וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכיף, להרגעה ולהתפתחות: הציוד שלא כדאי לוותר עליו אחרי הלידה

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 10:39

נכון שבהתחלה התינוק לא עושה הרבה, אבל בכל זאת חשוב לאבזר את הבית במספר פריטים חשובים. יועצת התפתחותית מסבירה על מה לא כדאי לוותר ולמה

אם תשאלו את האמהות שלכן על התקופה בה אתן הייתן תינוקות, תגלו כי הן לא הצטיידו בכל כך הרבה דברים עבורכן בתחילת הדרך. עגלה, לול, שמיכה לפרוש על הרצפה - זה היה הבייסיק ולא הייתן מוצאות הרבה אמהות שהוסיפו ציוד מיוחד אחר. כיום אנחנו כבר בתקופה אחרת לגמרי, כשעולם התינוקות התפתח ויחד איתו ההבנה שיש אביזרים ועזרים שמסייעים מאוד לחיים של הקטנטנים בשבועות ובחודשים הראשונים.

שלומית שוסטר, מומחית להתפתחות תינוקות יועצות משפחתית ומדריכת הורים, מציינת את היתרונות במספר אביזרים בהם תוכלו להצטייד עם לידתו של הבייבי. אתן לא חייבות, כמובן, לרכוש את כולם, אך חשוב שתכירו את ההבדלים ביניהם ואת הפונקציות שלהם:

לאפליקציית JAMA

אבא ותינוק על כדור פיזיו. ShutterStock
כלי נפלא להרגעה וגם להתפתחות. תינוק על כדור פיזיו/ShutterStock

פוף
אביזר התפתחותי של ממש. הוא ממשיך את תחושת הרחם כי הוא עוזר לתינוק להכיר את גבולות גופו, מאפשר תנוחה מעורסלת, ממתן את רפלקס מורו (רפלקס הבהלה) ובכל שלב התפתחותי יהיה לו שימוש אחר. לדוגמא, בשלב הזחילה יהפוך הפוף למכשול נפלא שאותו יצטרך התינוק לעבור.

מנשא בד
מנשא בד מאפשר דרך מצוינת לנשיאה, הרגעה, חוויה של מגע, תנועה וקרבה. המנשא מאפשר לבייבי להיות הכי קרוב אליכן - שזה בדיוק מה שהוא צריך בחודשים הראשונים. בנוסף, הוא מפנה את הידיים שלכן למשימות נוספות כשהתינוק עליכן, עוזר להקלה על גזים ומסייע להיכנס לשינה טובה.

טרמפולינה
זהו לא כלי התפתחותי, אך הוא משרת את הצורך שלכן להשאיר רגע את התינוק במקום בטיחותי, שיכול להיות מרגיע ואף מהנה עבורו. שימו לב שאתן מניחות את התינוק בטרמפולינה במינון סביר ולא "מזניחות" אותו שם בשביל הנוחות שלכן.

כדור פיזיו
נכון שיש סכנת התמכרות כי הוא יעיל בצורה מדהימה, אבל בשימוש במידה, כדור הפיזיו הוא כלי נפלא להרגעה וגם לתרגילי התפתחות כמו שיפור שכיבה על הבטן וכו'. בעיקר תמצאו אותו כמרגיע ומקל משמעותית בזמן תקופת הגזים.

תינוק משחק על משטח פעילות. ShutterStock
הכול יקרה דרך דיאלוג עם המשטח. משטח פעילות/ShutterStock

משטח פעילות
זהו אביזר חובה ולכן נרחיב עליו יותר: אחת הבחירות החשובות שתעשו היא רכישת משטח פעילות לתינוק. יש לו חשיבות גדולה לכל שלבי ההתפתחות המוטורית כי הכול יקרה דרך הדיאלוג עם המשטח. המשטח ההתחלתי צריך להיות רך אבל לא רך מדי, כזה שנעים לשהות עליו ואפילו להירדם. בהמשך, כששלב ההתהפכות מבוסס, כדאי לעבור למשטח נוקשה יותר. משטח כזה יהיה מצוין לזמן הזחילה כי הוא מאפשר התנגדות של ממש שתקל על ההתקדמות ועל תחילת הזחילה.

כדאי שהמשטח לא יהיה מקושקש מדי כדי שיהיה קל להבחין בצעצוע שעליו. הוא אמור להיות מעין רקע ניטרלי. בנוסף, בחרו במשטח שיהיה קל לניקוי או כביס, שקל לנייד אותו ולא מסורבל מדי לקפל ולאחסן.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully