וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלמים אלפי שקלים על קנאביס רפואי? אתם חייבים לקרוא את הכתבה הזו

בשיתוף סאיקי

6.2.2022 / 7:30

אם יש לכם רישיון לקנאביס רפואי, רוב הסיכויים שאתם משלמים אלפי שקלים בחודש על תפרחות, ולא יודעים מה המינון המדויק שיפיג את הכאב ובמקביל ישאיר אתכם מפוקסים. SyqeAir, משאף רפואי ישראלי לצריכת קנאביס רפואי שמצא את הדרך המדויקת לעשות זאת, וגם לשלם פחות

סאיקי - משאף לטיפול בקנאביס רפואי בשם SyqeAir. כפיר זיו,
פלטפורמה טכנולוגית פורצת דרך שכוללת פטנטים עולמיים. SyqeAir/כפיר זיו

שוק הקנאביס בישראל ובעולם אומנם זוכה להרבה מאוד כותרות בשנים האחרונות, אבל חשוב לזכור, שבבסיסו עומדים אנשים הסובלים מכאבים או ממחלות שונות ונזקקים לו על מנת ולהקל על סבלם. בארץ, ההערכות הן שמדובר על שוק של 109 אלף בעלי רישיון לקנאביס רפואי ושעיקר בעלי הרישיון (כ-80 אחוזים) מקבלים אותו בשל כאבים כרוניים ממקור עצבי או להקלה במגוון מצבים רפואיים ומחלות אחרות; מחלות מעי פעילות (קוליטיס וקרוהן), מחלות אונקולוגיות, הפרעות פוסט ועוד.

נכון ל-2020, השוק הזה בישראל מגלגל 600 מיליון שקלים והערכה שב-2025 הוא יגלגל שני מיליארד שקל ויהיו רבע מיליון בעלי רישיון לקנאביס. השאלה היא איך גורמים לטיפול בקנאביס רפואי להפוך ליעיל יותר, מדויק יותר וגם זול יותר?

חגית קמין 
סאיקי - משאף לטיפול בקנאביס רפואי בשם SyqeAir. אלעד גוטמן,
"אין נזקי עישון וריח של עשן". קמין/אלעד גוטמן

המינון האופטימלי

סאיקי, חברת מד-טק ישראלית פיתחה משאף לטיפול בקנאביס רפואי בשם SyqeAir. פלטפורמה טכנולוגית פורצת דרך, שכוללת פטנטים עולמיים, ביניהם הטכנולוגיה היחידה בעולם המאפשרת צריכה במינון נמוך ומדויק של קנאביס רפואי, לטיפול בהפחתת עוצמת הכאב. המשאף מאושר לשימוש ע"י משרד הבריאות. הקנאביס הרפואי מאוחסן בתוך מחסנית הכוללת 60 צ'יפים, כשבכל מחסנית יש 0.81 גרם קנאביס בלבד. המשאף כולל טכנולוגיות בלעדיות המסוגלות לייצר ספיקה אופטימלית במהלך השאיפה, באופן מדויק וזהה בכל שאיפה ללא קשר לעוצמת השאיפה. טכנולוגיית המשאף מאפשרת מתן של ארבעה מינונים שונים: 250 מיקרו גרם, 500, 750 ו-1000 ומכל צ'יפ ניתן לספק כל אחד מארבעת המינונים ולבחור ביניהם בלחיצת כפתור.

אבל הגילוי אולי המדהים ביותר של החברה שנעשה בשיתוף עם המכון לרפואת כאב ברמב"ם ושפורסם ב-European Journal of Pain, הוא ה'חלון התרפויטי' המומלץ למטופלים בקנאביס בשאיפה: זהו המינון שמביא לאיזון האופטימלי בין הפחתה בעוצמת הכאב, במינימום תופעות הלוואי וההשפעות הפסיכואקטיבייות.

"השימוש במשאף SyqeAir לא פותח במטרה לשימוש בקנאביס רפואי לצורכי פנאי. אנחנו פונים למטופלים עם בעיות רפואיות, שמחפשים הפחתה בכאב ובסימפטומים אבל, במקביל, חשוב להם לשמור על תפקוד יציב בשגרת החיים", מסבירה חגית קמין, מנכ"לית SyqeAir. "במחקרים הקליניים שערכנו גילינו את החלון התרפויטי - נקודת האופטימום -זו הנקודה שבה עוצמת הכאב מתחילה לרדת אבל המטופל לא נכנס לשלב הפסיכואקטיבי - הממסטל. כך שגם הורים לילדים קטנים או אנשים באמצע הקריירה שרוצים להמשיך לעבוד ולהיות מסוגלים לתפקד בשגרה, יכולים להמשיך לנהל אורח חיים שגרתי לצד הכאב".

יתרון נוסף של המשאף הרפואי הוא ההשפעה המהירה. "בניגוד לשמן קנאביס, שהשפעתו איטית ואינה אחידה, ההשפעה לאחר שאיפה במשאף של סאיקי מתחילה להיות מורגשת בתוך חמש דקות. ובנוסף, אין נזקי עישון וריח של עשן. המשאף עצמו דיסקרטי מאוד ולא מצריך התעסקות עם התפרחת", מבהירה קמין.

לפרטים נוספים לחצו כאן>>

סאיקי - משאף לטיפול בקנאביס רפואי בשם SyqeAir. כפיר זיו,
כולל צוות של אחיות שמלווה כל מטופל ומטופלת שמשתמשים במשאף/כפיר זיו

כמה זה עולה?

נושא המחירים בעולם הקנאביס הוא נושא מאוד כאוב. לפני מספר שונים החל שינוי בעולם הזה והמחיר למעשה נקבע לפי כמות הקנאביס שהמטופל צורך. עשרה גרם היום עולים בממוצע 300 שקלים. על פי נתוני משרד הבריאות, בעלי רישיון לקנאביס רפואי צורכים כ- 34 גרם בחודש. מכך עולה שהעלות הממוצעת למטופלי קנאביס היא, במקרה הטוב, למעלה מאלף שקלים. אבל חשוב לזכור שברוב המקרים כמות השימוש עולה בהתאם למספר השנים שבה מטופלים.

"עלות המשאף שלנו בסופר פארם עומדת על 1650 שקלים. מחיר מחסנית הוא 740 שקלים והיא מספיקה, לפי הנתונים, שלנו לחודש, למטופל. אם אני משווה את עלות הטיפול ב-SyqeAir לעלות התפרחות - שעולה למעלה מ-1,000 שקל בחודש, הטיפול באמצעות המשאף שלנו זול יותר באופן משמעותי".

אבל הערך הכספי לא נגמר רק במחיר המכשיר והקנאביס. "סאיקי מציעה למטופלים מערכת תומכת 360 מעלות, שכוללת תכנית ליווי אישית של אחיות מוסמכות - סטנדרט חדש למטופלי קנאביס. ברגע שמטופל/ת קונה את המשאף הרפואי שלנו, הוא או היא יוצרים עימנו קשר ואז מתחיל מסע משותף, סוג של מערכת יחסים ארוכה", מסבירה קמין.

סאיקי - משאף לטיפול בקנאביס רפואי בשם SyqeAir. כפיר זיו,
"הטיפול באמצעות המשאף שלנו זול יותר באופן משמעותי"/כפיר זיו

טיפול הוליסטי בחולה

קמין מוסיפה כי לסאיקי יש צוות של אחיות שמלווה כל מטופל ומטופלת שמשתמשים במשאף. "הליווי מתחיל בהדרכה בת למעלה משעה כיצד להשתמש במשאף, ממשיך ברישום הרקע הרפואי של המטופל, בדיקת התוויות הרפואיות ועוד. ובהתאם למצב ולהנחיות הרופא, האחיות בונות למטופל/ת תכנית אישית. אחות קבועה מלווה את המטופל/ת, בודקת אם הטיפול עזר, משנה מינונים במידת הצורך, עונה על שאלות שצצות ועוד".

מעבר לזה, הקימה החברה מערכת תומכת של שירות לקוחות ולפני חודש השיקה אפליקציה שמתקשרת עם המשאף ומאפשרת ניהול אפקטיבי יותר של הטיפול. לאחרונה הושקה גם סדרת וובינרים שכוללת הרצאות שונות בהשתתפות מומחים ממגוון תחומים הקשורים, בצורה זו או אחרת, בדרכי ההתמודדות עם כאב.

חשוב לציין כי מטופלי משרד הביטחון מקבלים החזר כספי מלא על רכישת המשאף והטיפול החודשי, כמו גם נפגעי פעולות האיבה וגם נפגעי תאונות עבודה של ביטוח לאומי. בנוסף לכך חלק מהביטוחים הפרטיים נותנים החזר על המשאף, בהיותו מכשיר רפואי.

לפרטים נוספים לחצו כאן>>

הכתבה בשיתוף סאיקי. בהתאם להתוויות המאושרות ע"י משרד הבריאות. השימוש במשאף מותנה בהמלצת רופא וברישיון לשימוש לקנאביס רפואי של משרד הבריאות, בהתאם לדרישות הדין. נבדק מחקרית. אין באמור משום המלצה רפואית. לבעלי רישיון למחסנית למשאף מסוגSativa T20C4.

בשיתוף סאיקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully