וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדבים, מרפאות ואמבולנסים: הקמפיין של מד"א למען האוקראינים

בשיתוף מגן דוד אדום

3.4.2022 / 7:19

אמבולנסים ממוגני ירי, מרפאת שדה ומרכז סיוע לפליטים בשפתם. אלו רק חלק מפעולות החירום של מד"א לטובת האזרחים האוקראינים, לצד כל הידע והניסיון שנצבר בארגון לאורך השנים. כעת הם קוראים לציבור לתרום ולסייע. אלי בין מנכ"ל מד"א: "המטרה - להציל חיי אזרחים"

מד"א למען אזרחי אוקראינה. מגן דוד אדום,
נמצאים בחזית/מגן דוד אדום

מגן דוד אדום, כארגון מוביל בהצלת חיים, מתמודד מדי יום ביומו עם אירועים ומקרים מורכבים. כעת מתגייסים במגן דוד אדום לטובת משימה חשובה חדשה של הצלת חיים - המלחמה באוקראינה. נוכח הלחימה המתמשכת והצורך בסיוע רפואי מיידי, במגן דוד אדום לא נשארו אדישים, כמי שהצלת חיים היא שליחות חייהם, והחליטו להתגייס ולסייע בשלל תחומים שהפליטים האוקראינים הנמלטים מאזורי הקרבות נזקקים להם.

במגן דוד אדום פתחו בתוכנית לאומית, כדי לספק מענה הומניטרי ורפואי לאלפי משפחות הפליטים, החל מהקמת מוקד סיוע טלפוני למימוש צרכיהם ועד למשלחת צוותי רפואה לטובת הקמת מרפאות שדה וציוד מתאים שיאפשרו מתן סיוע רפואי בשטח. מוקד החירום הטלפוני המיוחד לפליטי המלחמה מאוקראינה זמין לפניות בזמן אמת, בשפה הרוסית והאוקראינית, ומספק לפליטים סיוע הכולל ציוד רפואי, מקומות לינה ומגורים, ציוד הומניטרי ואף תרופות מצילות חיים. בנוסף, במד"א מציידים את הפליטים בסלי התאקלמות הכוללים מזון למבוגרים ולתינוקות, שמיכות וביגוד וציוד בסיסי לתחילת השהייה בארץ.

כדי להמשיך ולהעניק סיוע כל כך חשוב לפליטי המלחמה באוקראינה, במד"א פתחו בקמפיין גיוס תרומות, עליו תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.

מד"א למען אזרחי אוקראינה. מגן דוד אדום,
נותנים מענה לפליטים האוקראינים/מגן דוד אדום

עד עתה, במד"א העבירו לאוקראינה ארבעה אמבולנסים ממוגני ירי מיוחדים שסיימו את שרותם בתקופה האחרונה, ולקחו חלק במהלך שנות השירות במאות אירועים קשים - ממלחמת לבנון השנייה דרך פיגועי דקירה וירי ועד הסלמות ביטחוניות בדרום. האמבולנסים הוכשרו במיוחד לטובת שימוש באוקראינה, אובזרו במיטב הציוד ונשלחו לחזית האזרחית באזור המלחמה הבוער, שם מצפה להם עבודה רבה. בנוסף, מד"א הקים מרכז סיוע לפליטים בשפה האוקראינית שנותן מענה למאות פניות בכל יום ומוודא כי הם זוכים לטיפול רפואי מספק.

בנוסף, מד"א שלח צוותי רפואה למולדובה, שם הוקמה מרפאת שדה המעניקה טיפול ראשוני לפליטים שהגיעו מאוקראינה. צוותים נוספים של מד"א במולדובה הוצבו באמבולנסים של הצלב האדום המיועדים לחלץ פצועים וחולים מבתי חולים ואזורי קרבות באוקראינה אל האזור הבטוח בו יוכלו להמשיך ולטפל בהם.

אחרי שטיפלה בפליטים מקומיים, המשלחת מסכמת שבוע פעילות ראשון. חברי המשלחת הכוללת רופא, פרמדיקים וחובשים של מד"א ושני רופאים טסו לבקשת הקהילה היהודית במולדובה עם ציוד רפואי ותרופות והקימו בקישינב מרפאה אליה הגיעו עשרות רבות של פליטים לאחר שעברו מסע של ימים רבים ומאות קילומטרים.

"אצלנו גם באלף תמונות לא אצליח להעביר אפילו מעט מילים" סיכם פאראמדיק מד"א חיים לוין, אחראי מרפאת הפליטים בקישינב "במרפאה המיוחדת שהקמנו בקישינב אין הרבה סיפורי גבורה הירואיים, אבל המון רגעים מיוחדים בין בני אדם שקשה להעביר במילים. קשה לתאר את הפחד, את המצוקה, את הזעזוע שמטלטל חיים של אנשים באבחה אחת מהירה ומנגד את ההקלה שאנחנו רואים בעיניים של הפליטים שהם מבינים שהם סוף סוף הגיעו לחוף מבטחים". המרפאה של מגן דוד אדום פועלת בקישינב כשבוע והיא חלק מהמענה הראשוני המחבק שמקבלים הפליטים מהקהילה היהודית לאחר שעברו תלאות דרך ואימת מלחמה. הגיעה לכאן אישה מבוגרת, שנמלטה מאוקראינה למולדובה" משתף לוין "אישה עם מחלות כרוניות ברקע, היטלטלה במסע ארוך וקשה, ללא תרופות וללא שינה. עד שהגיעה לכאן היא כבר סבלה מהחמרה קשה של מחלת הריאות ממנה היא סובלת, היא מטופלת כרגע בבית חולים מקומי ואנחנו מלווים אותה".

פינוי פצועים ממולדובה. יח"צ,
פינוי פצועים ממולדובה/יח"צ

בנוסף לטיפולים במרפאה, מדי יום יוצאות שתי חוליות מהמשלחת למחנות הפליטים שמפעילה הקהילה היהודית, הרופאים ואנשי מד"א עוברים בין השוהים במחנה, בודקים ומטפלים במי שצריך." מסביר ד"ר חנן גפן, רופא מד"א במשלחת "מעבר לטיפול הרפואי הנחוץ, הביקורים השגרתיים הללו משרים בטחון ורוגע בקרב מי שנקרעו מחייהם הרגילים וחיים כרגע בכאוס ואי ודאות. פגשתי כאן אנשים מבועתים, מיואשים ועצובים שמספרים דברים שהלב נחרד מהם. אין לי ספק שהאוזן הקשבת שאנחנו נותנים להם, מעבר לטיפול הרפואי, מסייעת להם להתמודד עם המצב".

"מרגע שנודע לאוכלוסייה שפועלת כאן בקישינב מרפאה, הפניות שמגיעות אל הצוות הן לא רק מהקהילה היהודית" מציינת הרופאה ד"ר רים אלבאסל. "קיבלנו טלפון מפליטה שמתגוררת כרגע עם בנה בדירה במולדובה, כי לילד יש חום, הוא מרגיש לא טוב וזקוק לסיוע רפואי, דאגנו שהילד יגיע אלינו למרפאה וסייענו לו".

המשלחת משתפת פעולה עם גורמים ישראלים נוספים שנמצאים במולדובה ומסייעים לפליטים "הגיעו אלינו 3 נשים מבוגרות שנזקקות להשגחה רפואית. לאחר הבדיקות והטיפול הרפואי הצלחנו לשכן אותן באותה אכסניה שבה אנחנו לנים וככה אנחנו גם מעניקים להם ליווי רפואי צמוד עד שהן יעלו לישראל בטיסה בתחילת השבוע" אומרת בחיוך פראמדיקית מד"א דנה רגינסקי "אנחנו רואים בכל אחת מהמטופלות האלו ממש כאילו היא סבתא שלנו. לאחת מהן יש שלושה כלבים ובגלל בעיה רפואית היא לא יכולה להוציא אותם לטיולים, לקחתי על עצמי את המשימה הזו, אני דואגת לכלבים ואפילו קניתי להם חטיפים מיוחדים כדי לפנק אותם". המשלחת תמשיך את משימתה החשובה ככל שתידרש ותרחיב את פעילותה.

"החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום הצילו חיים של נפגעים רבים תוך סיכון חייהם שלהם, בזירות רבות במדינת ישראל", מספר אלי בין מנכ"ל מד"א. "היום אנחנו מעניקים מהידע ומהניסיון שצברנו לטובת אזרחי אוקראינה החווים את אימת המלחמה במלוא כוחה. כחלק ממערך התמיכה ההומניטרי הנרחב של מגן דוד אדום למען אוקראינה אנחנו שולחים ציוד וצוותים מקצועיים מנוסים, במטרה להציל חיי אזרחים".

מד"א למען אזרחי אוקראינה. מגן דוד אדום,
מחלצים פצועים וחולים מאזור הקרבות/מגן דוד אדום

ניצולת שואה בת 100 שחולצה מקייב מטופלת ע"י משלחת מד"א

ניצולת שואה בת 100 חולצה בסיוע זק"א מלב הלחימה בקייב במבצע מורכב אשר כלל נסיעה של כ-14 שעות באמבולנס עד להגעתה בשלום למרפאה של מגן דוד אדום שהוקמה לבקשת הקהילה היהודית בקישינב שבמולדובה.

בתום מסע החילוץ המורכב הועברה ניצולת השואה לבדיקה וטיפול רפואי ע"י צוותי משלחת מגן דוד אדום הנמצאים בקישינב. המשלחת אף דאגה לשכן את ניצולת השואה באותה אכסניה בה הם שוהים על מנת ללוות אותה, לדאוג לבריאותה, לארח לה לחברה ולשהות עמה - עד לעלייתה לישראל.

פאראמדיק מגן דוד אדום חיים לוין וד"ר רים אלבאסל שיצאו במשלחת למולדבה סיפרו: "לאחר שמצאה עצמה בחודש האחרון בסכנת חיים ממשית ובתום מסע ארוך ומורכב שעברה ניצולת השואה התרגשנו מאוד לפגוש אותה ולקבל אותה אלינו בחיבוק. קיימנו מערך בדיקות מקיף על מנת לוודא שמצבה הגופני טוב ודאגנו לה למגורים באכסניה של המשלחת - במטרה לשמור עליה מקרוב ולארח לה חברה עד לעלייתה ארצה. דיברנו איתה ושמענו ממנה על הסיפור האישי שלה בתקופת השואה ועל המסע המורכב שעברה, ראינו על פניה את הרגוע כשהיא ראתה את סמלי המגן דוד אדום על הבגדים שלנו והבינה שהיא סוף סוף, אחרי חודש של לחימה, נמצאת במקום בטוח".

מד"א למען אזרחי אוקראינה. מגן דוד אדום,
מסייעים לאלו שהמלחמה הגיעה לפתח ביתם/מגן דוד אדום

מגן דוד אדום הוא האגודה הלאומית הישראלית בצלב האדום הבינלאומי, וכך פועל למתן סיוע הומניטרי לאוכלוסייה שנמלטה מאזורי המלחמה והצליחה להגיע לארץ, זאת בנוסף לפעילות המשמעותית שהוא מקיים באוקראינה. הניסיון והידע של מד"א בהיערכות ומענה לחירום בתחום הצלת חיים הוא הטוב ביותר בישראל ובין המובילים בעולם.

מי כמונו הישראלים יודעים ויכולים להזדהות עם המשבר אותו חווים אזרחי אוקראינה ואת המחיר הכבד שהוא גובה. רבים גם אכן מבקשים לבטא את הזדהותם ולתת יד.

אלי יפה, סמנכ"ל קהילה במד"א: "התרומות הרבות שמתקבלות מהציבור הישראלי בימים אלו מרחיבות לב ומסייעות למגן דוד אדום במאמצי הסיוע לפליטים הרבים המגיעים ארצה. בנוסף, התרומות הללו מסייעות ישירות להצלת חיים של אנשים, נשים וטף באוקראינה, כמו גם לטובת השגת הציוד הנדרש על מנת לתת מענה רפואי מספק שאינו בנמצא בחזית הלחימה".

הצטרפו למגן דוד אדום ותרמו למען הפליטים

פארמדיק מגן דוד אדום חיים לוין מסביר על מרפאת השדה של מד"א במולדובה

בשיתוף מגן דוד אדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully