וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבייביסיטר מגיעה או מתחילים חוג חדש? כך תכינו את הילד לשינויים

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

28.12.2021 / 7:33

החיים מלאים בשינויים והפתעות בלתי צפויות, והתיווך שלכם ההורים משפיע מאוד על יכולת ההסתגלות וההתמודדות של הילדים איתם. מתי ואיך נכון לעשות זאת?

זה אולי נשמע כמו קלישאה אבל החיים שלנו מלאים בשינויים, וגם הקטנטנים נאלצים להתמודד איתם. כאמהות, אתן מתווכות לילד את הסיטואציות בחייו, ולכן אתן הדמות המרכזית המכינה אותו לשינויים ומעברים שעומדים לקרות, ודרככן הוא ילמד להתמודד איתם בהצלחה. גם היומיום של הילדים מלא בקבלה של דברים לא צפויים ולכן כדאי להתייחס אליהם במלא הרצינות.

אמא ואבא נוסעים לחופשה לבד, מתחילים חוג חדש, הבייביסיטר תגיע בערב, אורחים יגיעו הביתה, נפרדים מהגן וחוגגים במסיבת סיום - אלה הם רק חלק מהמצבים אותם יחווה הילד שלכן. גלית ויזל, מדריכת הורים ויועצת שינה, מסבירה כי המעברים הללו - שינוי ממצב אחד לשני ומציאות פחות מוכרת - דורשים מהילד להתמודד איתם, ובמידה רבה תלויים בבשלות ובמוכנות שלו, אך גם במידת התיווך. קבלת הסיטואציה החדשה על ידי הילד תלויה מאוד במסרים הגלויים והסמויים שהוא יקבל מכן. הוא מרגיש אתכן ולכן מה שתשדרו לו על אותו שינוי, ואפילו הקטן ביותר, ישפיע על התנהגותו.

לאפליקציית JAMA

אישה מנסה להרגיע ילדה כועסת שיושבת לידה. ShutterStock
היומיום שלהם מלא בקבלה של דברים לא צפויים, התייחסו לזה ברצינות. אמא וילדה/ShutterStock

אז איך תכינו בפועל את הילד לשינוי?

אמרו את האמת - יש חשיבות לא לסלף את המציאות ולתאר את השינוי שהולך להתרחש כמו שהוא.

בחרו בזמן הנכון - הזמן הנכון לספר לילד על שינויים תלוי בגיל ובבשלות שלו. רצוי שלא יהיה סמוך מדי למועד כדי שהשינוי לא ייתפס כהפתעה אך גם לא רחוק מדי. לילדים אין ממד של זמן, ויותר מדי זמן המתנה עלול ליצור תסכול גדול.

שיתוף בעשייה לקראת השינוי - חשוב לשתף את הילד לא רק בהודעה עצמה אלא ממש פיזית בעשייה. הוא ירגיש מועיל וזה משהו שיכול לחזק שייכות. בנסיעה לחו"ל בלעדיו, בקשו מהילד לעזור לכן להכין את המזוודה שלכן, או הזמינו אותו לצפות בתמונות מהאתרים שתבקרו בהם.

הכילו וקבלו את הקושי - אם יש קושי לקבל את השינוי, הראו לילד שאתן מבינות אותו, יודעות שקשות לו, רואות אותו ושומעות אותו.

שדרו שאתן סומכות עליו (וסמכו עליו באמת) - ברגע שהילד ירגיש זאת יהיה לו יותר כוח להתמודד עם השינוי. במקביל, סמכו על החוסן הנפשי שלו. החדירו בילד תחושה של מסוגלות, ביטחון, הערכה ועצמאות ושדרו לו את זה באמפתיות אך גם בענייניות.

אמא מחבקת תינוק. ShutterStock
הכילו את הקושי, אבל שדרו אמון במסוגלות של הילד להתמודד. אמא מחבקת פעוט/ShutterStock

היו שלמות עם ההחלטה שלכן - החלטתן לצאת בערב ולהזמין בייביסיטר? לטוס לחו"ל או להתחיל חוג חדש עם הילד? היו שלמות עם ההחלטה שלכן. הילד שלכן יקלוט אם אתן חוששות וזה יקשה עליו להתמודד בעצמו עם השינוי העתיד לבוא.

לסיכום, אם החלטתן לעשות שינוי שישפיע על חייו של הילד שלכן, קודם כל עבדו על עצמכן ובדקו שאתן נחושות וברורות בהחלטתכן. רק כך אתן תהיו פנויות להעביר מסר ברור לילד ולתווך לו את השינוי באופן מכיל ומחבק תוך כדי שאתן סומכות עליו שהוא יתמודד עם האתגר בהצלחה.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.


חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף JAMA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully