וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שחלתה בקורונה ונכנסה לתרדמת ניצלה על ידי ויאגרה

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 13:10

חולת קורונה שהורדמה והונשמה במצב קשה מאוד טופלה ברגע האחרון על ידי תרופה לטיפול בזקפה שכולם מכירים - ויאגרה. איך זה בכלל עבד?

בווידאו: תיעוד מרחפן של התור במתחם בדיקות הקורונה בירושלים/צילום: רויטרס

אחות בית חולים שנלחמה על חייה לאחר שנדבקה בקורונה והייתה מורדמת ומונשמת במשך 28 יום, ניצלה לאחר שעמיתיה השתמשו בלא אחרת מאשר ויאגרה כדי לטפל בה. מוניקה אלמיידה, בת 37, הייתה רק 72 שעות מכיבוי מכונת ההנשמה שלה כאשר לרופאים היה רעיון להשתמש בתרופה שמטפלת בהפרעות זיקפה.

מוניקה, שטיפלה בחולי קורונה נמצאה חיובית למחלה באוקטובר. היא איבדה את חוש הטעם והריח שלה והשתעלה דם ביום הרביעי לאבחון שלה. לאחר שרמות החמצן שלה ירדו למחרת, היא פנתה לבית החולים אך שוחררה עם מרשם וללא טיפול. תוך שעתיים בלבד מרגע שהייתה בבית, מוניקה התעוררה ללא יכולת לנשום והובהלה לבית החולים בעיר לינקולן בבריטניה שם נשלחה היישר לחדר ההחייאה.

הרופאים נאבקו כדי להחזיר את רמות החמצן שלה לנורמליות אך מצבה הידרדר והיא הועברה לטיפול נמרץ. היא הורדמה והונשמה ב-16 בנובמבר כשמצבה כה קשה, עד שלהוריה נאמר לטוס מפורטוגל לאנגליה כדי להיפרד ממנה.

כשהמצב כבר נראה היה אבוד, הרופאים החליטו להשתמש בטיפול יוצא הדופן כדי לעזור למוניקה, מה שהוציא אותה מהמצב הקשה ב-14 בדצמבר והיא הורשתה לחזור הביתה בערב חג המולד.

"הוויאגרה הצילה אותי"

ויאגרה נקשרה בעבר כדרך אפשרית לטיפול בחולי קורונה, שכן הגלולה הכחולה הקטנה מרחיבה את כלי הדם ופותחת את דרכי הנשימה. מדענים מבצעים בדיקות כדי לקבוע אם ניתן להשתמש בה באותו אופן כמו שאיפת תחמוצת חנקן, שיכולה להגביר את רמות החמצן בדם. נכון להיום, ניתן לתת לחולי קורונה ויאגרה רק אם נתנו את הסכמתם להשתתף במחקר לתרופות ניסיוניות, משום שזו אינה התווית הטיפול המאושרת של התרופה.

"זו בהחלט הייתה הוויאגרה שהצילה אותי", אמרה מוניקה. "תוך 48 שעות זה פתח לי את דרכי הנשימה והריאות שלי התחילו להגיב. אם אתם חושבים איך התרופה פועלת, היא מרחיבה את כלי הדם. יש לי אסטמה ושקי האוויר שלי היו צריכים קצת עזרה".

האם מתאוששת כעת בביתה עם בעלה ארתור ושני בנים בני תשע ו-14. כעת היא קוראת לאנשים לקבל את החיסון לאחר שנאמר לה שהיא הייתה מתה אם לא הייתה מתחסנת לפני כן. "יש אנשים שאומרים שהחיסון הרג אנשים. אני לא מכחישה שיש אנשים שמגיבים לחיסון בצורה לא טובה, אבל כשאנחנו מסתכלים על כמות מקרי המוות שיש באנשים לא מחוסנים, יש שם מסר חשוב בעד חיסונים. מעולם לא ציפיתי בגיל 37 לחלות כמו שחליתי. אף פעם לא חשבתי שזה יקרה לי ואני רוצה שאנשים יתייחסו לזה יותר ברצינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully