וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווים בין שווים: התוכנית שנותנת הזדמנות שווה לצעירים עם מוגבלויות

בשיתוף האגודה להתנדבות

עודכן לאחרונה: 16.5.2023 / 14:19

תוכנית "עוצמה" המבורכת של האגודה להתנדבות מאפשרת לצעירים עם מוגבלויות שקיבלו פטור משירות צבאי לתרום את חובם לחברה ולקבל את הזכויות המגיעות להם. התוכנית מלווה את צעדיהם הראשונים לקראת פיתוח עצמאות אישית ותעסוקתית והשתלבות בקהילה ובחברה הישראלית

עמותת "עוצמה". האגודה להתנדבות,
התנסות בעולם התעסוקה ורכישת מיומנויות תעסוקתיות. תוכנית "עוצמה"/האגודה להתנדבות

בישראל חיים כיום לא מעט צעירים עם מוגבלויות שונות, ביניהם צעירים עם אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוגבלות קוגניטיבית ומוגבלות מוטורית. לעיתים, צעירים אלה מתקשים להשתלב ב"מסלול החיים הרגיל" ומתמודדים עם קשיים שונים שצצים במהלך החיים. זו אחת הסיבות שבאגודה להתנדבות החליטו על הקמתה של תוכנית "עוצמה", המיועדת לצעירים עם מוגבלויות שקיבלו פטור משירות צבאי. תוכנית "עוצמה" של האגודה להתנדבות - העמותה הגדולה והוותיקה ביותר של בני שירות לאומי אשר חוגגת השנה יובל להקמתה - מספקת הזדמנות שווה לאותם צעירים ומאפשרת להם לתרום לחברה ולקבל את הזכויות המגיעות להם.

לפרטים נוספים ולהרשמה לתוכנית לחצו כאן>>

התוכנית במימון ובפיקוח של משרד הרווחה והרשות לשירות הלאומי-אזרחי, מאפשרת לאותם צעירים (גילאי 17-27) להתנסות בעולם התעסוקה ולרכוש מיומנויות תעסוקתיות כמו עמידה בזמנים, קבלת מרות, יכולת התמדה ועוד - תוך קבלת מעטפת מקצועית ומכילה, כדי שיוכלו להשתלב בהמשך בשוק העבודה ובחברה הישראלית בכלל. "בוגרי התוכנית זוכים לכלים שלא היו להם לפני", מציינת זוהר לביא, מנהלת תחום אוכלוסיות באגודה להתנדבות. "אחד הדברים שהתוכנית שמה לעצמה למטרה היא להכין את אותם צעירים לחיים שאחרי השירות - שיהיו עצמאיים. במהלך כל השירות הם פוגשים אתגרים ולומדים כישורי חיים שיסייעו להם בהמשך, כשההתנסות בשירות כשלעצמה מדמה את שוק העבודה דרכה הם רוכשים מיומנויות תעסוקתיות וכישורי חיים - איך מדווחים על נוכחות, איך מתקשרים עם מעסיק וכו".

עמותת "עוצמה". האגודה להתנדבות,
המשתתפים פוגשים אתגרים ולומדים כישורי חיים. תוכנית "עוצמה"/האגודה להתנדבות
עמותת "עוצמה". האגודה להתנדבות,
מתנדבים לשירות לאומי משמעותי ועושים את צעדיהם הראשונים בחייהם הבוגרים. תוכנית "עוצמה"/האגודה להתנדבות
עמותת "עוצמה". האגודה להתנדבות,
ליווי אישי צמוד ומותאם לכל משתתף. תוכנית "עוצמה"/האגודה להתנדבות

מענק שחרור ותעודת סיום שירות: מה מקבלים המשתתפים בתוכנית?

במסגרת התוכנית, אותם צעירים וצעירות מתנדבים לשירות לאומי משמעותי, ובכך עושים את צעדיהם הראשונים בחייהם הבוגרים לקראת פיתוח עצמאות אישית ותעסוקתית. "התחלתי בשנה שעברה ומאוד כיף לי", אומר שרון סובן שנמצא בעיצומו של השירות. "תפקידי בכוח הוא לעזור לתלמידים כפי שעזרו לי כשהייתי תלמיד. אני עוזר להם בשיעורי בית ועם המטלות מבית הספר. אני מגיע לבית הספר לפני השיעור הראשון, פוגש את התלמידים ומסייע להם לקראת יום הלימודים. טוב לי פה מאוד, כולם כבר מכירים אותי, הסביבה נעימה מאוד ואני אוהב לעבוד עם תלמידים. אם אני לא מגיע יום אחד, ישר כולם שואלים אותי איפה הייתי".

מדובר ללא ספק בחוויה עוצמתית ומעצבת, שתצייד את הבוגרים בתחושת ביטחון ומסוגלות אישית לקראת המשך הדרך. "אין ספק שקיבלתי לא מעט כלים לחיים במהלך התוכנית", אומר שרון. "כל האנשים שלוקחים חלק בשירות באים לקראתך ועוזרים לך. נכנסתי לזה עוד כשהייתי תלמיד, המחנכת שלי דחפה אותי לזה ואני שמח שזה קרה כי אני מאוד מתחבר לזה. אני מאוד רוצה לעזור לילדים עם קשיים שונים".

לפרטים נוספים ולהרשמה לתוכנית לחצו כאן>>

כל משתתף ומשתתפת זוכים לליווי אישי צמוד ומותאם ולתוכנית קידום אישית. כמו כן, המתנדבים משתתפים אחת לשבועיים בקבוצה פסיכו חינוכית המועברת על ידי מנחים מקצועיים מהחברה למתנ"סים. במסגרת הקבוצה אנו מנגישים זכויות ומענים "ליום שאחרי" בתחומים של דיור, תעסוקה, השכלה ופנאי.

עמותת "עוצמה" שרון סובן. האגודה להתנדבות,
"אין ספק שקיבלתי לא מעט כלים לחיים במהלך התוכנית". שרון סובן/האגודה להתנדבות
עמותת "עוצמה". ענת כרמי יבין,
השירות הלאומי מאפשר לצעירים עם מוגבלות להיות אקטיביים ולתרום תרומה משמעותית/ענת כרמי יבין

השירות מוכר על ידי המדינה, במהלכו המתנדבים מקבלים דמי מחייה חודשיים ובסיומו כל משתתף מקבל תעודת סיום שירות המוכרת במוסדות להשכלה גבוהה ובקרב מעסיקים וכן מענק שחרור ופיקדון אישי. "אנחנו רואים צעירים שמסיימים את השירות והולכים לעבוד במקצועות דומים למקצועות שבהם עסקו בזמן התוכנית", מוסיפה לביא. "חלקם אף נשארים לעבוד במקום בו שירתו, כמו אחת הבוגרות שעשתה שירות בגן ילדים וכיום היא עובדת כגננת".

השירות הלאומי מאפשר לצעירים וצעירות עם מוגבלות להיות אקטיביים ולתרום תרומה משמעותית למדינה ולקהילה בה הם חיים ובאותה הזדמנות לצמוח, להתפתח ולבנות את תמונת עתידם.

לפרטים נוספים ולהרשמה לתוכנית לחצו כאן>>

בשיתוף האגודה להתנדבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully