בין השאיפות מתחיל באיכות הקנאביס

בני מסביר שטכנולוגיית המשאף, בראש ובראשונה, מבוססת על חומר גלם איכותי. פרחים שגודלו בהולנד, בחברת Bedrocan הפועלת תחת פיקוח ממשלתי מחמיר. הקנאביס גדל בצורה מוקפדת בחדרים נקיים ובתנאי גידול מדויקים, כדי לשמור על פרחים אחידים ויציבים מבחינת פרופיל החומרים הפעילים בכל אצווה. משם, מועברים הפרחים למפעל החברה בישראל, שם הם עוברים תהליך של טחינה, מינון, ואריזה לתוך הצ'יפים שבמחסנית. כל התהליך נעשה ללא מגע יד אדם באמצעות מיכון חדשני מעולמות תעשיית התרופות.

"אחד ההבדלים הקריטיים הוא, שמטופלים עם רישיון שמשתמשים במאיידים, מקבלים שקית עם פרחים של קנאביס רפואי, בלי שהם יודעים באמת מה יש שם. את הפרח הזה הם כוססים, ממלאים במאייד ושואפים. חשבנו על כל אותם אנשים כאובים שצריכים להקל על הכאב, וצריכים שזה יקרה עכשיו ורצינו לחסוך מהם את כל ההתעסקות הזאת", מסביר שוורץ.

לכן, במשאף שתוכנן על ידי סאיקי, הקנאביס הטחון מגיע כשהוא טעון בתוך מחסנית אטומה וחסומה למגע אדם וללא סיכון שיגיע לילדים או לבני נוער. כל מחסנית מכילה 60 צ'יפים ובהם מנות מדודות ומוכנות לשימוש מידי, בלחיצת כפתור. מחסנית אחת לרוב מספיקה לחודש ימים.

מינון מדיד ומדויק שניתן לחזור עליו בכל שאיפה יש רק במשאף הרפואי

ההבדל הטכנולוגי החשוב ביותר הוא שבמאיידים, (כמו בג'וינטים או בשמן מיצוי הקנאביס), בלתי אפשרי לשאוף מינון מדויק של החומרים הפעילים בתפרחת. מינון שגם יעזור בהפחתת הכאב וגם ימזער את תופעות הלוואי. ועוד יותר בלתי אפשרי זה לחזור על המינון המדויק הזה בכל שאיפה מחדש. הטכנולוגיה במשאף מבוססת כולה על עיקרון המינון המדיד, המדויק והחזרתי, ממש כפי שמצופה מטיפול תרופתי (וזאת כמובן מבלי להשוות את הקנאביס לתרופה). גם כשהשאיפה האנושית עצמה אינה אחידה ומדויקת.

"במשאף קיימת טכנולוגיה שאנחנו קוראים לה "Active Flow" שבעצם שולטת בזמן אמת בזרימת האוויר דרך הקנאביס", מסביר שוורץ. "המנגנון מווסת את זרימת האוויר, ולכן בין אם מבוגר או ילד ישאפו, הטכנולוגיה הזו אחראית על כך שאותה כמות אוויר תעבור דרך המנה - מה שגורם לטיפול להיות מדוד, מדויק ועקבי. וחשוב לא פחות, בטוח יחסית לשאר צורות הצריכה הקיימות של קנאביס. מנגנון נוסף שקיים במשאף נקרא "PulseBreath". זה מנגנון מכאני שנכנס לפעולה לקראת סיום השאיפה, ומוודא שכל האדים והחומרים הפעילים לא נשארים בחלל הפה. שני המנגנונים עובדים יחד כשהמטרה היא להכניס לעומק הריאות של המטופל מינון מדויק, ולשמור על עקביות יומיומית של הטיפול בכל שאיפה מחדש".

כשבני מדבר על מינון מדויק, הוא מתכוון לאחד מארבע אפשרויות המינון שטכנולוגיה נוספת של המשאף מסוגלת להפיק מכל צ'יפ שבמחסנית: 250, 500, 750 או 1,000 מק"ג של THC יחד עם יתר החומרים הנמצאים בצמח באופן טבעי. את המינון המדויק המתאים עבורם, בוחרים המטופלים בלחיצת כפתור, בהתאם לתוכנית הטיפול האישית שנקבעה. כל מטופל במשאף הרפואי יכול לשאוף מינון מדויק בהתאם למצבו במהלך היום. למשל: מינון של 250 או 500 מק"ג במהלך היום, מינון של 750 או 1,000 מק"ג בעת כאב מתפרץ או בלילה - לשינה ללא כאבים.

סאיקי קנאביס רפואי. יח"צ,
הטכנולוגיה במשאף מבוססת על עיקרון המינון המדיד, המדויק והחזרתי/יח"צ

לא שואפים את אותו הקנאביס פעמיים

אחת הבעיות במאיידים היא שהקנאביס חשוף לחום מהרגע הראשון ולכלל השאיפות. המטופל מכניס את הקנאביס בעצמו וכל הטיפול (שיכול לקחת כמה דקות) מורכב ממספר שאיפות ומתבצע מאותו חומר. בקנאביס ישנם חומרים נדיפים רבים (חומרים שנותנים טעם וריח לדוגמה) המשתחררים ברגע הראשון של החשיפה לחום, המשמעות היא שהשאיפה הראשונה שונה בתכלית בהרכב הכימי מהשאיפות שיגיעו אחריה. מהבחינה הזאת חלק מהמאיידים מתנהגים ממש כמו ג'וינט. סביר שהשאיפות הראשונות הן ארומטיות ושהשאיפות האחרונות לא כוללות חלק מהחומרים הפעילים.

"את זה בדיוק הצלחנו למנוע", מסביר שוורץ. "במשאף המדיד כל צ'יפ הוא נפרד והמטופל מקבל תמיד את אותו הרכב חומרים, כך שהוא יודע לאיזו תוצאה קלינית לצפות בכל שאיפה".

בעיה נוספת היא שהמאייד, בניגוד למשאף, מצריך ניקוי אחרי כל שימוש. בכל שימוש מצטברת שכבה של שמן ושאריות תפרחת עשויות להידבק לדפנות. הפייה, רשת הסינון, תא החימום - הכל חייב לעבור ניקוי, זה מורכב טכנית ולכן אנשים רבים נמנעים מזה וחושפים את עצמם לזיהומים.

גם פה הושקעה מחשבה - מכל צ'יפ ששואפים פעם אחת בלבד כך שאין צורך בניקוי לאחר כל שימוש, ובנוסף הפיה מתפרקת בקלות וניתנת להחלפה.

תוצאה עקבית משאיפה עקבית

חברת סאיקי הוקמה בשנת 2011 עם חזון שמייסדיה: פרי דוידסון, ד"ר איתן חי-עם (היו"ר הרפואי של סאיקי) ובני שוורץ, ניסחו לעצמם כמטרת על: לצמצם את כמות הכאב של כמה שיותר אנשים כמה שיותר מהר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות - בשאיפה. השאיפות של הצוות היו גבוהות והפיתוח, עם כל המחקרים הקליניים, ערך 10 שנים. התוצאה: משאף רפואי (מאושר אמ"ר) במינונים נמוכים ומדויקים, לטיפול שנותן השפעה קבועה וצפויה - במקסימום הפחתה בכאב עם מינימום (עד בכלל לא) תופעות לוואי, לרבות השפעות פסיכואקטיביות. תוצאה עקבית משאיפה עקבית.

למידע נוסף באתר>>

טבלה סאיקי. יח"צ,
החזון של סאיקי: לצמצם את כמות הכאב של כמה שיותר אנשים כמה שיותר מהר/יח"צ

Guy, G. W., & Flint, M. E. (2004). A single centre, placebo-controlled, four period, crossover, tolerability study assessing, pharmacodynamic effects, pharmacokinetic characteristics and cognitive profiles of a single dose of three formulations of cannabis based medicine extracts (CBMEs)(GWPD9901), plus a two period tolerability study comparing pharmacodynamic effects and pharmacokinetic characteristics of a single dose of a cannabis based medicine extract given via two administration routes (GWPD9901 EXT). Journal of Cannabis Therapeutics, 3(3), 35-77)
[Data on file] לאחר תקופת התאמת המינון בעזרת אחות
Aviram, J., Pud, D., Gershoni, T., Schiff‐Keren, B., Ogintz, M., Vulfsons, S., … & Eisenberg, E. (2021). Medical cannabis treatment for chronic pain: Outcomes and prediction of response. European Journal of Pain, 25(2), 359-374.2

בשיתוף SyqeAir
  • עוד באותו נושא:
  • קנאביס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully