וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא צורך בתורמים: הסטארט אפ הישראלי הזה ישנה את האנושות?

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 11:31

Red-C Biotech מייצרת תאי דם אדומים אוניברסליים בעזרת טכנולוגיה ייחודית. המטרה: עירויי RBC בעלות של 50 דולר, וללא תלות בתורמים. אחרי שקטף את הפרס הראשון בתחרות של קרן משפחת אבירם בדובאי, המייסד חושף איך הכול התחיל ומה הקשר לאיידס. וגם: מה חושב ביל קלינטון?

האם ה-22 במרץ השנה ייזכר כאחד התאריכים החשובים ביותר בהיסטוריה של האנושות? אם שואלים את ד"ר ארי גרגיר, מייסד חברת Red-C Biotech, התשובה היא בהחלט כן.

לפני שבוע בדיוק, ב-22 במרץ, זכה ד"ר גרגיר בפרס יוקרתי במיוחד, כשנבחר למנצח בתחרות היוקרתית Aviram Awards - Tech For Humanity בשיתוף Forbes, שנערכה השנה לראשונה בדובאי ביוזמתה של קרן אבירם. מדובר בתחרות שנתית לאיתור מיזמים משני מציאות במזרח התיכון, כשד"ר גרגיר ו-Red-C Biotech גברו בדרך על מאות מיזמים שנרשמו לתחרות.

ד"ר ארי גרגיר הזוכה בתחרות Aviram Awards - Tech For Humanity עם זיו אבירם. אלעד גוטמן,
ד"ר ארי גרגיר הזוכה בתחרות Aviram Awards - Tech For Humanity עם זיו אבירם/אלעד גוטמן

טכנולוגיה ייחודית לייצור תאי דם אדומים אוניברסליים

שוק תרומות הדם, בארץ ובעולם, הוא מורכב ויקר; על פי ההערכות למרות שכ-100 מיליון מנות דם בשנה נתרמות מדי שנה, עדיין חסרות עשרות מיליוני מנות דם, וזו בדיוק הסיבה שד"ר גרגיר החליט להקים את Red-C Biotech, לה טכנולוגיה ייחודית לייצור תאי דם אדומים אוניברסליים, החיוניים בטיפול בטראומה, בלידות, בניתוחים, בטיפול בסרטן ובהפרעות דם שונות. מטרת החברה היא ליצור עירויי RBC בעלות של 50 דולר ליחידה, וללא תלות בתורמים ובמתנדבים.

על פי ד"ר גרגיר, בשל החוסר האדיר במנות דם, הרעיון מתבשל במוחו כבר שנים ארוכות. "התחלתי להתעניין בתחום הדם בסוף שנות ה-80, בתחילת עידן האיידס. הייתי זקוק למנת דם, וחששתי במנה שאקבל תהיה מחלה שתהרוג אותי. כך התחלתי להתעניין בנושא".

ד"ר ארי גרגיר הזוכה בתחרות Aviram Awards - Tech For Humanity עם זיו אבירם. אלעד גוטמן,
ד"ר ארי גרגיר הזוכה בתחרות Aviram Awards - Tech For Humanity עם זיו אבירם/אלעד גוטמן

זיו אבירם: "מדובר ללא ספק ברעיון פורץ דרך"

מאז עברו עשרות שנים, והמיזם המבורך של גרגיר החל לצבור תאוצה, כשלאחרונה זכה בפרס בתחרות Aviram Awards - Tech For Humanity. "קשה לי להסביר עד כמה אני מתרגש להיות פה ולזכות בפרס הזה", אמר גרגיר בדובאי לאחר הזכייה. "באמת, מדובר בכבוד ענק, ואני מקווה שאצליח למנף את הזכייה למען Red C Biotech. אני רוצה להודות לקרן משפחת אבירם ולפורבס על ההזדמנות הגדולה שניתנה לי".

"מדובר ללא ספק ברעיון פורץ דרך, שנותן מענה למחסור ההולך וגובר בעולם במנות דם", אמר זיו אבירם, שהעניק את הפרס לזוכה. "עברנו מסע מרגש מאוד במסגרת התחרות, במהלכו נחשפנו למאות מיזמים מעוררי השראה ופורצי דרך במזרח התיכון ובמדינות צפון אפריקה, שחרטו על דגלן תרומה לאנושות באמצעות טכנולוגיה וחדשנות. אני נרגש מהמחויבות האדירה של היזמות והיזמים שלקחו רעיונות, פיתחו אותם, ובכוחם ליצור מציאות חיים חדשה שתשפר את פני העולם".

סטיב ברטוני, משנה לעורך מגזין Forbes הבינלאומי, הוסיף: "הזוכים שנבחרו הם כוח חלוץ, הדור הבא של מנהיגי העסקים באזור. הם מבטאים את התשוקה לשינוי, באמצעות ייזום פתרונות לאתגרים המורכבים ביותר של האזור. אנחנו נרגשים מהשילוב עם קרן משפחת אבירם, שאיפשרו לנו לאתר עמם את הכשרונות האדירים הללו".

תחרות Aviram Awards - Tech For Humanity - זיו אבירם מראיין את ביל קלינטון. אלעד גוטמן,
"מרגישים את השינוי בעזרת המיזמים"/אלעד גוטמן

ביל קלינטון: "המיזמים האלו מקדמים את השלום"

במהלך התחרות שהתקיימה בשני מוקדים בדובאי, דיבר נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון: "לצערי הרב נבצר ממני להגיע לאירוע, אבל הלב שלי אתכם. התחרות מבורכת, המיזמים האלו מקדמים את השלום. במשך שנים ארוכות הכלכלה והפוליטיקה במזרח התיכון התנהלו בנפרד, אבל עכשיו מרגישים את השינוי בעזרת המיזמים, המשמשים כפלטפורמה לקידום השלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully