וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים לנו בעיניים: כך משפיע המבט שלכן על הילד

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

14.4.2022 / 6:22

אופן ההתבוננות בילד שלכן מעצב את אישיותו ונצרב בתודעתו. אז מה כדאי לשדר במבט שלכן?

"תסתכל לי בעיניים כשאני מדבר אליך", "מבט אחד ממני והוא יבין" - דרך החינוך הנפוצה בעבר הייתה אוטוקרטית למדי. ההורים היו משתמשים במשפטים מצווים כאלה ומביעים את הכעס דרך העיניים והילדים היו נענים מיד, מתוך פחד. מה יש בעיניים שמעביר מסרים שכאלה?

דנה חובש, מדריכת הורים מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך, מסבירה כי העיניים שלנו מדברות. דרכן ניתן להבין האם אתן שמחות, כועסות, זועמות, מפחדות, עצובות ואפילו מתביישות. חשבו כמה כוח ועוצמה יש במבטים שלכן. כאמהות, המבטים שלכן משפיעים מאוד על הילדים. הילד רואה את ההבעה שלכן, מפרש את הכוונה דרך המבט, עולים אצלו רגשות חזקים, לטוב ולרע, והוא חווה אתכן בעוצמתיות. כך נשמר לו זיכרון ילדות המעצב את אישיותו. למעשה, אוסף החוויות והמסקנות שהילדים שלנו יאספו בשנותיהם המוקדמות, ייצרו אצלם מסננת שדרכה הם יראו את העולם.

נכון שהתקשורת ביניכם אינה מסתכמת במבטים בלבד, אך היא מתחילה מהם, ומאחר והם אומרים כל כך הרבה גם ללא מילים - כדאי לשים לב אליהם ולאמץ מבטים שייטיבו עם הילדים שלכן.

אילו מבטים משפיעים לרעה?

אם תסתכלו על הילד שלכן בעין צרה, תבחנו מה חסר אצלו ותבקרו כל טעות, הוא עלול לחוות את העולם בפסימיות ולבחור לראות בו רק את מה שאין.

אילו מבטים יעצימו אותו?

אם תסתכלו על הילד בעיניים טובות, מכילות ותאירו לו את ה"יש", את הטוב, את חצי הכוס המלאה, סביר להניח שהוא יהפוך לאדם אופטימי שמאמין שיקרו לו דברים טובים.

לכן, חשבו דרך אילו עיניים תרצו לראות את הילד שלכן? מה תרצו לשדר לו? וגם - איזה עיניים תרצו שהוא יזכור? נסו לחשוב על המבט שלכן ולסגל "עיניים טובות" כשאתן מתבוננות בילד שלכן, כך שגם הוא יסגל את המבט וילמד להסתכל על העולם בטוב.

אמא ותינוק. ShutterStock
אם תסתכלו על הילד שלכן בעין צרה, תבחנו מה חסר אצלו ותבקרו כל טעות, הוא עלול לחוות את העולם בפסימיות/ShutterStock

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully