וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים שפשוט אסור (!) לומר לנשים בהריון

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

עודכן לאחרונה: 4.1.2022 / 10:17

לא לדבר על גודל האף, לא על גובה הבטן ולא להזכיר את המילה "מבושלת" - כתבה שכל אחד צריך לגזור, לשמור ולהעביר לחברים

אין ספק שהריון מרגש לא רק אותך, אלא גם את הסביבה שלך ולפעמים גם אנשים שלא היית מגדירה כקרובים מדי, אך גם להם, מסתבר, חשוב להשמיע את דעתם בנושא. מאחר שאי אפשר להתעלם מהעובר הגדל בתוכך, בטח בחודשי ההריון המתקדמים, זה בסדר לאפשר לסובבים אותך לשאול ולהתעניין אודות התקדמות ההריון, אבל יש שאלות ומחשבות שהם בהחלט צריכים לשמור לעצמם.

אז מהם הדברים שאף אישה בהריון לא נהנית לשמוע מאנשים שמרגישים חופשי להגיד או לשאול אותם? הנה רשימה מעצבנת במיוחד, את יותר ממוזמנת לשלוח אותה לנודניקים שסובבים אותך:

לאפליקציית JAMA

את בהריון?
חברים, פשוט לא. לא שואלים אישה אם היא בהריון. גם לא אם היא ויתרה על כוס היין שלה או על מנת הסשימי האהובה עליה ובוודאי שלא אם נדמה לכם שהבטן שלה מעט התעבתה. לא כל אישה שמתלוננת על בחילה היא אישה בתחילת ההריון וגם אם כן - זה לא לגיטימי לשאול. יכול להיות שהיא אכן בהריון אבל לא רוצה לבשר על כך לעולם ויכול להיות שהיא מתקשה להיכנס להריון והשאלה הזאת תכאיב לה. בכל מקרה מדובר במשהו פרטי שצריך להשאיר לכל אחת לספר בזמנה וביוזמתה. השאלה הזאת, אגב, רלוונטית בכל ההטיות שלה, למשל - "באיזה חודש את?". רק תחשבו כמה לא נעים לאמא טרייה שלא ידעתם שהיא כבר ילדה לשמוע את זה.

הריון. ShutterStock
חברים, אתם לא מומחים לגובה הבטן, אז שחררו. אישה בהריון/ShutterStock

יש לך עוד זמן / עוד רגע את יולדת
סליחה, אתם מגדי עתידות ולא סיפרתם לאף אחד? מאיפה אתם יודעים מה המצב שם ברחם? זה לא לעניין לנבא את העתיד להריונית ולהגיד לה בביטחון שהיא ממש פסע מחדר לידה (והיא בכלל בחודש שישי) או שיש לה עוד זמן (ויש מצב שהיא יולדת הלילה). אתם לא יודעים איפה זה יפגוש אותה, אז פשוט שחררו.

האף שלך לא התנפח, את לא קרובה ללידה
קרוב משפחה של המשפט הקודם הוא הקביעה הזאת. יש איזושהי סברה כי רק כאשר להריונית מתנפחות הפנים, ובעיקר האף והיא נראית "מבושלת" - היא קרובה ללידה. ובכן, לא. יש נשים שיולדות עם אף רגיל לחלוטין. אל תטרידו ותבאסו נשים שנמצאות רגע לפני לידה, כבדות ומתות כבר לסיים עם הסאגה, עם הקביעות הלא מדעיות שלכם.

הבטן שלך לא ירדה בכלל
ועוד מאותה משפחה - הבטן שלך עוד לא ירדה נמוך מספיק. אתם מומחים לגובה הבטן? לא. אז אתם לא יודעים איפה בדיוק נמצא העובר והאם הוא עומד להתברג בתעלת הלידה בקרוב. גם אם נראה לכם שהאישה לא "נראית" לפני לידה, אתם לא צריכים לשתף אותה בזה.

יש לך תאומים?
לכל אחת בטן בגודל שונה, בשלב שונה ובצורה שונה. זה לא לעניין לנסות לברר את מספר העוברים בבטן לפי הגודל שלה. וזה גם לא עניינכם.

בדיקות הריון. ShutterStock
אף אחת לא רוצה לשמוע ביקורת על איך שהיא נראית, בטח לא אחרי שהיא סוחבת עובר בבטן 9 חודשים. אישה בהריון/ShutterStock

את נראית גמורה
וואי באמת? תודה! אין דבר שאישה בהריון תרצה פחות לשמוע מאשר ביקורת על איך שהיא נראית. היא סוחבת עובר בבטן 9 חודשים, ההתחלה בטח לא הייתה קלה, למה אתם צריכים לזרות לה מלח על הפצעים?

ספרי לאנשים שלא מפסיקים להפגיז אותך בדברי הטעם שלהם שזה הזמן להיות חיוביים, פחות ביקורתיים ויותר מפרגנים. הבהירי להם שלא יחטטו ולא יחשבו שהם יודעים טוב יותר מכולם מה קורה אצלך בבטן ואל תתביישי להרחיק ממך את מי שלא עושה לך טוב בתקופה הזאת, או בכלל. הריון קל ונעים!

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.


חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully