וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לחבב על הילד את הביקור אצל הרופא?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 13:56

בשנים הראשונות תבקרו לא מעט במרפאה עם הילד, אין דרך לחמוק מזה. אז איך אפשר להפוך את החוויה לנעימה בשבילו? יש לנו כמה שיטות יעילות

הביקור אצל הרופא יכול ברגע להפוך לסיוט עבורכן. הילד, על אף גילו הצעיר, מבין לקראת מה, או מי, הוא הולך, ועוד לפני שנכנסתם לחדר הרופא הוא מביע את תסכולו בבכי. למרבה הצער, ילדים חולים לא מעט בשנות חייהם הראשונות והביקורים אצל הרופא הם שכיחים למדי, אז איך אפשר לגרום לילד לחבב את הרופא, או לפחות לא לפחד ממנו כל כך ולהישאר כמה שיותר רגוע? גלית ויזל, מדריכת הורים ויועצת שינה, מציעה כמה כלים שיעזרו לכן ולו:

הכינו את הילד מראש
כל הכנה מפחיתה חרדה לקראת הביקור אצל הרופא. ההכנה יוצרת סדר ורוגע וישנם ילדים שההטרמה הזאת תוריד אצלם את מפלס הלחץ.

שחקו בערכת רופא
קנו הביתה ערכת משחק של רופא ודמו את התהליך אצלו בעזרת בובה או אפילו על עצמכן או על הילד במידה והוא מסכים. למשל, מדדו חום, חבשו פצע או בדקו את האוזניים. כאשר התור לרופא מתקרב אפשר לומר לילד: "איזה כיף, הולכים לרופא. הוא יבדוק את האוזניים והגרון, ממש כמו שעשינו בבית". כמו כן, חפשו ספרים הנוגעים לביקור של ילדים אצל רופא והקריאו אותם לילד.

רופאת ילדים בודקת תינוק. ShutterStock
זה לא חייב להיות סיוט. רופאה בודקת תינוק/ShutterStock

התחילו את הביקור בחדר המשחקים במרפאה
לרוב, תמצאו עמדת משחקים במרפאות הילדים. תווכו לילד את הבוקר בכך שלפני הרופא הוא יוכל לשחק, ואז כשיגיע התור שלו - תיכנסו לרופא. יש משהו בהדרגה הזאת שיכול להפחית, במעט אמנם, את הפחד.

תנו מקום לפחד
אל תגידו לילד "אל תפחד". הוא נמצא בתוך סערת רגשות וניסיונות "הרגעה" שכאלה רק מעצימים את החרדה. חיבוק יחזק את הילד וייתן לו תחושה של גב ונוכחות הורית. עם החיבוק אמרו: "אני איתך כמה שתצטרך".

שדרו לו רוגע ושלווה
אם אתן תהיו מתוחות - הילד שלכן יהיה מתוח. שלבו הבנה וחיבוק ביחד עם אסרטיביות ואם אתן מרגישות שזה גדול עליכן, זה לגמרי בסדר לשלוח את הילד לרופא עם אבא או סבתא.

https://app.jama.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=cpc&utm_campaign=walla_articles' target='_blank'>אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully