וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על יחסים בין אחים ומקומם במשפחה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 7:51

תקשורת טובה בין הילדים שלכן תלויה בהם אבל בעיקר בכן. בואו ללמוד כיצד לטפח חברות בין האחים

שני אחים מחזיקים ידיים לתינוק. ShutterStock
חשוב לזכור: כל אחד מהילדים נכנס לתא משפחתי אחר/ShutterStock

רוצות שלילדים שלכן יהיה קשר עוצמתי טוב? חולמות על הרמוניה וחברות טובה בין האחים? יש כמה דברים שתוכלו לעשות על מנת לסייע לזה לקרות, ואינה פארי, מאמנת הורים ומנחת סדנאות וקורסים בשיטת החינוך המונטסורי, כאן כדי להסביר. הקשר בין הילדים שלכן נבנה כבר מהבטן, כשאחד מהם עדיין לא נולד. הילד מרגיש את האנרגיות של העובר דרככן ומאוד מתרגש לקראת בואו. הוא רק לא יודע שכשהוא ייוולד זה ישנה את כל מה שהוא הכיר. אז מה אפשר לעשות כדי למקסם את היחסים בין הילדים, האחים, ולבסס את מקומו של כל אחד מהם במשפחה?

מענה מדויק שלכן לצרכים של כל אחד

כל אחד מהילדים נכנס לתא משפחתי אחר. הבכור נכנס לתא משפחתי ממש טרי של זוג הורים רווקים והבא אחריו כבר נכנס לתא משפחתי של שלושה - זוג הורים וילד והבא אחריו נכנס לתא משפחתי גדול הרבה יותר. מה זה אומר מבחינתכן? לדאוג תמיד שכל ילד, בין אם הוא הראשון או הרביעי, יקבל מענה לצרכים האינדיבידואליים שלו כדי שלא יצטרך לחפש אותו במקום אחר. הרבה פעמים המקום האחר הזה הוא דרך קנאה או יחסים מורכבים עם אחד האחים, שלזה אתן בטח לא שואפות.

פוקוס על ההתנהגות רצויה

איך אתן יכולות לבנות יחסים תקינים בין האחים? תתחילו להגדיל את הפוקוס על הדברים הנכונים. האם להתמקד ברגע שהם רבים או ברגע שהם דווקא משלימים או מתקשרים באופן חיובי? התשובה היא חד משמעית: בוודאי שכדאי לשים את הפוקוס על הטוב והחיובי. כשאתן רואות שהם אדיבים אחד כלפי השני, תומכים ואוהבים אפשר לעודד אותם על כך. שקפו בפניהם שאתן רואות אותם ואת היחסים ביניהם ותמללו זאת במילים כמו "אני רואה שאתם חולקים את הבמבה" או "אני רואה שאתם תומכים אחד בשני". כל משפט שמתחיל ב"אני רואה ש…" הוא משפט שיעודד ויקדם ויהיה נטול פרשנות.

פיתוח העצמאות בתוך התא המשפחתי

ככל שהילדים גדלים, כך גדל הצורך בתחושת שייכות בתוך התא המשפחתי, בבית ומחוצה לו. תנו להם תפקיד בבית כדי שהם ירגישו שיש להם ערך והם מעניקים ותורמים למשימות היומיום בבית. התחושה הזאת תתרום לתחושת השייכות שלהם ותיטיב בעקיפין עם הקשרים עם האח או האחים האחרים.

הקניית ביטחון והקפדה על זמן איכות

כשנולד תינוק חדש ויש כבר ילד (או יותר) בבית - הביטחון העצמי עלול להתערער וכך גם חוסר הוודאות. הקפידו על זמן איכות עם כל אחד מהילדים כדי למנוע מצב של קנאה, בעיקר בקרב הבכור שרואה את תשומת הלב הרבה שניתנת לאחיו הקטן.

התאמת משחקים לגיל הילדים

כדאי להתאים את התרגילים ואביזרים לגילאי הילדים, לשלב ההתפתחותי שלהם וגם לנתונים הפיזיים - גובה למשל. זה ללא ספק מאתגר כשיש יותר מילד אחד, אך חשוב שכל אחד מהם יקבל מענה מדויק (כפי שציינו בהתחלה) גם בצורת המשחק. ילד שמשחק בהתאם לגילו והתפתחותו לא יצטרך לחפש מענה לצרכים במקום אחר ויוכל להתמקד ביצירת קשר עם אחיו.

seperator

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA
  • עוד באותו נושא:
  • נזלת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully