וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עדיף - לתת לילד להתלכלך או לשמור על היגיינה?

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 18.1.2022 / 7:35

יש הורים שיתנו לילדים שלהם להתנסות, לגעת ולהתלכלך - ויש גם כאלה שינגבו לו כל הזמן את הידיים במגבון וישטפו לו פנים 8 פעמים ביום - איפה אתם בסקאלה הזאת ומה עדיף?

העולם מתחלק ל-3 סוגים של הורים: אלה שמוכנים שהילד יתנסה, ייגע, יתלכלך, יתמרח באוכל או בדברים אחרים, אלה שממש לא - ודואגים כל הזמן לנקות אותו או ללמד אותו לנקות את עצמו, ואלה שנמצאים איפשהו באמצע. כל אחד מגיע להורות עם האופי שלו וההרגלים שלו. בעוד יש מישהו אחד שלא מסוגל להתמודד עם כתמים ואי סדר, למישהו אחר זה פחות מפריע והוא לוקח בחשבון הרבה כביסות, בגדים קצת מוכתמים או שאריות רוטב עגבניות על קצה הספה.

דורית בן מאיר, מאבחנת ומטפלת להתפתחות מוטורית, ייעוץ שינה ועיסוי תינוקות, מדגישה כי אין אמת אחת, והדבר, כאמור, הוא תלוי הורה וגם גיל של התינוק. בגילאים הצעירים (עד שנה וחצי בערך), אתם שולטים על ההיגיינה של הילד ויוצרים לו את החשיפה הרצויה. בגילאים מאוחרים יותר (שנתיים ומעלה) הילד דורש בעצמו במה, מתי ואיפה לגעת, כך שהשליטה של ההורים הופכת להיות מוגבלת. אז מה בכל זאת מומלץ?

פעוט עם ידיים מלוכלכות. ShutterStock
אם לילד לא תהיה חשיפה כלל - בעתיד הוא יביע רתיעה. פעוט עם ידיים מלוכלות/ShutterStock

מגע - עודדו את הילד לגעת במרקמים וחומרים שונים וכן גם בחיות. אל תחשפו את הרתיעה שלכם, אם קיימת, מולו.

אוכל - החל מגיל שנתיים עודדו את הילד להשתמש בסכו"ם בארוחה ולא לאכול בידיים.

היגיינה - כחלק מסדר היום, הבהירו את חוקי הבית: לפני ואחרי ארוחה יש לשטוף ידיים עם סבון וכן מקלחת בסוף כל יום. אתם יכולים להחליט עד כמה אתם "מחמירים" בכללי ההיגיינה, למשל, אם מלבישים לילד סינר בזמן האוכל או מאפשרים לו ללכלך את הבגדים.

זכרו כי אם לילד לא תהיה חשיפה כלל, במיוחד בגילאים הצעירים, סביר להניח שבעתיד הוא יביע רתיעה מלכלוך או מרקמים. הפעילו שיקול דעת ונסו לאזן בין הרצון לניקיון לבין החשיבות שבהתנסות - כן, גם בלכלוך.

https://app.jama.co.il/?utm_source=newsletter&utm_medium=cpc&utm_campaign=walla_articles' target='_blank'>אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.

חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully