וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף הגיע: אלה המאכלים שיחזקו את הילדים שלכם

דניאל סרנצקי, בשיתוף ג'אמה

עודכן לאחרונה: 14.12.2021 / 17:07

החורף הגיע ואיתו הווירוסים והמחלות שכולנו מכירים כך כך טוב. הבשורות הטובות הן שלתזונה שתגישו לילדים שלכם יכולה להיות השפעה עליהם. הנה כל הפרטים

מערכת החיסון בגוף היא כמו צבא. היא מורכבת מסוגי תאים רבים, כאשר לכל תא יש יכולות ותפקידים שונים הפועלים בסנכרון ותיאום. ה"סיירת" של מערכת החיסון מורכבת מתאים שנקראים תאי NK, ראשי תיבות של Natural Killer, ואחד התפקידים שלהם הוא חיסול וירוסים.

אפרת אברהמי, יועצת לרפואה טבעית ואורח חיים בריא שמובילה תהליכי טיפול תזונתיים לריפוי טבעי ולמשקל גוף תקין, מסבירה כי תאי NK הם התאים שמסיירים בכל הגוף ומחפשים תאים מקוריים שלנו, שנגועים בוירוסים ומחסלים אותם ביחד עם הווירוס. הם מזהים תא נגוע, נצמדים אליו ומשחררים חלבון בשם Perforin, ה"מחורר" את מעטפת התא הנגוע ולמעשה יוצר בו חור. תא שנוצר בו חור, מת מידית.

לאפליקציית JAMA

בגוף האדם, כמו בכל רקמה אנושית בטבע, מתקיימים כל הזמן שני תהליכים עיקריים - בנייה ופירוק. תהליכי הבנייה חשובים לאדם החל ביצירת אנרגיה, התחדשות וקיום תהליכי חיים תקינים. פסולת ורעילות הם רק חלק מאותם החומרים שהגוף שלנו רוצה ומנסה להפריש החוצה בכל רגע נתון. הפסולת הטבעית מופרשת ממערכות הגוף שלנו בצואה, שתן, זיעה וכו'.

ישנם מזונות בהם אפשר להעשיר את הילדים שלנו כדי לחזק להם את המערכת החיסונית, וכדי שאלה יתרמו לכך שההוצאה של הפסולת מהגוף תהיה תמיד גדולה יותר מההכנסה שלה לתוכו. כשיש פינוי מיטבי - יכולת ההתמודדות של הגוף עם וירוסים שונים תהיה טובה יותר.

המאכלים המומלצים

פירות - בננה, תפוח, אגס, מלון, תמר, אוכמניות, ענבים, פפאיה או כל מה שאוהבים. הדרך הכי קלה וטובה להגשה היא בצורת שייקים. אם אתם משתמשים בפירות קפואים, חשוב לדלל את השייק ולא לתת לילדים לשתות שייק קפוא אלא בטמפרטורת החדר. ניתן לטחון גם עלים כמו חסה וסלרי ולהוסיף למנה מינרלים חשובים. כמובן שגם צורתם השלמה של הפירות היא טובה וניתן פשוט לחתוך ולהגיש.

ירקות - פלפלים, ירקות ירוקים, עגבניות, ברוקולי, תרד, כרובית - כולם מכילים כמות גבוהה של ויטמין C וכן גם מינרלים חשובים. בנוסף, ירקות כתפוחי אדמה, בננות ואבוקדו עתירים בוויטמין B וכמובן ירקות שורש כתומים, השייכים למשפחת ויטמין A, הידוע בתפקידו החשוב בתהליך של יצירת תאים חדשים בגוף ושמירה על תאים קיימים. כדאי לדעת כי הוויטמינים נפגעים בחימום ובעיבוד של המזון ולכן עדיף לאכול את הירקות חיים, או מבושלים כמה שפחות.

ילד אוכל ארוחת בוקר ושותה מיץ תפוזים. ShutterStock
לבריאות. ילד אוכל ארות בוקר/ShutterStock

קטניות ודגנים - הוויטמין שנמצא בקטניות ודגנים הוא B6 שמחסור בו עלול לגרום לבעיות במערכת החיסונית של הגוף. ניתן למצוא אותו באפונה, שעועית, חומוס, עדשים, כוסמת, קינואה, דוחן, שיבולת שועל ועוד.

ומה פחות מומלץ לאכול?
מומלץ להפחית או להימנע ממזונות העלולים להחליש את המערכת החיסונית כמו: מוצרי חלב, חיטה, חמאת בוטנים או חטיפי בוטנים, מוצרים המכילים סוכר לבן, עוגות וממתקים.

אפליקציית Jama הוקמה במטרה לתת מענה לאימהות לתינוקות בגילאי לידה ועד גיל שלוש, ולרכז עבורן תוכן, פעילויות, טיפים ממומחים וסרטונים שילוו אותן לאורך התקופה המאתגרת הזאת. כל התכנים באפליקציה "גדלים" יחד עם התינוק ומותאמים באופן מדויק לשלבי ההתפתחות שלו, כך שהאימהות מקבלות רק את מה שרלוונטי להן ומעניין אותן בכל רגע נתון.

אפליקציית Jama היא ה-מקום של האימהות בישראל לפגוש ולהכיר אימהות נוספות סביבן, וליצור חברויות חדשות ומרגשות במסע המרתק.


חפשו אותנו בגוגל: https://app.jama.co.il/

דניאל סרנצקי, בשיתוף ג'אמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully