וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להסיר משקפיים אבל אינכם מתאימים לניתוח לייזר? הכירו את הפתרונות

ד"ר עורואה נאסר, בשיתוף zap doctors

עודכן לאחרונה: 6.2.2022 / 12:49

מצד אחד, נמאס לכם מהמשקפיים. מצד שני, גיליתם שאינכם מתאימים לניתוח לייזר. מה עושים? מומחה למחלות עיניים ולהסרת משקפיים מסביר על האפשרויות שישיגו עבורכם תוצאות דומות לאלו של ניתוח הלייזר, לצד החלמה מהירה יותר

רופא עיניים. ShutterStock
רופא עיניים/ShutterStock

חוסר הנוחות, האדים שמצטברים על הזגוגיות, המראה החיצוני שמשתנה וגם העובדה שאתם שוכחים אותם בכל מקום - אין ספק שמשקפיים יכולים להוות מטרד אמיתי.

ד"ר עורואה נאסר, מומחה למחלות והשתלות קרנית, קטרקט וניתוחי לייזר להסרת משקפיים, מסביר שאף שניתוח לייזר הוא אמנם אופציה טובה שמאפשרת לרבים ממרכיבי המשקפיים להסיר אותם, הוא אינו מתאים לכולם.

"חלק לא קטן מהאנשים שמרכיבים משקפיים אינם מתאימים להסרת משקפיים בלייזר. בדרך כלל מדובר באנשים שעוברים בדיקות התאמה שונות לניתוח לייזר במספר מקומות, ולאחר מכן מתבשרים שהם אינם מתאימים לניתוח".

לדבריו, קיימות מספר סיבות לפסילת הניתוח בבדיקת ההתאמה: מספרים גבוהים מאוד, עובי קרנית קטן, קרנית חרוטית, מחלות עיניים למיניהן, טראומה קודמת בעיניים וסיבות רבות ומגוונות נוספות.
החדשות הטובות, לדברי ד"ר נאסר, הן שמטופלים שנמצאו בלתי מתאימים לניתוח לייזר עדיין יכולים להיפטר מהמשקפיים בעזרת שיטות ניתוחיות מתקדמות ואמינות, המאפשרות להשיג אותה תוצאה שמתקבלת באמצעותו. במקרים רבים, התוצאה, לדבריו, אפילו יותר טובה, ויתרה מכך, היא כרוכה בהחלמה מהירה יותר.

אם גיליתם שאינכם מתאימים לניתוח לייזר להסרת משקפיים, כדאי שתשקלו את אחת מהאופציות הבאות, שכאמור לדברי ד"ר נאסר יכולות לשמש פתרון חלופי מצוין לניתוח.

עיניים. ShutterStock
חשוב להכיר את האפשרויות הנוספות/ShutterStock

השתלת עדשה

השתלת עדשה היא אפשרות מצוינת עבור מטופלים שאינם מתאימים לניתוח לייזר, מסביר ד"ר נאסר. ניתוח זה כרוך בהשתלה של עדשה מסיליקון, הדומה לעדשת מגע סטנדרטית, לתוך העין. ישנן שתי טכניקות אפשריות לביצוע הפרוצדורה הזאת: הראשונה, ניתוח השתלת עדשה קולמירית (ICL) - מדובר בהשתלת עדשה מאחורי הקשתית.

האפשרות השנייה היא השתלת עדשה קדמית לקשתית, המכונה ניתוח השתלת עדשת ארטיזן (ARTISAN).

"בדרך כלל משתילים עדשות כאלו לאנשים עם מספרים גבוהים וצילינדר גבוה שלא ניתן לטפל בהם בניתוח לייזר רגיל, והן מושתלות לרוב באנשים מתחת לגיל 40 כדי לנצל את יכולת הפוקוס האוטומטית של העדשה הטבעית בעין", מסביר ד"ר נאסר.

החלפת עדשה

אפשרות מצוינת נוספת למטופלים מעל גיל 40 שאינם מתאימים לניתוח לייזר. ד"ר נאסר מסביר כי בניתוח זה מבצעים החלפה של העדשה הטבעית בעין בעדשה מלאכותית, ממש כמו בניתוח קטרקט רגיל. "במהלך ניתוח כזה, אפשר להשתיל סוגים שונים של עדשות לצורך לתיקון מספרים וצילינדרים גבוהים. בנוסף, קיימת אפשרות לבחור עדשה מולטיפוקלית שתאפשר ראייה לקרוב ולרחוק, ללא צורך במשקפיים או בעדשה מולטיפוקלית טורית שמטרתה לתקן גם צילינדר בעין".

עוד מציין ד"ר נאסר כי בכל האפשרויות שצוינו, הניתוח עצמו אורך מספר דקות ותקופת ההחלמה והריפוי מהירות - בתוך 48 שעות. תוצאות הניתוח לרוב מצוינות.

שורה תחתונה: אם שקלתם לעבור ניתוח לייזר להסרת משקפיים, אך גיליתם שאתם לא מתאימים, חשוב שתכירו את האפשרויות הנוספות שיסייעו לכם להיפרד לשלום מהמשקפיים. כיום אפשר להשתיל עדשה או להחליף אותה, וכך לטפל במספרים גבוהים ובצילינדר גבוה. אפשרויות ניתוחיות אלו מדויקות, בטוחות וכאמור משיגות תוצאות מצוינות.

מרכז עיניים אוראסיס - ד"ר עורואה נאסר

ד"ר עורואה נאסר, בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully