וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המסיכות שלנו מספיקות בגל התחלואה הזה? כנראה שלא באמת

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 11:00

עוד בתחילת הקורונה התחולל דיון ער הנוגע למסיכת, ובכן, מסתבר שהוא עוד מתקיים. עדכון הנחיות מארה"ב מצא שיש מסיכה אחת יעילה נגד האומיקרון. מנחשים איזו?

בסרטון: האם מסיכות בד מגינות מקורונה?/צילום ועריכה: אליס ריבקין וליאור נאור

לא האמנו שהקורונה תהיה פה גם אחרי שנתיים, ובטח לא שהדיון על מסיכות עוד ימשיך להיות רלוונטי, אבל מציאות לחוד ותקוות לחוד. במרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארה"ב הודו בסוף השבוע כי מסיכות בד פחות יעילות ממסיכות כירורגיות כהגנה מפני COVID-19. ההנחיה המעודכנת משקפת את מה שמומחי בריאות הציבור רבים הדגישו במהלך הזינוק האחרון במקרים המונעים על ידי וריאנט האומיקרון המדבק.

"מוצרי בד שארוגים בצורה רופפת מספקים את ההגנה הפחותה ביותר, מוצרים ארוגים דק בשכבות מציעים הגנה רבה יותר, מסיכות כירורגיות חד פעמיות הן טובות ומסיכות KN95 מציעות הגנה רבה עוד יותר", כך על פי ההנחיות החדשות שפורסמו ביום שישי.

אבל ה-CDC לא הרחיק לכת ואמר שמסיכות בד אינן מתאימות נגד זן זה של הנגיף - משהו שמספר מומחי בריאות הציבור אומרים שהוא ברור בהתחשב בשיעורי ההדבקה. במקום זאת, ההנחיה החדשה אומרת כי מסיכות, כגון מסיכות N95 או KN95, "עשויות להיחשב עדיפות במצבים מסוימים ועל ידי אנשים מסוימים כאשר יש צורך בהגנה גדולה יותר. זה עשוי לכלול תרחישים הכוללים חולים נגועים או אנשים עם מחלות נלוות, או כאשר ריחוק חברתי אינו אפשרי", אמרו ב-CDC.

אנשים עם מסיכות נגד קורונה, קניון הזהב, ראשון לציון, 11 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
לא בטוח שעוזרות. אנשים עם מסיכות חד פעמיות/ראובן קסטרו
מסיכות N95 ומסיכות כירורגיות חד פעמיות. ShutterStock
מסיכות כירורגיות זה בסדר, מסיכות N95 זה יותר טוב. על מסיכות הבד הפרחוניות שלכם, תוותרו. מסיכות/ShutterStock

מדובר על שינוי משלב מוקדם יותר במגיפה כאשר ה-CDC, שהיה מודאג ממחסור בציוד מגן, דחק באנשים להשאיר את מסיכות ה-N95 לעובדי שירותי הבריאות.

המסיכות הללו נחשבות היעילות ביותר בסינון חלקיקים נגיפיים. הן יוצרות איטום טוב ביותר סביב הפה והאף וכמעט לא מאפשרות דליפה (פנימה או החוצה) של חלקיקים ויראליים. כמו כן, הן מכילות גם סיבים מפותלים שמונעים מעבר של פתוגנים הנישאים באוויר. זו גם הסיבה שסוכנויות הבריאות ברחבי העולם המליצו שמלאי המסיכות הללו יישמרו עבור עובדי רפואה, שנמצאים בחזית המאבק בקורונה וחשופים לחולים רבים.

ניתוח מוקדם שלהן העלה כי מסיכת N99 מפחיתה את סיכויי ההידבקות ב-94-99 אחוזים, לאחר חשיפה של 20 דקות בסביבה בדרגת זיהום גבוהה. מסיכת N95 מספקת הגנה כמעט זהה. נתונים עדכניים מראים שהן עשויות להגן על הלובשים אותן מפני אנשים נגועים באומיקרון, במשך שעתיים וחצי, בהשוואה ל-20 עד 30 דקות בלבד של הגנה מבד או מסיכות כירורגיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully