וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל: יפתח מרכז רפואי שיקומי אינטגרטיבי - מדיקל קר

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 9:20

עמותת אמפא שחרתה על דיגלה לקדם את הרפואה האינטגרטיבית ולהפוך את הפרקטיקות שלה לחלק בלתי נפרד מהטיפול הרפואי הרגיל, תפתח ביוני הקרוב את המרכז שיכיל טיפול בגוף ובנפש

מחקרים רבים מוכיחים את הקשר החד חד ערכי בין קשיים ועומסים רגשיים כגון לחץ מתמשך כדרך חיים, פחד מהמחלה, אי וודאות לגבי העתיד ועוד, לבין היווצרותן של מחלות וחוסר היכולת להתאושש מהן. העומס הרגשי, כאשר לא מטופל ומעובד, יכול לעיתים להתפתח לחוסר נוחות גופנית, חוסר שינה בלילה, עצבנות ולעיתים ממש להגיע עד כדי כשל מערכתי בגוף - שמוגדר על ידינו כמחלה.

הרפואה האינטגרטיבית גורסת שלא מספיק לטפל במחלה או בקושי הגופני אלא צריך גם לתת מענה לקושי הרגשי הזה שנמצא בקשר כל כך הדוק עם הקושי הגופני. במרכז הרפואי שיקומי אינטגרטיבי מדיקל קר אנו שמים דגש, לראשונה בישראל, על טיפול רפואי אינטגרטיבי שכולל גם טיפול גופני קונבנציונאלי במחלה עצמה ושיקום פיזי בכל האמצעים המקובלים כולל פיזיותרפיה ותרופות, אבל גם -באותה עוצמה- טיפול עמוק בבסיס הקושי הרגשי והלא מטופל של המטופלים ובני משפחותיהם באמצעות שיטת InHeal.

מדיקל קר מרכז אינטגרטיבי לטיפול בגוף ובנפש. מדיקל קר,
לא מספיק לטפל במחלה או בקושי הגופני, צריך גם לתת מענה לקושי הרגשי. מדיקל קר/מדיקל קר

שאולי יניב פז, מנכ"ל מדיקל קר אמר: "כשמדובר בפלח האוכלוסיה הוותיקה, המעבר מאדם מתפקד ועצמאי לכזה שצריך להסתייע באחרים על מנת להסתדר ושנדרש לו שיקום - הוא מעבר טראומתי מאין כמוהו שמלווה בחרדות ופחדים קשים הן למאושפז והן לבני המשפחה שלו. ולכן , לא ניתן לטפל רק בפן הגופני הרפואי אלא יש לעזור לאותו אדם לגייס את כל תעצומות הנפש שלו בכדי שהוא יצליח להחזיר לעצמו את המוטיבציה ואת הטעם לחיים".

יניב פז הוסיף: "ללא מוטיבציה רגשית להשתקם, ללא חיבור לייעוד ולמטרה בחיים - קשה מאוד להקים את האדם בתהליך השיקום והטיפול הפיזי פשוט לא מספק. לכן אנחנו עובדים בפן הרוחני כך שכל אחד יצליח להתחבר למוטיבציה הפנימית שלו לחזור לחיים".

לכן במדיקל קר ייושם פרוטוקול טיפול משולב שייקח בחשבון גם את הצורך בחיזוק וטיפול רגשי למאושפזים ולבני המשפחה שלהם, באמצעות הקניית כלים וטכניקות ייחודיים על פי שיטת InHeal , לוויסות רגשי וניהול יומיומי ומיטבי של עומס הלחצים והפחדים שמעמיסים אותם.

מדיקל קר מרכז אינטגרטיבי לטיפול בגוף ובנפש. ארכיון מעריב,
לעזור למטופלים להתחבר למוטיבציה הפנימית שלהם להשתקם ולחזור לחיים. שאולי יניב פז/ארכיון מעריב

"אנו מאמינים שישנה חשיבות רבה גם בטיפול ובעיבוד הקשיים הרגשיים של בני המשפחה והצוות המטפל במאושפזים שכן גם הם חווים עומס רגשי רב בעצם החשיפה שלהם למחלה ולטיפול בה. ובמידה ונטפל בעומס הרגשי הזה נוכל לשפר דרמטית את היכולת שלהם לטפל בחולים עצמם וגם להתנהל בצורה שלווה יותר בעצמם". אומר מר שאולי יניב פז , מנכ"ל מדיקל קר. הסדנאות והטיפולים הרגשיים בשיטת InHeal מיושמים כבר היום לקהל הרחב בקהלים השונים ומאפשרות לאתר את הקושי הרגשי ולעבד אותו מחדש תוך יצירת איזון וויסות רגשי.

בצלאל, שהשתתף באחת הסדנאות הללו משתף: "איבדתי את אשתי למחלת הסרטן, ואחר כך שכלתי את בני בתאונה... הטראומה הנפשית הייתה מאוד קשה וחליתי בסרטן הערמונית. עבר​תי כמה סבבי הקרנות אינטנסיביים במסגרת הליך ההחלמה וגם לאחר שגברתי על המחלה, הגוף והנפש עדיין היו תשושים מהחוויה הקשה והטראומטית".

"בתי שמעה על מרכז מדיקל קר ועל תוכנית ההבראה יוצאת הדופן בשיטת InHeal והמליצה לי להשתתף.​ תמיד הייתי אדם סקפטי, מה שלא מוכח רפואית, כמעט ולא אתן לו צ'אנס. אבל הסדנה בשיטת InHeal התיה עבורי חוויה מטלטלת ומשמעותית".

"הטיפולים השונים שהותאמו לי ע"י הפסיכולוגית האינטגרטיבית שמלווה את התוכנית, המדיטציות, השיחות, הדינמיקה הקבוצתית החזקה - כל מה שניתן שם, החל מהחדר, העיצוב, המזון וכמובן צוות המטפלים המעולה, הפכו את השבוע הזה למשמעותי מאוד ואיפשרו לי לצאת לדרך חדשה ולבחור בחיים.​ כל מי שעבר סרטן, תמיד יחיה עם חשש, שאולי המחלה תחזור, אבל הכלים שקיבלתי בשבוע הסדנה הזה במדיקל קר, מסייעים לי בהתמודדות היומיומית. אני ממשיך כל יום לתרגל דברים שלמדתי בסדנה", הוסיף.

מדיקל קר מרכז אינטגרטיבי לטיפול בגוף ובנפש. מדיקל קר,
ליווי רוחני ורגשי לצד פיקוח רפואי הדוק. מדיקל קר/מדיקל קר

"הזמן הזה שעברתי בתוך קבוצה תומכת, והיכולת להישען,להיות עטוף, אהוב ומטופל נכון, עשה לי טוב לגוף ולנפש. קרוב ל 13 שנים שלא הצלחתי לשחרר מועקות, והנה שבוע אחד נתן לי את האופציה לעשות זאת, לשחרר את השכול, לשחרר את אשתי ואת הבן שלי לעולם שכולו טוב, ובכך גם לשחרר את עצמי להמשך חיים טובים יותר, אני מרגיש שזה פחות מכביד עליי".

"אנחנו פוגשים את המשתתפים בסדנאות שלנו בשלבי התמודדות קשים כשהכל מתמוטט לנגד עיניהם" מספר שאולי יניב פז, "אצל חלקם זו מחלה, אצל אחרים קושי רגשי שטרם התפתח למחלה... אנחנו מלווים אותם יד ביד ומחברים אותם בחזרה למהות החיים, לשמחה הפנימית, למשפחה, לבני הזוג לילדים ולאהבה שהיא המקור לכל ריפוי משמעותי והכל לצד פיקוח רפואי הדוק", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully