וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים שכל אמא אחרי לידה צריכה לשמוע

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

27.3.2022 / 7:52

ההורמונים, ההחלמה מהלידה והתפקיד החדש כאמא ידרשו ממך לא מעט. מה חשוב שתזכרי בתוך כל העומס הזה? הנה 5 דברים שחשוב מאוד שתדעי

אמא טרייה עם תינוק. ShutterStock
דווקא עכשיו, יש כמה דברים שחשוב שתשימי אליהם לב. אמא מנשקת תינוק/ShutterStock

אם את אמא טריה (מזל טוב!) את בוודאי כבר יודעת - הימים האלה שאת חווה עכשיו הם עמוסים, מעשית ורגשית, דורשים ממך המון כוחות, מרגשים ומבולבלים גם יחד ודורשים ממך ומהבייבי הסתגלות לחיים החדשים שלכם. הגר דנון זהבי, מדריכת פילאטיס ותיקה ומנחת קבוצות נשים אחרי לידה, רוצה להזכיר לך שיש כמה דברים שחשוב שתשימי אליהם לב, דווקא עכשיו, בין החיתולים וערמת הכביסה כשהעיניים הטרוטות מתחננות לשינה רצופה:

את במשכב לידה
תקופת משכב הלידה מורכבת משישה שבועות בהן את צריכה להקדיש את הזמן למנוחה. נכון שזה נשמע מעט אבסורדי לנוח כשהטיפול בתינוק חדש הוא תובעני במיוחד, אבל את חייבת את זה לעצמך. גייסי את הסביבה הקרובה כך שתעזור לך בכביסות, בהכנת אוכל, בנקיון הבית והורידי מעצמך משימות מיותרות. עשי זאת גם אם את מרגישה שזה קטן עלייך. הגוף שלך יודה לך אחר כך.

גם בן הזוג זקוק ליחס
זה עלול להישמע מוזר, ולמי יש כוח לתחזק עוד מערכת יחסים כשהבייבי בבית שואב מכן את כל האנרגיה, אבל זה חשוב. היחסים בינך לבין בן הזוג עוברים עכשיו שינוי מהותי. חפשי את הטוב ועודדי חיזוקים חיוביים בתקופה הזאת, זה נשמע מעט, אבל זה הרבה. אמרי לו בקול רם שאת מעריכה אותו, הודי לו איפה שצריך. אם תפגיני הערכה, אהבה והודיה - סביר להניח שתקבלי את כל אלה בחזרה מתוך מקום אמיתי ולא "כי צריך", ובימים אלה זה ממש נחוץ לך.

הגדירי למשפחה ולסביבה הקרובה מה את רוצה (ולא רוצה)
תני רק את מה שאת יכולה לתת כדי להעביר למשפחה המורחבת ולחברים להם את המסר שהם מעורבים ואהובים. אם קשה לך לארח ולקבל ביקורי בית - את לא חייבת. אם את לא מרגישה בנוח שאחרים מחזיקים את התינוק - את לא חייבת. ארוחות שישי? אפשר לוותר עד שתרגישי בנוח. על מה לא כדאי לוותר? על האמת והשקיפות. היי כנה לגבי הצרכים והרגשות שלך, אך עם זאת נסי להבין את רצונם של הקרובים לקחת חלק וחפשי דרכים לאותת להם שהם לא מחוץ לתמונה. למשל, במקום ביקורים או שיחות טלפון עדכני בהודעות על מצבך ומצב הבייבי, או יזמי בעצמך תאריך עתידי למפגש משפחתי (מתי שנוח לך). תקשורת טובה מבוססת על כנות, לכן כדאי לך להגיד "אני לא מרגישה כרגע בנוח אבל זה לא בגללכם, אני צריכה עוד קצת זמן".

מצאי עוגנים לשליטה במהלך היום
השגרה מתחלפת כל רגע עם ניו בורן, אבל כדאי לך לאתר עוגנים במהלך היום כדי להרגיש שאת בשליטה כלשהי על הסיטואציה. הגדירי חצי שעה או רבע שעה בבוקר רק עבורך, צאי לטייל במהלך היום עם העגלה בשעות אור כשנעים בחוץ, שבי לארוחת צהריים מסודרת ואל תאכלי בעמידה, התארגני לקראת מקלחת התינוק בשעות הערב המוקדמות וכו'. אצל כל אחת יהיו עוגנים אחרים לכן חשוב שתעשי רק את מה שזיהית כמתאים לך ולבייבי שלך.

פגשי רק את מי שעושה לך טוב
צאי מהבית ותפגשי אנשים שיודעים להכיל אותך ולעשות לך טוב. זאת יכולה להיות מישהי שהכרת ממש עכשיו שגם היא אמא טריה, חברה איתה תתרענני בשעות ערב הערב כשאת ללא התינוק או אמא שלך - העיקר שתבחרי באנשים שנוח לך במחיצתם בתקופה הרגישה הזאת. גם אם את יוצאת לחיסון או בדיקה שגרתית בטיפת חלב ולא מתחשק לך להיות לבד, את יכולה לדאוג לך לחברה, כדי להמתיק את המאורע.

seperator

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully