וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להציל חיים, בכל מקום: אתם כבר יודעים איפה המפעם הקרוב אליכם?

בשיתוף מגן דוד אדום

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 11:21

שלושה שלבים פשוטים. זה כל מה שנדרש כדי להציל חיים של מי שקיבל דום לב. כל אחד ואחת יכול לעשות זאת באמצעות המפעמים (הדפיברילטורים) שפרסה מגן דוד אדום בכל רחבי הארץ וזמינים ונגישים לכל דורש

לא כולנו חולמים להיות רופאים אבל כולנו יכולים להציל חיים בפעולה פשוטה. אתם יכולים להיות האדם הזה. אתם יכולים להיות במצב בו תצטרכו לעשות מה שנדרש. בדיוק בשביל זה פרסה מגן דוד אדום ברחבי הארץ במהלך השנתיים האחרונות בשיתוף מפעל הפיס והרשויות מעל ל-1,000 עמדות חכמות המקושרות למוקד 101 של מד"א ובהן יש מפעם (דפיברילטור). המכשיר שנועד לסייע להצלת חיים במקרה של דום לב, אחד מגורמי המוות המובילים בישראל ממנו מתים מאות בני אדם מדי חודש. פעולה מהירה בטווח זמן קצר יכולה לעשות את ההבדל בין חיים למוות ואף למנוע נזק מוחי.

הדרך להציל חיים באמצעות המפעם היא באמצעות שלושה שלבים פשוטים. קודם כל מתחילים בכך שמתקשרים למוקד 101 של מד"א על מנת שהצוותים הרפואיים יגיעו בהקדם האפשרי ובמקביל החובש במוקד יוכל לסייע לכם לפעול נכון. לאחר מכן מתחילים בפעולות ההחייאה על ידי ביצוע לחיצות על החזה, למי שלא יודע כיצד, הטלפון שעשיתם למוקד יאפשר לחובש להנחות אתכם.

דפיברילטור מד"א. יח"צ,
כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להציל חיים/יח"צ

בשלב השלישי אתם משתמשים במפעם על מנת לתת שוק חשמלי לאדם הזקוק לטיפול. המפעמים הפזורים על ידי מד"א במקומות נגישים במרחב הציבורי, הן במקומות ומבנים סגורים והן במקומות ומרחבים פתוחים, המוקדן יכווין אתכם במהירות למכשיר הקרוב ויחסוך זמן יקר בחיפוש.

כל אחד יכול להשתמש במכשיר המפעם ואין צורך בניסיון קודם או הכשרה. בדרך פשוטה וקלה אתם יכולים להציל חיים. כל מה שאתם צריכים זה להקשיב להוראות הקוליות לאחר שהדלקתם את המכשיר ולפעול לפיהם. המפעם יודע לא רק להנחות אתכם אלא אף לאבחן את מצבו של המטופל ולדעת האם ישנו צורך בביצוע שוק חשמלי. בנוסף ישנם איורים שנועדו לסייע לכם לפעול נכון עם המכשיר. המפעם אפילו יודע להזהיר אתכם להתרחק מהמטופל בזמן שהוא מבצע את השוק החשמלי.

אבשלום קור דפיברילטור מד"א/יח"צ

חשוב לזכור לבדוק כבר בזמן של שגרה היכן נמצא המפעם הקרוב, כדי שבשעת חירום אמיתית תדעו מיד להיכן לגשת על מנת לא לבזבז זמן יקר. בדיקה קצרה, שאפשר לעשות באמצעות היישומון "איפה דפי", תגלה לכם היכן אחד מהמכשירים הרבים של מד"א ותוכלו למהר ולהציל חיים. במקרה שאתם מוצאים מכשיר מפעם שלא מופיע ביישומון אתם יכולים להוסיף אותו ולעזור לאנשים נוספים להסתייע בו להצלת חיים.

"מכשיר המפעם הוא כלי נהדר שהופך את האזרח שנתקל בזמן אמת באדם במצוקה, ליד הארוכה של מד"א להצלת חיים", אומר מנכ"ל מד"א, אלי בין, "השאיפה היא לפרוס כמה שיותר מכשירים כך שתוך שניות בודדות ניתן יהיה להתחיל בטיפול בקלות. בסיוע האזרחים ברחוב, בעבודה ובמקומות הבילוי אנחנו הופכים ביחד לצוות מנצח שנותן מענה רפואי במהירות שיא".

אז כל מה שנדרש ממכם הוא לדעת היכן מכשיר הקרוב, לזכור את שלושת השלבים, וברגע הנכון אתם תוכלו בעזרת מד"א להציל חיים גם בלי ללמוד רפואה.

סייעו לנו בהצבת מפעמים במרחב הציבורי>>

בשיתוף מגן דוד אדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully