וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד מסרב לחבק את סבא או סבתא? כך כדאי להגיב

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 7:07

מרגישים אי נעימות בכל פעם שהילד מסרב בתוקף לתת חיבוק או נשיקה לסבא וסבתא? אז חשוב שתדעו שאין שום סיבה לכך. זאת הדרך הנכונה להגיב (כלפי הסביבה, הילד שלכם ממש בסדר)

סבא וסבתא בילו אחר הצהריים שלמים עם הילד ועכשיו הם הולכים. הם מצפים לחיבוק אבל הילד שלכם לא בעניין ולכם ממש לא נעים - הסיטואציה מוכרת? אם כן, כדאי לכם להמשיך לקרוא. זמירה קמחי, מנחה ומאמנת הורים וילדים להתפתחות ותקשורת תומכת, מדריכה להתפתחות ועיסוי תינוקות, מבקשת להדגיש כי לא את הילד צריכים ללמד כאן שיעור, אלא את הסביבה שלו. כאשר מסבירים לפעוט שהגוף שלו הוא שלו והוא מחליט עליו, זה תקף בכל מצב, גם כשהוא מסרב לחבק בני משפחה. הילד לא יודע לעשות את ההבחנה.

מה לא כדאי לעשות?
אם תאיצו בילד "נו, תן חיבוק לסבתא" זה לא רק יסתור את הקביעה שהילד מחליט על הגוף שלו, אלא גם ייצור אישיו סביב הנושא. ילדים מסוימים עשויים להרגיש שהסירוב שלהם מפעיל משהו אצל כולם ואף ייהנו מתשומת הלב סביב העניין.

אז מה כן מומלץ לעשות?
"לחנך" את הסביבה הקרובה. להסביר ברגישות לסבתא וסבתא שיכבדו ויבינו את הילד ויתמכו בגישה שלכם. אפשר שתגידו להם בנוכחות הילד (או אף לבקש מהם לומר) משפטים כמו "זה בסדר, כשתרגיש בטוח תבוא לחבק את סבא", "סבתא תמיד פה בשבילך מתי שיתחשק לך לחבק" וכדומה. באופן זה הילד לומד שהוא יכול, מבחירתו, להגיע אליהם ולחבק כשזה מתאים לו.

סבתא ונכד. ShutterStock
רק אם הילד רוצה. סבתא מחבקת ילד/ShutterStock

במידה וסבא או סבתא נפגעו מהילד, עליכם להסביר להם שהוא לא פוגע בהם במתכוון, אלא שאין לו את ההבנה שההתנהגות שלו בכלל פוגעת. הדגישו בפניהם שבמידה והם יאפשרו לילד לעשות זאת מבחירתו - זה בהחלט יקרה.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל:
https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully