וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת הנה בא: מתנות מומלצות לגיל שנה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 6:44

יום ההולדת הראשון של הבייבי שלכן מתקרב, וביחד עם ההתרגשות מגיע גם הבלבול - אילו מתנות כדאי לקנות או לבקש? הנה ההמלצות שלנו

וואו, יום הולדת שנה. פעם ראשונה שאתן חוגגות יום הולדת לבייבי שלכן וההתרגשות בשיאה. לאורך השנה האחרונה השתדלתן ועשיתן את הכל עבורו, למדתן להכיר אותו ואת העדפותיו וכעת אתן נשאלות על ידי בני המשפחה "אז מה לקנות לו למתנה?". ובכן, נכון שכל תינוק הוא שונה, ואתן יודעות מה יתקבל בברכה ומה פחות, אך יש כמה משחקים ואביזרים שהם בהחלט קונצנזוס.

בת אל גלזר, מדריכה להתפתחות תינוקות בשיטת "צעד ראשון", משתפת אתכן במתנות שבעיניה הן מאסט לגיל שנה, אז תתחילו להפיץ את הרשימה בין בני המשפחה והחברים השואלים - כי היא בהחלט הולכת לעזור להם:

ספרים

בטוח כבר יש לכן ספרים לתינוקות, אבל אף פעם לא יזיק להצטייד בעוד כמה. אחת הדרכים הנהדרות ליצירת אינטראקציה עם התינוק היא באמצעות קריאת ספרים, מכיוון שהיא מקדמת את התפתחות השפה ואת הלמידה שלו. ככל שתינוק שומע יותר מילים כך אוצר המילים שלו יהיה עשיר יותר. החשיפה לספרים מזמנת מילים ורעיונות שלא עולים בשיחות היומיום.

בשלב הראשון עדיף לבחור בספרים עם תמונות של פרצופים, חיות וחפצים שעוזרות לשיים (לתת שם). בהמשך ניתן לחשוף לספרים בעלי מלל פשוט וקצר, שכוללים חריזה, מקצב וחזרתיות. בת אל ממליצה לשלב ספרים עם מרקמים שונים כך שהתינוק יוכל להקשיב, להתבונן וגם להרגיש את הספר, או כאלה העשויים פלסטיק או בד, שהתינוק יכול להכניס לפיו או לקחת לאמבטיה.

מגנטים

אחת המתנות החביבות והלא מאוד יקרות היא מגנטים, המפתחים את המוטוריקה העדינה ואת הדמיון. ישנם מגנטים המיועדים למקרר, לדלת, לקיר מגנטי בחדר או כאלו שהם משחקים בפני עצמם. כמו כן, תמצאו לא מעט מגנטים עם דמויות של חיות, פרטי לבוש, צורות ועוד.

משחקי השחלה וצורות

מומלץ להתחיל במשחק שיש לו מעט צורות בסיסיות, וניתן לשלב גם משחקים של השחלת חרוזים גדולים בחוט . כך התינוק יוכל ללמוד צורות, צבעים ולשכלל את המוטוריקה העדינה.

בימבה

יש מגון רחב של בימבות וחשוב להתאים בימבה לשלב ההתפתחותי של הבייבי. לתינוקות שעוד לא עומדים והולכים עצמאית מומלץ הסוג הגדול והרחב יותר. בימבה ג'וק מגניבה בהחלט ומתאימה לתינוקות הולכים או שנמצאים ממש בצעדים הראשונים, מאחר והיא מעודדת הליכה.

עגלה לבובה

בין אם יש לכן תינוק או תינוקת, עגלה לבובה היא אחת המתנות הקלאסיות האהובות, בלי כל קשר למגדר. היא מעודדת משחק פנטזי ודמיון וכן גם הליכה.

בריכת כדורים, אוהל כדורים או מנהרה מתחברת

ג'ימבורי בבית? הכי כן. אם יש לכן מספיק מקום בבית, לכו על זה בלי להתלבט. מלבד הכיף הגדול, המשחקים הללו מתרגלים את המוטוריקה הגסה של הילדים.

תינוק בתוך אריזת מתנה. ShutterStock
כל תינוק הוא שונה, אך יש כמה משחקים ואביזרים שהם בהחלט קונצנזוס/ShutterStock

כלי נגינה

כלי נגינה תמיד מתקבלים בברכה, ועדיף כלי נגינה מעץ שהצלילים שלהם טבעיים ונעימים יותר (גם לאוזניים של ההורים). בין כלי הנגינה האהובים תמצאו תופים, אורגנים קטנטנים, כלי הקשה ונשיפה, רעשנים או כלים אפריקאיים מיוחדים.

שולחן יצירה

בסביבות גיל שנה הקטנטנים כבר אוהבים לשבת לבד או להיעמד על יד שולחן קטן, לצייר, להדביק מדבקות, לשחק ולאכול. כדי לאפשר לבייבי עצמאות, כדאי לרכוש שולחנות וכסאות יציבים ונמוכים מספיק כדי שהוא יוכל להתיישב ולרדת בכוחות עצמו.

ספונת/פוף

ה-מקום החדש של התינוק שלכן. ספת רביצה קטנת מימדים המאפשרת לבייבי לנוח, להוריד את האנרגיה ולהירגע במקום שהוא כולו שלו.

מטבח

גיל שנה הוא השלב שמתחיל המשחק הפנטזי, והקטנטנים אוהבים מאוד לפתוח ולסגור דלתות ומגירות. המטבח הקטן ייתן להם את המענה הזה, יאפשר לתינוק שלכן לפתוח ולסגור את דלתות הארונות הקטנים, להכניס פירות וירקות מפלסטיק, עץ או בד לתוך קערות ו"להכין" לכן ארוחה מפנקת. מלבד ההנאה, ההתעסקות במטבח מעודדת עמידה.

מתנות שהן חוויות

אם אתן בעניין של קיימות ופחות מחפשות ומתנות חומריות, בקשו במתנה חוויות עבור הבייבי, לדוגמה: שיעור שחיית תינוקות, כרטיסים לספארי, המצפה התת ימי, הצגות, פעילויות, סדנאות, כרטיסיה לג'ימבורי

seperator

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully